Jupiler Pro League 2021-2022

Sanusi opnieuw kapot, aiai Generaal.

Yup, Pietermaat (zijn back-up) is al voor 4-6 weken geblesseerd en nu heeft Sanusi een knieoperatie dus die is waarschijnlijk ook 2-3 maanden uit roulatie. Alsof we nog geen problemen genoeg hadden. Ticketje 1B komt alsmaar dichterbij.
Kunnen alleen maar hopen dat de Saudische prins zijn portefeuille nog eens opent en dat onze TD ditmaal WEL een ervaren speler vindt ipv een jonkie uit de Oezbekistaanse 3e klasse dat "een toptalent" is.

Echt, enkele jaren terug dacht ik dat Visser misschien zou uitgroeien tot een topref maar hoe slecht fluit die telkens?

Hoe is dat een tweede geel voor Theate? :wallbash:

We zijn 5 speeldagen ver en Standard heeft voor de 2de keer de overwinning cadeau gekregen van de VAR. Eerst was er die onbestaande penalty tegen Essevee, nu het buitenspel tegen Oostende. Zo gaat ie lekker voor de Rouches.

Wat mij de laatste weken enorm ergert is het gebrek van aanvoelen van een wedstrijd. Het heeft niets met incompetentie te maken maar eerder met een soort geldingsdrang en bij de heren Visser en Van Driessche is dit gehalte gewoon too much.

Mij leerde ze vroeger hoe minder de referee centraal staat in de wedstrijd hoe beter hij het heeft gedaan. Maar deze moeten precies altijd naar de voorgrond treden. Er is niets verkeerd mee met gezag...

Wat niets met Visser te maken heeft vandaag, we zijn week 4 hoe is dat nu mogelijk dat het nu al een geklungel is met de software. Hoezo geen lijn kunnen trekken. Dan vind ik dat ze visser naar die beelden hadden moeten sturen en hij de finale beslissing moest pakken....

Een aangename wedstrijd wel op standard met twee vlot voetballende ploegen. Hopelijk volgen er vele zo'n.

Of ze nu lijn of niet hebben, was duidelijk offside
Dat is helemaal niet duidelijk, onmogelijk die beslissing te maken met de zekerheid van "een factuele beslissing" zonder lijn in dat perspectief. Dan hoort de fout clear and obvious te zijn en dat was het niet.

Verder was het televisiebeeld waar gepauzeerd werd ook niet het correcte zoals op HLN staat, misschien duurde het daarom langer. De Standardspeler controleert de bal eerst, dat was het gepauzeerde beeld. Echter volgt dan een tweede contact:
sowsj33.gif
so2gnkaj.gif

Ofwel trapt de Oostendespeler tegen die van Standard zijn been waardoor die bal met backspin in dat boogje omhoog schiet, ofwel raakt de Oostendespeler hem zelf. Dat durf ik niet opmaken uit de beelden, en moeten die boys in Tubeke beslissen zonder dat hun software scheen te werken.

Zonder lijn is dit helaas de juiste beslissing, maar daarom nog niet de feitelijk correcte, van de spelleiding. Maar neen, liever hier weer zagen over hoe de VAR cadeaus geeft in zo een moeilijke situatie.

Alleszins best onder de indruk van Blessin die ondanks het verlies van Bataille, Sakala en Hjulsager toch ook dit seizoen gewoon een sterke ploeg lijkt neer te zetten. Dat is helemaal niet simpel in uw tweede seizoen bij een ploeg van de grootte van Oostende zonder nieuwe spelers te kopen. OK, we zijn nog maar een maandje ver en dat kan snel keren, maar toch een straf begin.

Wat mij de laatste weken enorm ergert is het gebrek van aanvoelen van een wedstrijd. Het heeft niets met incompetentie te maken maar eerder met een soort geldingsdrang en bij de heren Visser en Van Driessche is dit gehalte gewoon too much.

Mij leerde ze vroeger hoe minder de referee centraal staat in de wedstrijd hoe beter hij het heeft gedaan. Maar deze moeten precies altijd naar de voorgrond treden. Er is niets verkeerd mee met gezag...

Wat niets met Visser te maken heeft vandaag, we zijn week 4 hoe is dat nu mogelijk dat het nu al een geklungel is met de software. Hoezo geen lijn kunnen trekken. Dan vind ik dat ze visser naar die beelden hadden moeten sturen en hij de finale beslissing moest pakken....

Een aangename wedstrijd wel op standard met twee vlot voetballende ploegen. Hopelijk volgen er vele zo'n.
Volledig mee eens , wat mij nog meer ergerd en opvalt , de nutteloze gele kaarten .

Dank u voor de vertraagde gifjes @Gavin.
Ik had het in eerste instantie niet door maar in de herhaling vond ik al dat die bal een rare beweging maakte. Logisch dat de var hierin niet tussenkomt.
In ieder geval een zeer moeilijke beslissing voor de assistent om zoiets te zien.
Ook inderdaad grappig hoe de hele meute weer van oordeel is dat het "duidelijk" was. Die kudde comments op social media zijn ook weer om te bleiten.
Toch een niet te onderschatten factor waarom arbitrage steeds altijd maar weer in het negatieve daglicht komt. Maar niet zo vreemd ook, die lijn wordt gewoon doorgetrokken in onze maatschappij.

En voor alle duidelijkheid, zelf vind ik Visser en Van Driessche ook 2 van de minste die er rond lopen bij ons terwijl ze wel het hoogst zijn aangeschreven. Toch maar eventjes meegeven als advocaat van de duivel.

Het is gewoon verschrikkelijk hoe zoveel mensen precies altijd maar in blinde woede reageren op zoiets. Zonder enige vorm van nuance of niets hé. Er wordt ook altijd zo gigantisch onderschat hoeveel verantwoordelijkheid zo'n beslissingen met zich mee brengen. Ze kunnen het niet met zekerheid zeggen, daar moet je echt mee leren leven toch? Extreme vergelijkiging, maar mensen worden ook niet veroordeeld voor moord omdat het wel eens zou kunnen dat ie het gedaan heeft, zo werkt het niet hé zeg.

Op het Club forum ook, daar kan je geen deftige discussie voeren over refs (eigenlijk over veel niet maar goed :p) ... al een paar keer geprobeerd, maar heeft gewoon geen enkele zin, quasi alleen tegenwind. De thread heet daar zelfs "kutrefs" :sarcastic: - zo biased als het maar kan zijn en dat krijg je er niet uit. Alle objectiviteit is weg en ik blijf me afvragen waarom, omdat er eens bepaalde beslissingen foutief (of in eigen nadeel) zijn? Als je gelukt hebt zie je eens een verdwaalde post van "goeie ref", in veel gevallen dan nog bij een Europese match om toch nog maar eens laten uitschijnen dat het hier allemaal crap is.

Dat is helemaal niet duidelijk, onmogelijk die beslissing te maken met de zekerheid van "een factuele beslissing" zonder lijn in dat perspectief. Dan hoort de fout clear and obvious te zijn en dat was het niet.

Verder was het televisiebeeld waar gepauzeerd werd ook niet het correcte zoals op HLN staat, misschien duurde het daarom langer. De Standardspeler controleert de bal eerst, dat was het gepauzeerde beeld. Echter volgt dan een tweede contact:
sowsj33.gif
so2gnkaj.gif

Ofwel trapt de Oostendespeler tegen die van Standard zijn been waardoor die bal met backspin in dat boogje omhoog schiet, ofwel raakt de Oostendespeler hem zelf. Dat durf ik niet opmaken uit de beelden, en moeten die boys in Tubeke beslissen zonder dat hun software scheen te werken.

Zonder lijn is dit helaas de juiste beslissing, maar daarom nog niet de feitelijk correcte, van de spelleiding. Maar neen, liever hier weer zagen over hoe de VAR cadeaus geeft in zo een moeilijke situatie.

Alleszins best onder de indruk van Blessin die ondanks het verlies van Bataille, Sakala en Hjulsager toch ook dit seizoen gewoon een sterke ploeg lijkt neer te zetten. Dat is helemaal niet simpel in uw tweede seizoen bij een ploeg van de grootte van Oostende zonder nieuwe spelers te kopen. OK, we zijn nog maar een maandje ver en dat kan snel keren, maar toch een straf begin.
Denk dan eerder dat ze niet zeker zijn vanwaar de bal komt en ik geef toe is bijna niet te zien, de speler die scoorde leek me toch net iets verder te staan. Maar als ze niet zeker zijn moeten ze het voordeel aan de aanvallende ploeg geven dus in principe correct dat ze niet tussen komen.

In welke wereld zouden ze het voordeel aan de aanvallende ploeg moeten geven? Als die lijnrechter had gevlagd voor offside was het ook bij offside gebleven.

Nogmaals mijn vaststelling gaat niet over het moment met het doelpunt. Ik vind het trouwens verschrikkelijk hoe Visser daar weer 2x ettelijke minuten lang moest staan voor lul tot ze een beslissing maakte.
Daar krijg ik oprecht medelijden mee...

Het ging mij over de tendens die er de laatste weken aan de gang is met deze twee heren. Het continu in discussie gaan met de bank, onnodige kaarten uitdelen, weinig verdragen van kritiek want je kan er niet mee in discussie gaan.

Ze moeten zich tonen, de ene met die 12 min , de andere met zijn overdreven aantal kaarten. Ge kunt nu toch niet zeggen dat het gisteren een vuile match was?
.
En dan vind ik dat fundamenteel verkeerd geef mij dan maar de tijden van Johan Verbist, De Bleeckere of Joeri van de Velde laatst genoemde wel heel veel show maar tenminste waar je in gesprek kunt meegaan. Dat lukt volgens mij enkel nog met Lambrechts en Wesley Alen, spijtig dat die laatste zijn proeven niet haalde.

Het is nogmaals geen onkunde ze doen gemiddeld goed. Maar nu de scherpe kantjes eraf veilen nog

In welke wereld zouden ze het voordeel aan de aanvallende ploeg moeten geven? Als die lijnrechter had gevlagd voor offside was het ook bij offside gebleven.
Een grensrechter moet toch bij twijfel niet vlaggen in de veronderstelling dat de VAR het altijd kan herbekijken, gisteren was dat blijkbaar niet mogelijk om het zeker te zijn.

Een grensrechter moet toch bij twijfel niet vlaggen in de veronderstelling dat de VAR het altijd kan herbekijken, gisteren was dat blijkbaar niet mogelijk om het zeker te zijn.
Nee, een grensrechter mag niet direct vlaggen. Wanneer de actie voorbij is of stokt mag hij uiteindelijk wel vlaggen. Ik denk zelfs dat als de grensrechter niet vlagt bij offside en de VAR moet het verbeteren hij dat op zijn rapport krijgt als misser.

Ondertussen begint het wel op mijn heupen te werken hoe denigrerend ze maar blijven doen over die coach van Eupen, die het overigens gewoon uitstekend doet. Elke week fashion police, elke week uitgemaakt worden als het lelijke eendje, hooligan, speciaal....

Ik zou denken dat er stilletjes aan wel een grens overschreden is. OHL toch serieus verzwakt en nu zeker als Henry weg is. Denk samen met Beerschot en Seraing degradatie kandidaten voor dit seizoen.

Er lopen wel andere spelers rond op onze voetbalvelden die een moeilijkere jeugd hebben gehad dan iemand die in Antwerpen is opgegroeid. Soit.

Nainggolan heeft gewoon idd nooit die profmentaliteit gehad, en dat heeft hem zijn kop gekost bij AS Roma en bij Inter nu ook. En uiteindelijk ook bij Roberto Martinez - de draai die hij eraan gaf ten spijt.
Beetje rockstermentaliteit als voetballer, en dat straalt niet positief af op uw team. Herinner mij nog de controverse toen hij ten tijde van Roma met oudejaarsavond met zijn zatte botten een filmke opnam voor zijn social media terwijl hij een safke zat te roken.
Dat ze bij Inter Zaniolo als pasmunt gebruikt hebben om Nainggolan binnen te halen, zullen ze wel spijt hebben. Al zeker omdat ze van Radja af wilden op hun loonlijst, maar niemand was bereid zijn salaris te betalen (en zelf was hij niet bereid om in te boeten). Vandaar dat ze zelf zijn contract hebben verbroken en daarbij 50% van zijn loon uitbetalen, Antwerp legt dan die andere 50% vermoedelijk.

Soit, is gewoon niet 'prof' genoeg voor het allerhoogste niveau, maar intrinsiek wel ne goeie voetballer en ongetwijfeld ne verschrikkelijk coole pé om mee op café te gaan. Als die goesting heeft, zal die wel een meerwaarde zijn voor RAFC.

Edit: ook ASR-fan hier en de Serie A is de enige voetbalcompetitie die ik volg :unsure:

Een week later:

Valse start van Belgisch avontuur: Radja Nainggolan is rijbewijs kwijt nadat hij door straten scheurt en positieve alcoholtest aflegt

Terug
Bovenaan