Jupiler Pro League 2021-2022

Genk speelt hier eigelijk een mooie match, en leek mij ook toch nog een penalty op het einde kan mij inbeelden dat dit een zuur verlies is voor de genk supporter.

Genk speelt hier eigelijk een mooie match, en leek mij ook toch nog een penalty op het einde kan mij inbeelden dat dit een zuur verlies is voor de genk supporter.
Heel zuur. 2 keer goed voetballen en 1 op 6. Daar ben ik heel de week slecht van. Die corners tegen zijn gewoon dramatisch.

Nog altijd dezelfde zever van het laatste anderhalf jaar, zo moeilijk om de nul te houden.

Enkel de laatste 15 minuten gekeken.

Proficiat aan de mensen die dit 90 minuten hebben gekeken en wiens tv er nog staat.

Als dit is wat Kompany wilt zien en als dit zijn spel is dan mag het van mij vandaag al stoppen en mag hij les gaan volgen bij de U19.
Hier zit toch niks van systeem in of automatisme?
Vanaf minuut 88 meer vanachter rondgespeeld van Cv naar cv dan vooruit?! WTF. Geen drang naar voren, geen wil op te winnen.
Eupen moest zelfs geen tijdrekken vandaag.

Een voetballer die niet vooruit durft inspelen, een voetballer die niet durft open draaien, een voetballer die niet onder druk die bal durft vragen. Zo'n voetballer heeft geen plaats op Anderlecht.
En zo heb ik er in die 15 minuten helaas een aantal gezien. Komt er nog bij dat ze blijkbaar niet kunnen spelen in 2 tijden (controleren en in spelen) maar telkens 4 extra baltoetsen nodig hebben. Hoe ga je dan ooit tempo maken, laat staan een ploeg uit verband spelen?

En zoals Thelin inviel, zo heb ik ook nog matchen gespeeld, op een zomertoernooi na 3u slaap en 15 pinten.
Met de belachelijke invalbeurt van El Hadj ga je ook jongens Bounida niet overtuigen van te blijven hoor..

Om nog aub te zwijgen over de krampen van Benito. Hij, die perfect was voor het systeem Kompany, veel loopvermogen en hoge druk zetten, ervaring in de fysiek veeleisende bundesliga moet eraf met krampen.. maar nogmaals Trebel kan fysiek niet meer volgens onze verlosser.

Misschien op zoek gaan naar voetballer die willen voetballen voor de ploeg Anderlecht en met Anderlecht willen resultaat boeken ipv voetballers die willen voetballen voor de persoon Kompany en bijgevolg alles blind volgen wat hij zegt en zijn hielen likken.
Want dat rondtikken van minuut 88 is een opdracht, dat kan niet zijn dat zo'n speler zegt van ah voila 1-1 op Eupen, puntje binnen, job gedaan morgen josdag.

Laatst bewerkt:
Enkel de laatste 15 minuten gekeken.

Proficiat aan de mensen die dit 90 minuten hebben gekeken en wiens tv er nog staat.

Als dit is wat Kompany wilt zien en als dit zijn spel is dan mag het van mij vandaag al stoppen en mag hij les gaan volgen bij de U19.
Hier zit toch niks van systeem in of automatisme?
Vanaf minuut 88 meer vanachter rondgespeeld van Cv naar cv dan vooruit?! WTF. Geen drang naar voren, geen wil op te winnen.
Eupen moest zelfs geen tijdrekken vandaag.

Een voetballer die niet vooruit durft inspelen, een voetballer die niet durft open draaien, een voetballer die niet onder druk die bal durft vragen. Zo'n voetballer heeft geen plaats op Anderlecht.
En zo heb ik er in die 15 minuten helaas een aantal gezien. Komt er nog bij dat ze blijkbaar niet kunnen spelen in 2 tijden (controleren en in spelen) maar telkens 4 extra baltoetsen nodig hebben. Hoe ga je dan ooit tempo maken, laat staan een ploeg uit verband spelen?

En zoals Thelin inviel, zo heb ik ook nog matchen gespeeld, op een zomertoernooi na 3u slaap en 15 pinten.
Met de belachelijke invalbeurt van El Hadj ga je ook jongens Bounida niet overtuigen van te blijven hoor..

Om nog aub te zwijgen over de krampen van Benito. Hij, die perfect was voor het systeem Kompany, veel loopvermogen en hoge druk zetten, ervaring in de fysiek veeleisende bundesliga moet eraf met krampen.. maar nogmaals Trebel kan fysiek niet meer volgens onze verlosser.

Misschien op zoek gaan naar voetballer die willen voetballen voor de ploeg Anderlecht en met Anderlecht willen resultaat boeken ipv voetballers die willen voetballen voor de persoon Kompany en bijgevolg alles blind volgen wat hij zegt en zijn hielen likken.
Want dat rondtikken van minuut 88 is een opdracht, dat kan niet zijn dat zo'n speler zegt van ah voila 1-1 op Eupen, puntje binnen, job gedaan morgen josdag.
Raman speelt niet op zen positie krampen
Of niet
Rafa moet altijd starten
Verdediging was iets beter buiten de goal
We missen nog steeds ne spits
Gomez beste man bij ons .
Ach next maar zekers 😂

Raman speelt niet op zen positie krampen
Of niet
Rafa moet altijd starten
Verdediging was iets beter buiten de goal
We missen nog steeds ne spits
Gomez beste man bij ons .
Ach next maar zekers 😂
Ach kom, ik wil ook veel excuses zoeken hoor

Als Raman niet op zijn plaats speelt dan moet hij op de bank gaan zitten hè.. dan doet een Thelin, Dauda of waar mag Collasin zijn? het niet slechter... Mja hoe kan een spits vertrouwen krijgen als er iemand die geen spits is (maar een meer fancy naam) op jou positie voorrang krijg?, maar dan moet je hem wel vervangen in minuut 75 en verwachten ze nog dat je het spel keert..

Feit is dat er geen wil is, geen systeem, geen uitstraling.
We kunnen nog veel zeggen Next, maar ik ben geen mama die tegen haar kind spreekt.

Ik zie niks vooruitgang hoor. We hebben 13 matchen niks gewonnen. Niet in de PO vorig jaar, geen enkele oefenmatch en nu 1/6.

Toen hij pas begon zag je nog mooi voetbal, 75% balbezit, mooie acties, tamelijk wat kansen, maar helaas vaak 0/0 want de afwerking liet het afweten of kregen we een deksel op de neus.
Nu is er niks meer, geen punten, geen goals maar het ergste, geen voetbal meer
Ik probeer er naar te kijken, maar ik zie geen looplijnen, geen acties, geen zaken waarvan je zegt "ja dat is vanop training"

Hij mag, allè hij moet me verbazen en het tegendeel bewijzen want ik ben en blijf Anderlecht supporter hè. Maar wel een zeer ontgoochelde en gefrustreerde

Laatst bewerkt:
Volgens kompany spelen ze weer een goede match, ja doorgaans de betere ploeg maar heb op 90 minuten ( en ja heb de match gezien ) drie a 4 kansen/mogelijkheden gezien.
Sambi missen ze volgens mij serieus in het midden idem voor Nmecha toch altijd een aanspeel punt.
Eupen ook paar mooie kansen al bij al bilijk gelijkspel.
Maar dat je vanaf minuut 90 de bal gewon wat gaat rond spelen kan er bij mij niet in jullie zijn toch nog altijd rsca en moeten winnen elke week.
Vanachter staat het wel redelijk goed naar mijn mening.

Weer geen goeie match nee. Maar mag wel wat nuance in de analyse.

Naast dat je je 2 beste spelers van vorig seizoen kwijt bent, zit je ook nog eens met een hoop spelers die op zoek zijn naar hun beste vorm, en een hoop nieuwe spelers die hun draai nog moeten vinden. Dan is het geen cadeau om tegen ploegen als Eupen en Union te spelen. 2 ploegen waar de kern grotendeels intact bleef, en die niets te verliezen hebben tegen de grote ploegen.

Uiteraard moet je als Anderlecht wel meer kunnen brengen dan vandaag. Maar doen alsof het allemaal Kompany zijn schuld zou zijn toch ook ferm overdreven.

Vandaag wel een betere Hoedt gezien dan tegen Union. Ook Gomez speelde echt wel een goeie match. En Refaelov liet voor het eerst zien in een Anderlecht shirt, wat hij Anderlecht kan bijbrengen dit seizoen. Dat Zirkzee hier maar rap staat. En fit blijft. :p

Net als vorig jaar zal het tijd kosten, maar nu is het gewoon veel te vroeg voor al die verl te vroege conclusies over spelers en de trainer in mijn ogen, zeker niet zolang bv de transfermarkt ook nog eens open is.

Inderdaad , 2 speeldagen ver met laat ons nu eerlijk zijn buiten murillio/ cullen/cisse hebben ze nog niet veel samengespeeld .
En ja ik zeg next , want je kan blijven lullen over die 2 wedstrijden , ze zijn gespeeld niks kan men aan veranderen.

N
Starten tegen Union en Eupen is inderdaad geen cadeau voor een PO 1 club.
ik wil elke PO1 club met een totaal nieuwe ploeg resultaat weten halen tegen een ploeg dat niks te verliezen heeft en al jaar samen speelt , maar ja als je alleen naar de standing van d clun kijkt … zijn we uitgesproken

Dat excuus van dat uw hele as weg is of ge een heel nieuwe ploeg moet inpassen, dat kan toch deels de vuilbak in me dunkt.

Akkoord dat nieuwe spelers inpassen tijd vraagt, maar zit dan ook niet her en der spelers te huren die je het seizoen erop toch al weer kwijt bent. Dan ligt het mijn inziens meer aan het (korte termijn denkende) transferbeleid dan aan het inpassen van een nieuwe ploeg.

VanCrombrugge - Delcroix - Murillio - Ashimeru - Cullen - Amuzu - Verschaeren
Die mannen van ons basisploeg spelen en trainen nu toch al een hele tijd samen hè.

Gomez is pas nieuw en dat is dan nog eigenlijk de beste speler van gisteren.

Terug
Bovenaan