Jupiler Pro League 2021-2022

Gaan we hier nu effectief na één match al collectief bleiten omdat er wat gedaan werd aan het meest belachelijke staaltje tijdrekken van de afgelopen paar jaar in onze competitie?

Als er op het EK mij iets harder irriteerde dan de tactische keuzes van Martinez, dan was het wel dat er 6-7 minuten extra tijd werd gegeven en waarbij vervolgens dan maar een 30-tal seconden effectief werd gespeeld. Dat is je reinste onzin én het aanmoedigen van onsportief gedrag. Wat die keeper uitstak bijvoorbeeld kwam gewoon neer op het belachelijk maken van het hele spelletje.

Voor mij moeten ze de klok niet stilleggen bij elke fase. Inworpen, vrije trappen enzovoort vind ik ook deel van het spel want daarbij zijt ge ook actief bezig normaliter. Ge loopt u vrij, organiseert uw ploeg actief, ... Maar bij VAR-interventies, blessurebehandelingen, wissels en dergelijke meer mag de klok worden stilgelegd. En voor mij mag men veel sneller kaarten trekken bij duidelijk tijdrekken. Dat naar de kant slenteren, handjes geven voor een halfuur enzovoort mag er echt wel uit.

Het feit dat ge dergelijke kutacties moet gaan goedpraten vind ik ook frappant. Alsof er een groot complot is om Club Brugge te spekken. We zijn letterlijk één match ver dit seizoen. Ik denk dan ook dat ge niet moet verschieten dat ge overkomt als een anti-Brugge brigade.

Soit, Kompany gaat voort op zijn gekende manier. Gavin slaat daar de nagel op de kop. Anderlecht kan nu wel zeggen dat ze sterkhouders hebben verloren, jonge spelers hebben en nog meer van dat soort moois, maar ge speelt een soort derbymatch tegen een promovendus. En ge kan (zeker op de eerste speeldag) wel eens struikelen tegen een stugge ploeg, maar Anderlecht werd toch wel gewoon afgetroefd. En de paarse godenzoon mag nu toch wel eens gaan beginnen aantonen dat hij meer waard is dan Rocky Peeters als hoofdcoach. Want voorlopig is hij vooral expert in smoesjes zoeken en wat leenspelers halen.

Brugge moet dan weer gaan bidden dat Okereke begint te spelen naar zijn prijs, maar ik vrees er voor. Anders gaat het een moeizaam seizoen worden met zo weinig scorend vermogen in de 16. Ik denk dat al bij al Genk het meest veelbelovend heeft gevoetbald dit weekend, maar het is natuurlijk nog dik gissen voorlopig. Het zal wel spannender worden dan vorig seizoen! Misschien krijgen we nog eens een bitsige titelstrijd.

Kom kom, die discussie was gevoerd en daar had ge gerust op kunnen inpikken. Had ge uw post direkt na de match gedaan, was het anders. Maar op dit moment nog zo afkomen en dan zeggen dat ge de discussie wel wilde aangaan, terwijl er genoeg posts waren om op in te pikken (zelfs van zij wiens eerste "emotionele" posts ge eruit haalt) is anders ook peutertuin niveau en dat zelfs nadat de eerste emoties weggezakt zijn.

De focus ligt (terecht) op het feit dat het de eerste en voorlopig enige keer is dat dit gedaan werd. Als ge niet begrijpt dat daar reactie op komt, is het wel erg. Heel Brugge stond vorig jaar op zijn kop owv die rode kaart voor Vanaken, terwijl daar (itt gisteren) wel precedenten (en op dat moment zelfs zeer recente) voor waren. Maar toen moest iedereen snappen dat jullie zo reageerden "want het gebeurde niet altijd" en "het is inconsequent" Maar nu zijn het allemaal complottheorieën wanneer quasi heel voetbalminnend België reageert op iets dat letterlijk nog nooit vertoond is. Zoals ik al zei: "Op zijn best kunnen we deze discussie binnen een paar maanden heropstarten om te zien of het consequent GEWORDEN is". Maar op dit moment mag er toch eens begrepen worden waar de enorm uitgebreide reactie van de niet-Brugge supporters vandaan komt.
Ik had gisteren geen tijd om op het forum te reageren, maar dan nog, of ik mijn reactie nu geef of gisteren maakt imo helemaal niet uit. En mijn reactie is gebaseerd op zaken die ook vandaag nog zie passeren op social media.

Ik heb geen probleem met reacties die het niet eens zijn met deze 14 minuten, integendeel. Maar van zodra het hier begint over "corrupten boel, ze doen zelfs geen moeite meer om het te verbergen, Brugge moet kampioen worden...", neen, dan haak ik af. Er is daarbij ook echt een verschil imo met emotioneel, als supporter, reageren op een beslissing tegen jouw ploeg waar je het niet eens mee bent en het zo reageren op een ploeg, in een wedstrijd waar jouw team niet eens bij betrokken is. Gewoon omdat het Club is.

En eerlijk gezegd, uw post is dan echt nog de ergste. Je zegt wel dat je neutraal en objectief probeert te zijn, maar echt, uit die post blijkt helemaal het tegenovergestelde.

Laatst bewerkt:
Gaan we hier nu effectief na één match al collectief bleiten omdat er wat gedaan werd aan het meest belachelijke staaltje tijdrekken van de afgelopen paar jaar in onze competitie?

Als er op het EK mij iets harder irriteerde dan de tactische keuzes van Martinez, dan was het wel dat er 6-7 minuten extra tijd werd gegeven en waarbij vervolgens dan maar een 30-tal seconden effectief werd gespeeld. Dat is je reinste onzin én het aanmoedigen van onsportief gedrag. Wat die keeper uitstak bijvoorbeeld kwam gewoon neer op het belachelijk maken van het hele spelletje.

Voor mij moeten ze de klok niet stilleggen bij elke fase. Inworpen, vrije trappen enzovoort vind ik ook deel van het spel want daarbij zijt ge ook actief bezig normaliter. Ge loopt u vrij, organiseert uw ploeg actief, ... Maar bij VAR-interventies, blessurebehandelingen, wissels en dergelijke meer mag de klok worden stilgelegd. En voor mij mag men veel sneller kaarten trekken bij duidelijk tijdrekken. Dat naar de kant slenteren, handjes geven voor een halfuur enzovoort mag er echt wel uit.

Het feit dat ge dergelijke kutacties moet gaan goedpraten vind ik ook frappant. Alsof er een groot complot is om Club Brugge te spekken. We zijn letterlijk één match ver dit seizoen. Ik denk dan ook dat ge niet moet verschieten dat ge overkomt als een anti-Brugge brigade.

Soit, Kompany gaat voort op zijn gekende manier. Gavin slaat daar de nagel op de kop. Anderlecht kan nu wel zeggen dat ze sterkhouders hebben verloren, jonge spelers hebben en nog meer van dat soort moois, maar ge speelt een soort derbymatch tegen een promovendus. En ge kan (zeker op de eerste speeldag) wel eens struikelen tegen een stugge ploeg, maar Anderlecht werd toch wel gewoon afgetroefd. En de paarse godenzoon mag nu toch wel eens gaan beginnen aantonen dat hij meer waard is dan Rocky Peeters als hoofdcoach. Want voorlopig is hij vooral expert in smoesjes zoeken en wat leenspelers halen.

Brugge moet dan weer gaan bidden dat Okereke begint te spelen naar zijn prijs, maar ik vrees er voor. Anders gaat het een moeizaam seizoen worden met zo weinig scorend vermogen in de 16. Ik denk dat al bij al Genk het meest veelbelovend heeft gevoetbald dit weekend, maar het is natuurlijk nog dik gissen voorlopig. Het zal wel spannender worden dan vorig seizoen! Misschien krijgen we nog eens een bitsige titelstrijd.
Mooi lange tekst , de Gavin kan hier een puntje aanzuigen .
Het enigste wat mij van die 12 extra min postjes irriteert is als het andersom zou zijn hier schuimbekkende bruggesupporters juist hetzelfde zouden doen maar nu alles wegwuiven :)
Over onze match : 2 goals weggeven vind jij aftroeven ?

Het is redelijk simpel : Als ge nu gaat pleiten dat uw extra tijd niet verlengd/virtueel stilgelegd mag worden omdat één of andere beunhaas gaat doen alsof hij krampen heeft zijt ge helemaal van het padje. Welke ploeg die voorstaat heeft dan nog een incentive om te blijven voetballen? Als ik 1-0 voorsta begin ik gewoon over heel het veld te rollen vanwege mijn teenkramp zodra ik de klok over de 90 minuten heen zie gaan. Ahja, want de extra tijd is absoluut he! Klinkklare onzin en in dergelijke dingen gelooft ge enkel maar uit eigenbelang. Deze match lag al quasi 10 minuten stil door zaken die niets te maken hadden met het actieve spel zelf.

Dit is al jaren een kankergezwel van het voetbal en ik zou het eerder toejuichen dat de extra tijd correct werd aangewend ten voordele van het sportieve aspect. Maar neen, laten we er wat op neuten en nog 100 matchen aangluren met amateurtoneel.

Het enigste wat mij van die 12 extra min postjes irriteert is als het andersom zou zijn hier schuimbekkende bruggesupporters juist hetzelfde zouden doen maar nu alles wegwuiven :)
Als Club supporters hier exact hetzelfde zouden reageren mocht het bv bij een match van RSCA zijn, dat "de paarsen bond zich weer bewijst, verkochten boel, RSCA moet duidelijk kampioen worden,..." dan vind ik dat evengoed belachelijk en hatelijk.

Op zich ook wel het probleem van velen e. De haat tegen een bepaalde ploeg is groter dan de liefde voor het spel op zich.
Ben er redelijk zeker van als dit gebeurd was bij een andere ploeg de helft van de personen die nu het hardste aan het roepen waren van schande zich niet geroerd zouden hebben en vice versa, dat een deel van de clubsupporters die het nu verdedigen zich dan er net tegen hadden uitgesproken.

Ah, uiteraard wel! Tijd wordt enkel bewust "verloren" naarmate één bepaalde ploeg tevreden is met het resultaat. Als dat resultaat dan plots verandert, waarom zou de ploeg die niet tevreden is met het resultaat plots die verloren tijd terug bijgeteld krijgen na de negentig minuten in hun voordeel? Dat is dubbel profijt, da's nog oneerlijker dan een ploeg die een voorsprong bijeen heeft gevoetbald en die probeert te verdedigen op het einde van de match. Gewoon de term "tijd winnen" spreekt al voor zich, dat is eigen aan de situatie en zou dan enkel voor die situatie moeten tellen. Ik heb het dan niet over de neutrale VAR-momenten, die tijd is hetzelfde voor beide ploegen.

Neem nu die match van Antwerp tegen Mechelen. Ik heb ze niet gezien dus gewoon een voorbeeld door het extremere scoreverloop: Antwerp staat 2-0 voor en pakt het wat rustiger aan, hier en daar een tiental seconden pakken om het ritme te breken. Waarom zou Antwerp dan die tijd moeten terugkrijgen als ze dan op tien minuten tijd ineens 3-2 achter staan en tijd nodig hebben? Tijd verloren is tijd verloren, dat was de bedoeling van die ploeg. Totaal onlogisch om verloren tijd als blessuretijd toe te dichten aan een ploeg die geen tijd wou verliezen. En nog meer onlogisch om blessuretijd te geven "tegen" Mechelen terwijl die al hebben geleden onder het breken van het ritme.

Dit is dus zoals de klok stopzetten, ik denk dat velen dat verkeerd en de impact ervan veel te simpel inschatten. Als ge die tijd eerlijk wilt inhalen, dan moet het wel goed gebeuren.

Wat gij daar persoonlijk van denkt, doet er niet toe. We werken met een reglement en dat reglement, waarvan ge een paar maanden terug al hebt toegegeven dat ge het niet kent, beschrijft dat dat niet zo werkt zoals Sporza doet. Einde verhaal.
En stel nu dat Club binnen de 90 minuten gelijk maakt. Tellen we dan nog 10 minuten bij ? Of al helemaal als ze nog 2-1 voorkomen en zelf tijd beginnen trekken

Ik vraag mij inderdaad af wat de reactie zou zijn als Eupen in minuut 46 voorkomt, 15 minuten tijd wint, Brugge in de 88ste en 90ste minuut de situatie omdraait... En je dan opeens nog vijftien minuten moet overspelen, waarbij Eupen nog een gelijkmaker uit de brand sleept.

Aftroeven yes, als in de zin van: Anderlecht liet de kaas van zijn brood eten. Een deel van de coach zijn taken is wel om een bepaalde mentaliteit in zijn elftal te slijpen. Anderlecht komt nu al wel 2-3 jaar over als een stel slappe pussies. Er zijn zo veel ploegen die fouten afdwingen bij Anderlecht de laatste jaren. Er is een gebrek aan vechtlust, concentratie en ik vrees ook gewoon een gebrek aan degelijke instructie. Kwaliteit is ook een deel van het probleem natuurlijk, maar Anderlecht heeft zeker geen zwakke kern.

Ik zit daar niet in de kleedkamer, maar Kompany heeft sowieso het charisma van een loketmedewerker van de gemeente. Oké, dat is de kapitein van de Rode Duivels geweest maar die gast heeft nog nooit met overtuiging of begeestering gesproken. En ik vermoed dat die dan zo wat slap aftreksel van Guardiolatalk heeft meegepakt. Ik ga daar niet té veel over neuten zo vroeg op het seizoen én ik heb bovendien Vincent de coach en persoon al eens bekritiseerd onlangs. Maar als ik het moet samenvatten : die kerel overschat zichzelf mateloos. Dat is zo het type van verwend enig kind op voetbalvlak dus voorlopig krijgt die nog zeer weinig tegenwind. Maar Anderlecht kan het eigenlijk niet veroorloven om veel geld te betalen aan zuivere middelmaat op dit moment.

Ik had gisteren geen tijd om op het forum te reageren, maar dan nog, of ik mijn reactie nu geef of gisteren maakt imo helemaal niet uit. En mijn reactie is gebaseerd op zaken die ook vandaag nog zie passeren op social media.

Ik heb geen probleem met reacties die het niet eens zijn met deze 14 minuten, integendeel. Maar van zodra het hier begint over "corrupten boel, ze doen zelfs geen moeite meer om het te verbergen, Brugge moet kampioen worden...", neen, dan haak ik af. Er is daarbij ook echt een verschil imo met emotioneel, als supporter, reageren op een beslissing tegen jouw ploeg waar je het niet eens mee bent en het zo reageren op een ploeg, in een wedstrijd waar jouw team niet eens bij betrokken is. Gewoon omdat het Club is.

En eerlijk gezegd, uw post is dan echt nog de ergste. Je zegt wel dat je neutraal en objectief probeert te zijn, maar echt, uit die post blijkt helemaal het tegenovergestelde.
Natuurlijk maakt dat uit of je vandaag of gisteren reageert. Er is na de emotionele post van starspike al op neutrale manier gereageerd waarom je kan vragen stellen bij die lange extra time. Als je daar niet mee eens zijt kan je daar normaal reageren.

Maar nee liever de typische "iedereen is tg Club" reactie. Ook weer niet raar dat svartalfar het weer hetzelfde post. Jullie zitten wel op de kap van balubana als hij zon reacties geeft maar als er dan keer iets deftig over gediscussieerd worden dan is terug "iedereen club".

Dus ja al zo'n posts zouden direct punten moeten krijgen. Je kan toch iets van moeite doen anders genoeg media waar je uw fanboy posts kan maken.

Ik vraag mij inderdaad af wat de reactie zou zijn als Eupen in minuut 46 voorkomt, 15 minuten tijd wint, Brugge in de 88ste en 90ste minuut de situatie omdraait... En je dan opeens nog vijftien minuten moet overspelen, waarbij Eupen nog een gelijkmaker uit de brand sleept.
Dat is inderdaad wel een moeilijke. Op zich vind ik dat tijdrekken altijd moet bestraft worden. Dus als dan de andere ploeg in minuut 89 en 90 van 0-1 naar 2-1 gaat mogen ze van mij gewoon affluiten.

Maar dan is de vraag idd, wat als het 1-1 wordt in minuut 90. Laat je dan wel nog doorspelen? Wie is dan in het voordeel? Vaak de ploeg die net op de valreep gelijk heeft gemaakt, maar toch kan de andere ploeg ook nog winnen in die 10min extra tijd.

Enfin, het zou dus echt wel makkelijker en eerlijker zijn om de tijd gewoon stil te zetten bij blessurebehandeling, VAR checks, wissels,... dan is het in elke situatie duidelijk dat die tijd sowieso zal gespeeld worden en gaan we dergelijke belachelijkheden hopelijk niet meer zien.

Laatst bewerkt:
Zoals Gavin reeds zei, indien Eupen 15 minuten tijd wint en Brugge maakt in de reguliere tijd nog gelijkmaker en winning goal, zou de extra minuten die Eupen verloor door tijdrekken niet meer gerekend moeten worden, omdat ze er anders dubbel voordeel uit halen.
Ga enkel maar op Gavin af, wist niet dat het effectief zo in elkaar zat :unsure:

Klinkt wel logisch.

Natuurlijk maakt dat uit of je vandaag of gisteren reageert. Er is na de emotionele post van starspike al op neutrale manier gereageerd waarom je kan vragen stellen bij die lange extra time. Als je daar niet mee eens zijt kan je daar normaal reageren.

Maar nee liever de typische "iedereen is tg Club" reactie. Ook weer niet raar dat svartalfar het weer hetzelfde post. Jullie zitten wel op de kap van balubana als hij zon reacties geeft maar als er dan keer iets deftig over gediscussieerd worden dan is terug "iedereen club".

Dus ja al zo'n posts zouden direct punten moeten krijgen. Je kan toch iets van moeite doen anders genoeg media waar je uw fanboy posts kan maken.
Als je mij hier als fanboy gaat bestempelen denk ik echt niet dat je mijn posts al goed hebt gevolgd of gelezen... :unsure:

Aftroeven yes, als in de zin van: Anderlecht liet de kaas van zijn brood eten. Een deel van de coach zijn taken is wel om een bepaalde mentaliteit in zijn elftal te slijpen. Anderlecht komt nu al wel 2-3 jaar over als een stel slappe pussies. Er zijn zo veel ploegen die fouten afdwingen bij Anderlecht de laatste jaren. Er is een gebrek aan vechtlust, concentratie en ik vrees ook gewoon een gebrek aan degelijke instructie. Kwaliteit is ook een deel van het probleem natuurlijk, maar Anderlecht heeft zeker geen zwakke kern.

Ik zit daar niet in de kleedkamer, maar Kompany heeft sowieso het charisma van een loketmedewerker van de gemeente. Oké, dat is de kapitein van de Rode Duivels geweest maar die gast heeft nog nooit met overtuiging of begeestering gesproken. En ik vermoed dat die dan zo wat slap aftreksel van Guardiolatalk heeft meegepakt. Ik ga daar niet té veel over neuten zo vroeg op het seizoen én ik heb bovendien Vincent de coach en persoon al eens bekritiseerd onlangs. Maar als ik het moet samenvatten : die kerel overschat zichzelf mateloos. Dat is zo het type van verwend enig kind op voetbalvlak dus voorlopig krijgt die nog zeer weinig tegenwind. Maar Anderlecht kan het eigenlijk niet veroorloven om veel geld te betalen aan zuivere middelmaat op dit moment.
We zullen zien hè , iedereen weet precies hoe Kompany ineenzit , hoe hij coacht , hoe het in de kleedkamer zit :)
Ik ben je vrij geduldige supporter .

Als je die 2de goal van Union herbekijkt...
1) Die centrale verdediger speelt in op de verdedigende middenvelder, die ferm onder druk staat.
2) Die verdedigende middenvelder geeft (onder druk OK) een complete brolpas naar Murillo
3) Die Murillo gaat op zijn beurt ook nog eens enorm dwalen. Zonder te kijken in één tijd naar niemand spelen

Dat zijn in mijn ogen echt drie grote fouten van de verdediging in één fase. Anderlecht gaat eerst moeten leren verdedigen willen ze een reeks punten pakken.

Voor mij de analyse: Mazzu heeft organisatie goed neergezet, op zich ook niet moeilijk voor hem. Alle sterkhouders van vorig jaar zijn (voorlopig nog) gebleven. Hij kent dat team al volledig.
Als je nu denkt dat Union alleen maar een stugge ploeg is, vergis je je wel. Vorig jaar over 28 matchen gemiddeld 2,4 goals gemaakt (OK, was voornamelijk tegen brol, met opperbrolploeg genaam Club Nxt). Wel mooie voetbal gespeeld met Undav 17 goals en Vanzeir 19 goals als koningskoppel. Benieuwd hoe ze in eerste gaan doorgroeien.

Volgende zondag Brugge op bezoek. Spijtig kan ik er zelf niet bijzijn 😭😭

Gaan we ontkennen dan dat de initiële reacties effectief meer anti-club gericht waren dan kritiek op het hoe en waarom? Geef zelfs aan dat het andersom ook zo geweest zou zijn (lees: dat clubsupporters ook zo gereageerd zouden hebben moest dit bv in het voordeel van Anderlecht ofzo gebeurd zijn) Ik geef aan dat dat hier en eigenlijk overal net het probleem is. Liever tegen een ploeg zijn dan voor iets positiefs te staan.

Zeg nu eens wat daar verkeerd mee gezegd is? Heb ik gisteren niet op een deftige manier gediscussierd dan. Schei eens uit mij en mijn posts te beoordelen op wat ge denkt dat ze inhouden en lees ze eens tegoei.

Denk dat gij niet goed begrepen hebt wat ik in mijn vorige post bedoel.

Zoals Gavin reeds zei, indien Eupen 15 minuten tijd wint en Brugge maakt in de reguliere tijd nog gelijkmaker en winning goal, zou de extra minuten die Eupen verloor door tijdrekken niet meer gerekend moeten worden, omdat ze er anders dubbel voordeel uit halen.
Ga enkel maar op Gavin af, wist niet dat het effectief zo in elkaar zat :unsure:

Klinkt wel logisch.
En hoe is dit 'leuk' voor de neutrale Voetbalsupporter?

Als Club fan is dat plezant want je wint je match, als voetbalfan heb je dan 50 minuten gekregen ipv 90.

En ja als neutrale fan zal je wss niet kijken naar club-eupen, maar als we dit consequent gaan doen in de CL en op grote toernooien?

Terug
Bovenaan