ICE-officier schiet burger dood bij migratiecontrole

Dat het zo is afgelopen is idd mede aan haarzelf te danken. Dat staat los van of het terecht is. Ook al mag die agent niet schieten in zo'n geval, is het nog altijd heel dom van weg te vluchten van een gewapende agent. Al zeker in de situatie die je ziet op de beelden.

Dat ze hier minder respectvol waren, daar ben ik het met je eens en dat gebeurt ook wel vaker, zowel daar als hier. Maar ook in zo'n tumult van agenten ga je toch niet wegvluchten? Ik zou meteen zorgen dat mijn handen zichtbaar zijn en stil blijven zitten tot de situatie gekalmeerd is. Agenten in de US zijn nu eenmaal niet de agenten van hier. Ze moeten werken in gevaarlijke omstandigheden en zullen dus ook sneller hun wapen trekken en schieten. Of dat altijd geoorloofd is, is iets anders.
OK, gesnopen. We concentreren ons dus vooral op wat de vrouw die nu dood is "fout" heeft gedaan en zeggen dat ze het mede aan haarzelf te danken heeft in plaats van de talloze fouten (die op beeld staan) die de agent heeft gemaakt. Hoe verzin je het toch zeg.

Werkelijk misselijkmakend vind ik het. En dan vooral ook ironisch dat iemand die hier even komt uitleggen hoe hij perfect de regels zou volgen en alles perfect zou doen in die situatie, blijkbaar zelf systematisch te snel rijdt en daar dan blijkbaar nog fier op is ook. Beetje hypocriet dan wel.

Had ze blijven staan, had ze het bevel van de agent die haar gesommeerd had door te rijden genegeerd. Die kon haar dan ook in het hoofd geschoten hebben, en 't zou ook haar fout geweest zijn volgens jouw redenering.
Waarom zou je iemand doodschieten die blijft staan?
Je redenering spoort niet.
Correctie: Jij kan de redenering niet volgen, maar dat ligt eerder aan jou dan aan mij.

Oké, ben blij dat je je zegje nog hebt kunnen doen tegen mij en dan hoop ik dat je er beter door kunt slapen straks. We sluiten hier af.
Een mens mag tegenwoordig al geen eigen mening meer hebben. Je moet de mening van de menigte volgen of mensen worden overdreven emotioneel...
Buiten dat je mening niet spoort is het gewoon frusterend als er zoveel vreemde dingen opgeworpen worden. Beginnen fulmineren tegen illegalen in een situatie waar geen illegalen aanwezig zijn, spreken over wettelijke zelfverdediging die er geen is, "dat kan gebeuren als je bevelen negeert", ...

Je stelt gewoon zeer veel dingen voor die gewoon incorrect zijn.
- Het is geen wettelijke zelfverdediging, zo werkt dat niet.
- "Dat kan gebeuren als je bevelen negeert" is incorrect en geen excuus voor foute handelingen.
- Illegalen hebben met deze specifieke situatie niets te maken.
- ...

Waarom zijn er al zoveel mensen mishandeld, het land uitgezet, ... door ICE die niets misdaan hebben?

Waarom zou je iemand doodschieten die weg rijdt van je tegen vijf kilometer per uur, terwijl je zelf nota bene voor haar motorkap bent gaan staan?

Had ze blijven staan, hadden ze haar niet mogen doodschieten.
Had ze weg willen rijden, hadden ze haar niet mogen doodschieten.

Dat komt niet van mij, maar uit het handboek van de DHS. Jouw redenering spoort inderdaad gewoonweg niet.

Ik vrees toch de agent in kwestie mischien niet klaar was na zijn werk incident 6 maanden geleden
De agent is 6 maanden geleden aangereden op zo een manier. Dat hij hierdoor niet normaal reageert is nu ook beter te begrijpen.
Die persoon had daar natuurlijk nooit mogen staan

Andere posters schaapjes noemen is nergens voor nodig
OK, gesnopen. We concentreren ons dus vooral op wat de vrouw die nu dood is "fout" heeft gedaan en zeggen dat ze het mede aan haarzelf te danken heeft in plaats van de talloze fouten (die op beeld staan) die de agent heeft gemaakt. Hoe verzin je het toch zeg.
Je kan moeilijk ontkennen dat het mede door haar toedoen is he.

Werkelijk misselijkmakend vind ik het. En dan vooral ook ironisch dat iemand die hier even komt uitleggen hoe hij perfect de regels zou volgen en alles perfect zou doen in die situatie, blijkbaar zelf systematisch te snel rijdt en daar dan blijkbaar nog fier op is ook. Beetje hypocriet dan wel.
Mag je vinden, mensen die nooit iets verkeerd doen werpen altijd de eerste steen. Dat is pas hypocrisie. ;)

Ik ga het alleszins hierbij houden want de schaapjes kunnen het niet hebben dat iemand een andere mening heeft en worden persoonlijk.

Buiten dat je mening niet spoort is het gewoon frusterend als er zoveel vreemde dingen opgeworpen worden. Beginnen fulmineren tegen illegalen in een situatie waar geen illegalen aanwezig zijn, spreken over wettelijke zelfverdediging die er geen is, "dat kan gebeuren als je bevelen negeert", ...

Je stelt gewoon zeer veel dingen voor die gewoon incorrect zijn.
- Het is geen wettelijke zelfverdediging, zo werkt dat niet.
- "Dat kan gebeuren als je bevelen negeert" is incorrect en geen excuus voor foute handelingen.
- Illegalen hebben met deze specifieke situatie niets te maken.
- ...

Waarom zijn er al zoveel mensen mishandeld, het land uitgezet, ... door ICE die niets misdaan hebben?
omdat ze illegaal het land zijn binnengekomen, wat nog altijd een misdrijf is.
Je kan het niet eerlijk vinden (zoals ik) dat mensen die al jaren ergens leven illegaal zijn en niet de nodige papieren krijgen, maar dat ze worden uitgezet is begrijpelijk. Ik kan ook niet snappen dat in Belgie iemand al 10 jaar woont en werkt, en dan nog kan worden uitgezet.
Een migratiestop begrijp ik al wat beter, maar mensen deporteren kan voor mij helemaal niet (of we hebben het over zware criminelen)
Maar zoals we weten is dat in Amerika helemaal niet het geval (hier ook). Van de 100 mensen zullen er ongetwijfeld 99 goede mensen tussenzitten

Je kan moeilijk ontkennen dat het mede door haar toedoen is he.
Jawel, dat kan ik wel. Die agent mag nooit schieten in die situatie. Dat staat ook in het handboek met de regels die zij moeten volgen. Wat zij daarvoor heeft gedaan is van geen tel. Met jouw redenering kan je blijven gaan. Dan mogen agenten ook schieten op mensen die hun handen in hun zakken hebben, bijvoorbeeld. Want er zou maar eens een wapen in kunnen zitten. Slaat werkelijk nergens op. De regels en wetten zijn er voor een reden.

Mag je vinden, mensen die nooit iets verkeerd doen werpen altijd de eerste steen. Dat is pas hypocrisie. ;)
Ik werp geen stenen, ik merk gewoon je absurde hypocrisie op omdat het in deze relevant is, want je orakelt dat iedereen maar 100% de regels moet volgen, zelfs met wapens in hun gezicht en conflicterende bevelen, maar doet dat zelf consequent niet wanneer de regels je niet zinnen ;)

Ook weer typisch trouwens. Men is het niet eens met jouw zeer extreme visie op de feiten en dan oreert men al snel van "schaapjes" en "hurt feelings" enzovoorts. Een typisch zwaktebod van mensen die eigenlijk wel ergens weten dat ze onzin verkopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
omdat ze illegaal het land zijn binnengekomen, wat nog altijd een misdrijf is.
Je kan het niet eerlijk vinden (zoals ik) dat mensen die al jaren ergens leven illegaal zijn en niet de nodige papieren krijgen, maar dat ze worden uitgezet is begrijpelijk. Ik kan ook niet snappen dat in Belgie iemand al 10 jaar woont en werkt, en dan nog kan worden uitgezet.
Een migratiestop begrijp ik al wat beter, maar mensen deporteren kan voor mij helemaal niet (of we hebben het over zware criminelen)
Maar zoals we weten is dat in Amerika helemaal niet het geval (hier ook). Van de 100 mensen zullen er ongetwijfeld 99 goede mensen tussenzitten
En de vraag blijft, wat heeft dit met deze situatie te maken?

ik antwoord op jouw vraag? Waarom zijn er al zoveel mensen mishandeld, het land uitgezet, ... door ICE die niets misdaan hebben?
Ik bedoelde, mensen die onterecht, het land zijn uitgezet. Ik zal het wijten aan mijn onduidelijkheid. Lijkt echter vrij evident dat ik het heb over de ontelbare onrechten die er uitgespookt worden. Daarnaast is illegaal in het land zijn, ook geen reden om mishandelt te worden. Vrij degoutant dat je mishandelingen goed praat.

We leven in een wereld waarin dagelijks ontelbaar veel mensen sterven door zowel spijtige omstandigheden als walgelijke misdaden, en in de waan van de dag doen die individuele gevallen me slechts zelden echt iets, maar sommige reacties in dit topic maken mij diep, diep beschaamd om mens te zijn, of deel van deze "community", zogenaamd het betere van wat Vlaanderen te bieden heeft. Have you no decency? Ik sta perplex.

Ik bedoelde, mensen die onterecht, het land zijn uitgezet. Ik zal het wijten aan mijn onduidelijkheid. Lijkt echter vrij evident dat ik het heb over de ontelbare onrechten die er uitgespookt worden. Daarnaast is illegaal in het land zijn, ook geen reden om mishandelt te worden. Vrij degoutant dat je dat goed praat.
Er zullen van de duizenden een handvol mensen onterecht zijn uitgezet, waaronder die de Amerikaanse nationaliteit hebben.
AL de mensen zonder verblijfsvergunning mogen op elk moment het land uitgezet worden volgens hun wet.

Zij overtreden de wet door het land illegaal het land te zijn binnengekomen.
ook al is dit 45 jaar geleden en zijn hun kinderen hier geboren.

Geen idee of dit grondwettelijk is, we weten allebei dat Trump daar niks om geeft.

Van de schutter weten we dat hij niet geschikt was om te werken. Nogmaals volledig de fout van de administratie.
Iemand die zoiets heftig heeft meegemaakt na zijn revalidatie terug in zo een situatie brengen na een paar maanden is vragen om problemen.
Het verklaart waarom de man rare beslissingen heeft genomen (uiteraard had hij 100% ook zelf moeten aanvoelen dat hij niet ok was)
Ik denk dat de mensen die gedeelde schuld pleiten, nu toch ook zullen merken dat het toch meer bij het stress niveau van de agent in kwestie was

Correctie: Jij kan de redenering niet volgen, maar dat ligt eerder aan jou dan aan mij.

Waarom zou je iemand doodschieten die geen gevaar vormt en louter uitvoert wat je collega haar gezegd heeft? Je neemt ook consistent het woord 'vluchten' in de mond, maar daar zijn helemaal geen indicaties voor. Rustig wegrijden, zoals duidelijk te zien op de beelden én zoals de collega haar gevraagd/bevolen heeft, is niet vluchten.

Volgens jouw redenering is een bevel van een agent negeren altijd fout, en heeft ze het dus aan haarzelf te danken dat ze vervolgens wordt doodgeschoten. Alleen schuif je het volledig onder de mat dat de vrouw twee conflicterende bevelen heeft gekregen, en ze dus wat ze ook zou gedaan hebben, er eentje genegeerd hebben. Je kan dan stellen dat het ene bevel opvolgen slimmer is dan het andere, maar dan begint het wel lastig te worden om vol te houden dat een bevel negeren altijd fout is. En dan weiger je uiteraard om je eigen redenering verder te zetten bij het scenario dat de agent die haar gesommeerd had door te rijden zijn pistool had getrokken en te schieten.

Dit is precies waarom het zinloos is om met mensen die zo diep heen zijn in gesprek te gaan. Hoe meer je met hen in gesprek gaat, en hoe meer mensen dat doen, hoe meer ze er van overtuigd zijn dat al de rest 'schaapjes' zijn en alleen zij de waarheid in pacht hebben.

Er zullen van de duizenden een handvol mensen onterecht zijn uitgezet, waaronder die de Amerikaanse nationaliteit hebben.
AL de mensen zonder verblijfsvergunning mogen op elk moment het land uitgezet worden volgens hun wet.

Zij overtreden de wet door het land illegaal het land te zijn binnengekomen.
ook al is dit 45 jaar geleden en zijn hun kinderen hier geboren.

Geen idee of dit grondwettelijk is, we weten allebei dat Trump daar niks om geeft.

Meer dan een handvol. Maar waar ben je nu tegen aan het reageren? Ik reageerde op
Awel, omdat ICE gewoon willekeurig mensen mishandelt, US citizen of niet. ICE is zoals we hier zien, perfect in staat om mensen gewoon neer te schieten. Het is niet dat je geen schrik moet hebben omdat je niet illegaal in het land bent.

Dus ik herhaal mijn andere vraag : Hoe is uw reactie in godsnaam relevant van "er zijn illegalen", hoe verantwoord dat het doodschieten van US citizens? Benieuwd naar je hersenkronkel.

Van de schutter weten we dat hij niet geschikt was om te werken. Nogmaals volledig de fout van de administratie.
Iemand die zoiets heftig heeft meegemaakt na zijn revalidatie terug in zo een situatie brengen na een paar maanden is vragen om problemen.
Het verklaart waarom de man rare beslissingen heeft genomen (uiteraard had hij 100% ook zelf moeten aanvoelen dat hij niet ok was)
Ik denk dat de mensen die gedeelde schuld pleiten, nu toch ook zullen merken dat het toch meer bij het stress niveau van de agent in kwestie was
Maar dat pleit die agent toch niet vrij? Eerder het omgekeerde, toch? Hij weet goed genoeg wat er kan gebeuren met voertuigen, en nog gaat hij vlak voor een SUV staan met getrokken wapen.

Hij had waarschijnlijk niet in het veld mogen staan, en dat is dan ook de schuld van de leidinggevenden, maar ik lees daar toch niets wat hem zou vrijpleiten.

Meer dan een handvol. Maar waar ben je nu tegen aan het reageren? Ik reageerde op

Awel, omdat ICE gewoon willekeurig mensen mishandelt, US citizen of niet. ICE is zoals we hier zien, perfect in staat om mensen gewoon neer te schieten. Het is niet dat je geen schrik moet hebben omdat je niet illegaal in het land bent.

Dus ik herhaal mijn andere vraag : Hoe is uw reactie in godsnaam relevant van "er zijn illegalen", hoe verantwoord dat het doodschieten van US citizens? Benieuwd naar je hersenkronkel.
Dat maak jij er gewoon van, de enige hersenkronkel dat raar doet is de jouwe.
Het is niet omdat je met een ander member in een dovemans discussie bent beland dat je mij erbij moet betrekken.
of dat je woorden in de mond moet leggen.
Waar praat ik mishandeling van mensen goed?
Ik heb nergens beweerd dat mensen op elkaar moeten beginnen schieten.
En nog minder dat Law enforcement mensen moet mishandelen. (en zeker geen onschuldige mensen, waaronder 99.7% van die illegalen).
Wat ik wel zei van post 1, is dat het politieke klimaat haatdragend is en mensen polariseerd.
Zowel de ordediensten als de mensen zijn al in staat van oorlog voor er ook maar iets gebeurd.
of vind je het normaal dat er ook 10 omstaanders met fluitjes en dergelijke staan te fluiten.
Wat ga jij doen als jij straks een interventie ziet op straat? Een beetje staan filmen en roepen naar de agenten zodat de gemoederen nog extra verhit worden?

En nogmaals, we zien een video, we weten niet wat er voordien is gebeurd.
De vrouw lijkt klemgereden te zijn door de agent die haar neerschiet, hij filmt haar auto volledig (negeerde ze bevelen van om te keren of whatever), geen idee.
Jij weet het niet, ik weet het niet, het laatste nieuws en CNN weet het niet en zelfs de ooggetuigen weten het niet helemaal.
Nu blijkt dat de agent 6 maanden geleden is omver gereden door een illegale mexicaan en dan kan ook jij begrijpen dat op dat moment die agent niet helemaal helder denkt. (Iedereen dat de video zag was duidelijk dat hij niet hoefde te schieten). Is het menselijk ? Ja.
Is hij geschikt voor die job te doen? Ongetwijfeld niet. Het enige wat we hier allemaal kunnen uit hopen is dat Trump beslist onder politieke druk om zijn beleid te veranderen.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je iemand doodschieten die geen gevaar vormt en louter uitvoert wat je collega haar gezegd heeft? Je neemt ook consistent het woord 'vluchten' in de mond, maar daar zijn helemaal geen indicaties voor. Rustig wegrijden, zoals de collega haar gevraagd heeft, is niet vluchten.

Volgens jouw redenering is een bevel van een agent negeren altijd fout, en heeft ze het dus aan haarzelf te danken dat ze vervolgens wordt doodgeschoten. Alleen schuif je het volledig onder de mat dat de vrouw twee conflicterende bevelen heeft gekregen, en ze dus wat ze ook zou gedaan hebben, er eentje genegeerd hebben. Je kan dan stellen dat het ene bevel opvolgen slimmer is dan het andere, maar dan begint het wel lastig te worden om vol te houden dat een bevel negeren altijd fout is. En dan weiger je uiteraard om je eigen redenering verder te zetten bij het scenario dat de agent die haar gesommeerd had door te rijden zijn pistool had getrokken en te schieten.

Dit is precies waarom het zinloos is om met mensen die zo diep heen zijn in gesprek te gaan. Hoe meer je met hen in gesprek gaat, en hoe meer mensen dat doen, hoe meer ze er van overtuigd zijn dat al de rest 'schaapjes' zijn en alleen zij de waarheid in pacht hebben.
Kijk rustig het filmpje "KIJK OOK. Van seconde tot seconde: zo opende een agent van ICE het vuur op de 37-jarige vrouw" op deze pagina:
"https://www.hln.be/buitenland/journ...ij-speciale-eenheid-migratiepolitie~aac61a92/"

Daar hoor je de agenten duidelijk "get out of the car, get out of the fucking car" roepen. Daarna gaat één van de agenten meteen naar de deur om die proberen te openen. Pas dan vlucht ze weg. Ik begrijp echt niet hoe iemand dit niet als wegvluchten kan zien hoor. Als een agent mij uit de auto wil sleuren, heb ik al lang door dat ik vooral niet weg moet vluchten. Maar goed, als je het niet wíl zien, stopt de discussie idd.

Het is trouwens ook gemakkelijk om te zeggen dat je zelf zou blijven staan. De meeste burgers maken zo een situatie waar een gemaskerde agressief zegt dat je the f*ck uit uw auto moet nooit mee. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik zou reageren (fight/flight/freeze), terwijl een agent getraind zou moeten zijn om zo een situatie te ontmijnen.

Dus was misschien niet de beste reactie van die vrouw, maar rechtvaardigt niet wat er gebeurd is

Terug
Bovenaan