Jupiler Pro League 2025-2026

Ik wil hier geen shitstorm veroorzaken, maar is de houding van DAZN ook geen uitwas van de PO's? DAZN denkt voor veel geld haar rechten te kunnen vermarkten omwille van de spannende PO's maar zoals het er nu voorstaat, lijkt het te imploderen. De kruik gaat maar te water tot ze barst?
Als je weet dat de kampioenenmatch van Union vorig jaar nog geen 100.000 kijkers had. Dan weet je het wel. Mensen kijken gewoon veel minder naar voetbal op tv, omdat het aanbod veel te groot is geworden met een constante instroom van nieuwe matchen. En die kijkers gaan misschien nog dalen zonder de PO; dat zou zeker kunnen maar ook met PO zitten ze al even in serieus dalende lijn. En dat is ook wat Telenet en Proximus zien in hun sportpakketten. Vandaar dat ze minder willen betalen.

DAZN betaalt ook minder voor het voetbal dan ervoor; maar vragen wel meer geld aan de operatoren. Wat helemaal absurd is. Dat gaat toch niemand nemen op die manier. Nee DAZN maakt alles kapot. En de geldwolven van de Pro League kijken ernaar terwijl ze hun geld tellen. De gewone fan is voor hen 0,0 waard.

https://www.tijd.be/ondernemen/spor...tenhouder-belgisch-voetbal-dazn/10584185.html

Als je dan dit leest, kan dat spelletje van DAZN toch niet blijven duren met meer dan een miljard verlies per jaar.

Laatst bewerkt:
Is vanaf dag 1 miserie geweest met dazn. Ik herinner me nog een penalty en plots begonnen ze reclame uit te zenden. Geen herhalingen laten zien erna.
Transparantie is ook ver te zoeken. Tot hoe lang loopt die welkomst promotie? Maar qua prijs is het nu ook niet dat telenet veel goedkoper was, weet wel niet meer of zij nog verschillende paketten hadden. Ook vreemd dat het meer kost als je in 1 keer wil betalen. Omdat ik toch minder naar buitenlands kijk dan vroeger zou ik misschien ook wel enkel JPL gekocht hebben maar als er geen keus is tja.

Is vanaf dag 1 miserie geweest met dazn. Ik herinner me nog een penalty en plots begonnen ze reclame uit te zenden. Geen herhalingen laten zien erna.
Transparantie is ook ver te zoeken. Tot hoe lang loopt die welkomst promotie? Maar qua prijs is het nu ook niet dat telenet veel goedkoper was, weet wel niet meer of zij nog verschillende paketten hadden. Ook vreemd dat het meer kost als je in 1 keer wil betalen. Omdat ik toch minder naar buitenlands kijk dan vroeger zou ik misschien ook wel enkel JPL gekocht hebben maar als er geen keus is tja.
Bij Telenet of Proximus zijn de prijzen zowat hetzelfde, maar daar krijg je nog wel Premier league en Champions league , Europa League + Conference League matchen bij. Dus in pakket is het voordeliger om daar iets te nemen.

En naast uw radio zitten voor de live, waar is den tijd. Met Jos Willems uit het Kuipje

En toch gaat iedereen kraken en abo nemen op Dazn
Nope echt niet, competitie is toch onbelangrijker tot aan de playoffs, zal het wel doen met de Europese matchen van Club

Ik mag morgen wel al naar mijn vader om die app te installeren op zijn tv en hem uit te leggen hoe die rommel werkt.
Gewoon daarvoor alleen mag heel DAZN richting de afgrond.

Ik vind ook enkel die total formule. Is er geen goedkopere formule zonder NFL en NBA etc? Daar kijkt die mens toch niet naar.

Ik mag morgen wel al naar mijn vader om die app te installeren op zijn tv en hem uit te leggen hoe die rommel werkt.
Gewoon daarvoor alleen mag heel DAZN richting de afgrond.

Ik vind ook enkel die total formule. Is er geen goedkopere formule zonder NFL en NBA etc? Daar kijkt die mens toch niet naar.
Dat is wat men nu de mensen wilt laten doen he. Mensen abonnementen laten afsluiten waar ze een volledig jaar aan vast hangen. Om dan waarschijnlijk net voor of na de eerste speeldag een akkoord te hebben met de anderen. En dan zit je daar met een abo op DAZN, terwijl je beter af bent bij een andere provider waar je meer krijgt voor hetzelfde geld

Ik had telenet sports voor JPL en PL matchen. Zoals elk jaar stopgezet naar de competitie maar DAZN komt er hier toch ook niet hoor.

Aangezien Orange nu PL zou aanbieden tegen een schappelijke maandprijs zou ik dat wel nemen eigenlijk.

Als je weet dat de kampioenenmatch van Union vorig jaar nog geen 100.000 kijkers had. Dan weet je het wel. Mensen kijken gewoon veel minder naar voetbal op tv, omdat het aanbod veel te groot is geworden met een constante instroom van nieuwe matchen. En die kijkers gaan misschien nog dalen zonder de PO; dat zou zeker kunnen maar ook met PO zitten ze al even in serieus dalende lijn. En dat is ook wat Telenet en Proximus zien in hun sportpakketten. Vandaar dat ze minder willen betalen.

DAZN betaalt ook minder voor het voetbal dan ervoor; maar vragen wel meer geld aan de operatoren. Wat helemaal absurd is. Dat gaat toch niemand nemen op die manier. Nee DAZN maakt alles kapot. En de geldwolven van de Pro League kijken ernaar terwijl ze hun geld tellen. De gewone fan is voor hen 0,0 waard.

https://www.tijd.be/ondernemen/spor...tenhouder-belgisch-voetbal-dazn/10584185.html

Als je dan dit leest, kan dat spelletje van DAZN toch niet blijven duren met meer dan een miljard verlies per jaar.
Ze betalen 85 miljoen per jaar aan de clubs in de nieuwe deal. Met 20€ per maand hebben die +350.000 betalende abonnees nodig om zonder enige omkadering break even te draaien. Compleet onrealistisch dus. 5j geleden was de deal nog slechter voor hen, maar hadden ze minder macht. Je kan moeilijk verwachten dat de een bedrijf 10j lang verlies draait op zijn core product, neen?

Natuurlijk staat DAZN wel sterker als 5j geleden. Er zijn veel meer kabelcutters, de telco's zien ieder jaar veel tv inkomsten als sneeuw door de zon verdampen. Die centjes gaan nu -voorlopig toch- direct naar DAZN.

Ik vind het wel zeer ambetant. Ik zie wel alles in't stadion, maar ben regelmatig op verlof en zeker de uitmatchen kan ik nu veel moeilijker volgen.
Mijn madam als niet abonnee maar wel als supporter kijkt wel de thuismatchen op tv.

Ze betalen 85 miljoen per jaar aan de clubs in de nieuwe deal. Met 20€ per maand hebben die +350.000 betalende abonnees nodig om zonder enige omkadering break even te draaien. Compleet onrealistisch dus. 5j geleden was de deal nog slechter voor hen, maar hadden ze minder macht. Je kan moeilijk verwachten dat de een bedrijf 10j lang verlies draait op zijn core product, neen?

Natuurlijk staat DAZN wel sterker als 5j geleden. Er zijn veel meer kabelcutters, de telco's zien ieder jaar veel tv inkomsten als sneeuw door de zon verdampen. Die centjes gaan nu -voorlopig toch- direct naar DAZN.

Ik vind het wel zeer ambetant. Ik zie wel alles in't stadion, maar ben regelmatig op verlof en zeker de uitmatchen kan ik nu veel moeilijker volgen.
Mijn madam als niet abonnee maar wel als supporter kijkt wel de thuismatchen op tv.
Maar alles begint met een goed product: ik kom al gek als via de sporza site de tour wil volgen. Om de 5 botten valt die eens stil waardoor je moet refreshen omdat je achterstand hebt bij het kijken. Dat is dan nog een gratis site. No way dat ik ga betalen om zoiets te zien met dan nog eens reclame blokken op de meest irritante momenten.

Die reclame inkomsten neem je niet mee in je break even berekening denk ik?

Die dalende kijkers zijn volgens mij eerder een gevolg van Anderlecht en Standard die er niets meer van bakken. Het zijn die klassieke clashes met inzet die de kijkers trekken. Maar Brugge vs Union is nu eenmaal geen top verhaal momenteel.

Maar alles begint met een goed product: ik kom al gek als via de sporza site de tour wil volgen. Om de 5 botten valt die eens stil waardoor je moet refreshen omdat je achterstand hebt bij het kijken. Dat is dan nog een gratis site. No way dat ik ga betalen om zoiets te zien met dan nog eens reclame blokken op de meest irritante momenten.

Die reclame inkomsten neem je niet mee in je break even berekening denk ik?
Gewoon via VRT Max? Works like a charm.

Op de horeca gaan we ook niet moeten rekenen. 120€ per maand, daarvoor moet ge al wa volk hebben iedere week.

En naast uw radio zitten voor de live, waar is den tijd. Met Jos Willems uit het Kuipje

En toch gaat iedereen kraken en abo nemen op Dazn
Ik heb het een maand geleden al gedaan en weg bij telenet, gewoon puur financieel telenet is te duur geworden.

Op de horeca gaan we ook niet moeten rekenen. 120€ per maand, daarvoor moet ge al wa volk hebben iedere week.
Ik zeg het. DAZN maakt alles kapot. Overal geld halen omdat ze al jaren tonnen verlies maken. En toch verkopen ze daar de rechten aan. Ik zie die nog wel eens failliet gaan doorheen zo een periode. Met elk jaar een miljard verlies te draaien, dat is onhoudbaar

Toch blijven hopen dat er iets uitkomt, toen eleven werd overgenomen door dazn heb ik dat 1 seizoen genomen (was toen 15/mnd), maar die site trok op niets en blijkbaar is het er niet beter op geworden.
Moesten ze nu een beetje moeite steken in een overzichtelijke site/app, zou ik het nog overwegen, maar 240 euro om een jaar te kunnen kijken via een schijtsysteem ga ik toch echt niet leggen. Meer dan eens gebeurde het dat je een live-uitzending van een wedstrijd in de JPL niet terugvond op de site, maar via de zoekfunctie er naar toe moest gaan.
Ik voorspel toch ook wel een groei aan piraterij en daarop volgend geklaag hierover.

IMG_4674.png

Dit zegt toch al wel heel veel.

Wrs is dat financieel sowieso niet interessant, maar ik wil nog altijd graag een abonnement per club kunnen nemen en nog beter mss enkel uitmatchen van die club.

Terug
Bovenaan