Jupiler Pro League 2021-2022

Echt genoten van Club vanaf minuut 30 ofzo CDK wat een klasbak. Vanaken als vanouds weer strooien met diepte ballen..
Die twee gele kaarten waren echt overbodig op het einde.
Van gent niks gezien, en rsca maar stukjes en laatste 15min waar rsca toch twee a drie keer meer moet scoren.

Volgende week vol huis tegen de ratten :love:

Ik had inderdaad een vol huis verwacht bij sommige clubs. Ook bv Charleroi, viel me een beetje tegen. Maar om nu in dit artikel te schrijven dat Eupen er bewust voor koos zijn stadion niet uit te verkopen...

"Eupen was dan weer de enige ploeg die er bewust voor koos om zijn stadion nog niet volledig uit te verkopen. De club stelde slechts een derde van de tickets ter beschikking, zoals ook de voorbije weken het geval was. “Het is geen principiële beslissing tegen het gebruik van het Covid Safe Ticket”, klinkt het in de Oostkantons."

Precies of die verkopen hun stadion ooit uit.🙄

Ik had inderdaad een vol huis verwacht bij sommige clubs. Ook bv Charleroi, viel me een beetje tegen. Maar om nu in dit artikel te schrijven dat Eupen er bewust voor koos zijn stadion niet uit te verkopen...

"Eupen was dan weer de enige ploeg die er bewust voor koos om zijn stadion nog niet volledig uit te verkopen. De club stelde slechts een derde van de tickets ter beschikking, zoals ook de voorbije weken het geval was. “Het is geen principiële beslissing tegen het gebruik van het Covid Safe Ticket”, klinkt het in de Oostkantons."

Precies of die verkopen hun stadion ooit uit.🙄
Het is nog vakantie en zijn de tickets ook niet duurder geworden?

Gavin ziet het graag gebeuren. Nu enkel nog Bodart die een blunder begaat.
Zeker. Ik wil wel nog even benadrukken dat ik niet meteen iets heb tegen die spelers zelf, zeker Bodart lijkt een sympathieke gast. Gewoon de (media)hype rond twee keepers die eens een paar goede matchen keepen maar voor de rest vooral uitblinken in middelmaat en inconsistentie. Eén journalist zegt dat Butez goed is, net dan keept die eens een goede match de volgende speeldag, krijgen we een hele rubriek in Extra Time over hoe goed Butez Jean wel niet is en we zijn vertrokken zonder dat dat ooit wordt bijgesteld. Bij Bodart begrijp ik dat nog enigszins, dat is een Belg en die speelt bij een grotere ploeg. Maar Butez, een Fransman bij Moeskroen indertijd? Geen idee.

Nu, als @DBK zegt dat hij sterk speelt, is dat zo he. Ik zal net de foute helften van Antwerp kijken waarin die twijfelachtige dingen uitsteekt.

Volgens mij wordt dit een forfait. Misschien kan @Gavin dit bevestigen maar ik dacht dat het forfait wordt aangezien de match is stilgelegd door interne factoren. Dus factoren waar essevee iets kon aan doen, niet zoals een stortbui zoals een week of 2 geleden
De gevolgen ken ik niet maar die lichten zijn externe factoren, geen interne. Wat er dan met de afloop van de match gebeurt en wie zijn schuld het is, is iets anders.

Ja? Een speler die een own goal maakt onder druk van een aanvaller die buitenspel staat dan is het toch ook offside?
Onder druk is een andere situatie.

Zeer voorbarig uiteraard, maar lijkt voorlopig zelfs een completere spits dan Nmecha.
Hij heeft tegen Laci, Seraing en Cercle gespeeld. Zijt eens kalm, Hans.

Ik zag gisteren dat Gent-Anderlecht is uitgesteld, godverdomme. Dit was eindelijk een veertiendaagse waar we Anderlecht eens konden meten. Eupen - Laci - Seraing - Laci was nogal grote zever voor een ploeg als Anderlecht. Vitesse - Gent - Vitesse - Genk met een verplaatsing naar Cercle daaraan voorafgaand is al andere koek, daar hadden we eens kunnen zien waar ze staan. Maar helaas, ook dat is ons weer niet gegund.

Laatst bewerkt:
Ben ik trouwens de enige die het flauw vind om zo vroeg in het seizoen al uitstel te vragen?
We zijn ocharme 4 speeldagen ver. Van vermoeidheid kan er toch echt nog geen sprake zijn?

Ben ik trouwens de enige die het flauw vind om zo vroeg in het seizoen al uitstel te vragen?
We zijn ocharme 4 speeldagen ver. Van vermoeidheid kan er toch echt nog geen sprake zijn?
Is voor de focus en om op training zich wat te kunnen voorbereiden op hun Europese tegenstander. Als je om de 3-4 dagen moet spelen valt er niet veel te trainen natuurlijk de dag na een wedstrijd hou je je rustig en de dag ervoor ook dan blijft er niet veel tijd over.

Jawel dat is onnozel. Maar dat idee pikken we vanuit het buitenland. Zij zorgen er vaak voor dat hun ploegen voor zulke matchen rust krijgen en sinds een jaar of twee wil men hier in België met gelijke wapens de match aanvatten. Nu het kan alleen maar goed zijn voor onze coëfficiënten. Zo moet je het deze keer dan maar bezien.

Ik ben er ook geen voorstander van, als ze dan doorgeraken in Europa en het moet ooit ingehaald worden tijdens een normaal vrije midweek zal het er weer opzitten.

Echt genoten van Club vanaf minuut 30 ofzo CDK wat een klasbak. Vanaken als vanouds weer strooien met diepte ballen..
Die twee gele kaarten waren echt overbodig op het einde.
Van gent niks gezien, en rsca maar stukjes en laatste 15min waar rsca toch twee a drie keer meer moet scoren.

Volgende week vol huis tegen de ratten :love:
Zulte was toch uitermate zwak nadat het licht terug aansprong lol , je kan het natuurlijk langs 2 kanten bekijken ;)

I mean, als je in maart of april of whatever voor halve finales speelt en je zit met de beker en play-offs, dan kan ik begrijpen dat die vraag voor extra rust komt. Maar nu na een maandje Jupkes League en het is ocharme de Conference League. Ze spelen ook allebei Europees dus het is niet dat de ene meer rust zou gekregen hebben dan de andere.

Nuja bon, hopelijk gaan ze allebei door. Gaat gewoon vervelend zijn als al onze Europese ploegen elke keer uitstel gaan vragen.

Dost zijn verhaal zal nu ook wel uitgezongen zijn zeker? Ergens zonde, aan de andere kant, als je een CDK hebt lopen die uit eigen jeugd komt.

Zoals ik tijdens het EK al had gezegd in het Rode duivels topic. De Ketelaere wordt de volgende Belg die in het buitenland op handen zal gedragen worden.

Zei Clement gisteren niet dat dit systeem momenteel gekozen is in afwachting van een extra volwaardige winger? (met Lang de andere)
Zal mss daarna terug omschakelen naar systeem met Dost in de punt. Vraag mij wel af wat zoiets kan worden met zowel Lang, Vanaken als CDK in de ploeg, én een spits. In systeem van gisteren toch veel mankementen gezien waarbij dat trio vaak al heel laag begon te zwerven en niet op tijd mee was voor de afwerking.

Zei Clement gisteren niet dat dit systeem momenteel gekozen is in afwachting van een extra volwaardige winger? (met Lang de andere)
Zal mss daarna terug omschakelen naar systeem met Dost in de punt. Vraag mij wel af wat zoiets kan worden met zowel Lang, Vanaken als CDK in de ploeg, én een spits. In systeem van gisteren toch veel mankementen gezien waarbij dat trio vaak al heel laag begon te zwerven en niet op tijd mee was voor de afwerking.
De Ketelaere als valse 9 :)

CDK begint toch wel die stappen te zetten waar ik op wacht bij zo een talent. Een vlotte dribbel, hij weet op voorhand waar hij naartoe wilt gaan en wordt steeds meer doelgericht. Als hij zijn schot afgesteld krijgt is hij echt goed op weg. Cruciaal seizoentje voor hem imo.

Wat betreft die Daramy, ik hou mijn hart vast maar, van alle geschifte transfers in de JPL is dit nog maar de tweede keer waar ik niet meteen van denk dat het gaat tegenvallen. De andere transfer was die van Vanheusden, en daar was het gewoon een noodzakelijke constructie voor een huur. 12 miljoen is sowieso nog wel 4 miljoen te veel, maar het is een risico dat je moet nemen als je uitzonderlijke spelers wilt aantrekken die toch al een beetje reputatie hebben opgebouwd. Zo een speler moet 30 goalcontributies per seizoen opleveren. Dit seizoen zal dat niet gebeuren vermoedelijk, maar volgen seizoen zal het wel moeten gaan.

Heel snel, fysiek sterk, prima lengte, vlotte techniek enzovoort. Ik heb geen enkele integrale wedstrijd gezien maar toch wat over opgezocht gisteren en je ziet wel acties van hem terug waar meer uit blijkt dan simpelweg goed geluk. Ik denk dat de Belgische ploegen echt wel leuk gewapend aan het seizoen beginnen. Als Anderlecht nu de lijn verder kan doortrekken wordt het een interessant seizoen. Ik heb in ieder geval meer zin dan normaal om de Belgische competitie te volgen.

Terug
Bovenaan