Jupiler Pro League 2021-2022

Die 12 minuten was er geen enkele te veel imo. Tijdens de 2de helft hadden we de blessurebehandeling bij de centrale verdediger, bij de keeper, het VAR-moment bij de penalty, tijdgerek, een opstootje, 3 doelpunten en wat wissels. Het waren minstens 10 minuten verlengingen, daarin zien we dan opnieuw een moment met de keeper, verschillende gele kaarten voor tijdgewin en gaat er een speler met krampen buiten het veld zich snel tussen de lijnen leggen.

Ergens hoop ik op nog meer van dergelijke heisa en controverse....opent hopelijk beetje bij beetje de ogen en deur naar effectieve speeltijd van 2×30'. Nieuwsblad+ artikel
Quote....Dit vinden wij: Aarzelen of tijd rekken had geen zin. De wedstrijden bestonden immers niet uit twee helften van 45 minuten, maar wel uit twee keer 30 minuten effectieve speeltijd. Dat wil zeggen dat de klok aftelde in plaats van optelde en dat de tijd dus telkens stil stond wanneer het spel stillag. Een halfuur effectieve speeltijd duurde zo’n 45 minuten met alle moment dat de klok stilstond erbij geteld. Resultaat: er was geen enkele doelman te zien die op de grond ging liggen na een simpele vangbal. Bij vervangingen gingen de spelers gewoon langs de dichtstbijzijnde zijlijn van het veld. Er waren ook geen extra wissels in het slot om tijd te rekken, net zoals er niet om de haverklap spelers bleven liggen na een duel. Ook op deze regel was dus niets aan te merken.

One can only dream.

Ongelofelijk eigenlijk. Dit was de enige manier om tijdrekken af te straffen, maar dan ist het niet goed omdat het bij een match van Club is.

Ik wil dit meer zien, goed gedaan van de ref.

Verder waren we zwak en was de 1-2 niet onterecht.

En als het meer gebeurd was in het verleden, was die kritiek er nu niet. Die kritiek is er nu omdat dat toevallig gebeurt in de eerste match van Club. Als we dat vanaf nu consequent zien, zal die kritiek ook verstommen, hoor.

En als het meer gebeurd was in het verleden, was die kritiek er nu niet. Die kritiek is er nu omdat dat toevallig gebeurt in de eerste match van Club. Als we dat vanaf nu consequent zien, zal die kritiek ook verstommen, hoor.
We hebben net een EK achter de rug waar dat volgens mij op geen enkele manier werd bestraft. Van de OS nog geen match gezien.

Gelukkig in de eerste match dat Club thuis achterstaat consequent toegepast.
Ik mag hopen dat Clement betere analyses gaat maken over waarom ze 1-2 achter kwamen en niet vaker scoorden dan "ze waren tijd aan het rekken"

Het is de eerste speeldag van een nieuw seizoen... Volgende keer de regels pas laten ingaan na de match van Club zodat je zeker bent dat het geen doorgestoken kaart is?

Dit is zelfs vergezocht voor uw normale doen. Wees blij en hoop dat het vanaf nu altijd zo is, daar kunnen jullie ook van profiteren.

Kunnen ze de tijd gwn niet stopzetten als spel stil ligt. Dan heb je deze discussies niet?
Zelfde als bij rugby bvb

Op de eerste speeldag van het nieuwe seizoen, mss wordt dit wel de standaard vanaf dit seizoen bij zo ostentatief tijdrekken? best even afwachten dus voor ge vervalt in blauwwit postgedrag.

Het is de eerste speeldag van een nieuw seizoen... Volgende keer de regels pas laten ingaan na de match van Club zodat je zeker bent dat het geen doorgestoken kaart is?

Dit is zelfs vergezocht voor uw normale doen. Wees blij en hoop dat het vanaf nu altijd zo is, daar kunnen jullie ook van profiteren.

Het kan zijn dat ik een aantal jaar vanalles gemist heb, maar naar mijn weten is het bestraffen van tijdrekken geen ding dat pas dit tussenseizoen ingevoerd is. Of ben ik daar fout in?

Heel België spreekt weer schande, maar uiteraard is het enkel de "anti-club brigade" die spreekt en moeten meningen weer in het belachelijk getrokken worden door mensen als u, Svartalfar en Solleke. Ik zou eens terugzoeken naar mijn reacties rond de rode kaarten van Toma en Cuesta en dergelijke om te zien dat ik wel degelijk objectief kan zijn in het nadeel van mijn eigen club of mijn reacties rond de rode kaart van Vanaken vorig seizoen qua objectief zijn in het voordeel van onze concurrenten. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om denigrerend te doen naar anderen dan soms eens te beseffen dat iets gewoon objectief "vreemd" is.

Ik ben hier best objectief (uiteraard nooit 100% want dat is geen één supporter). Maar op een forum dat voor 50% uit Brugge supporters bestaat (exacte cijfers weet ik niet meer gezien ik de poll van vorig seizoen niet vanbuiten heb geleerd, maar het was wel een gigantisch "onevenwicht"), wordt dat natuurlijk altijd in vraag gesteld als het niet 100% strookt met hetgeen jullie willen horen.

Soit, verdere klachten doet ge maar via PM of blokkeert ge me maar, want ik heb geen zin om in peutertuin te eindigen.

Ik wist niet dat er hier zoveel eupen supporters zitten.
Het gaat niet om dat tijdrekken van Eupen eh, alleen het feit dat het 'toevallig' weer bij FCB is dat er ineens consequent tijd wordt bijgeteld, in een wedstrijd waar ze in eigen huis achter staan.

En dat dat in andere wedstrijden eigenlijk gewoon nooit gebeurt. Gisteren in Leuven waren het vier minuten extra, dat hadden er ook gerust zeven of acht kunnen zijn alleen al voor het tijdrekken van Zulte na de rode kaart.

Wel goed om Mazzu weer in eerste te zien. Sympathieke kerel.

Kheb daar echt bij wijze van spreken hartpijn van gehad dat die niet geslaagd was bij ons. Ik had die zo graag jarenlang trainer van ons zien zijn :(
Kgun die man echt alle sportief geluk behalve tegen ons ;)

Terug
Bovenaan