D
Deleted member 7918
Guest
OK, gesnopen. We concentreren ons dus vooral op wat de vrouw die nu dood is "fout" heeft gedaan en zeggen dat ze het mede aan haarzelf te danken heeft in plaats van de talloze fouten (die op beeld staan) die de agent heeft gemaakt. Hoe verzin je het toch zeg.Dat het zo is afgelopen is idd mede aan haarzelf te danken. Dat staat los van of het terecht is. Ook al mag die agent niet schieten in zo'n geval, is het nog altijd heel dom van weg te vluchten van een gewapende agent. Al zeker in de situatie die je ziet op de beelden.
Dat ze hier minder respectvol waren, daar ben ik het met je eens en dat gebeurt ook wel vaker, zowel daar als hier. Maar ook in zo'n tumult van agenten ga je toch niet wegvluchten? Ik zou meteen zorgen dat mijn handen zichtbaar zijn en stil blijven zitten tot de situatie gekalmeerd is. Agenten in de US zijn nu eenmaal niet de agenten van hier. Ze moeten werken in gevaarlijke omstandigheden en zullen dus ook sneller hun wapen trekken en schieten. Of dat altijd geoorloofd is, is iets anders.
Werkelijk misselijkmakend vind ik het. En dan vooral ook ironisch dat iemand die hier even komt uitleggen hoe hij perfect de regels zou volgen en alles perfect zou doen in die situatie, blijkbaar zelf systematisch te snel rijdt en daar dan blijkbaar nog fier op is ook. Beetje hypocriet dan wel.