Jupiler Pro League 2025-2026

Thuis matchen ga ik naar het stadion - als ik niet moet werken.
Als je supporter bent van een ploeg ga je toch naar de thuismatchen gaan kijken?
Lijkt mij de logica zelve.
Uitmatch is een ander paar mouwen...
Zonder combiregeling deed ik ze ook.
Ik heb er nog steeds geen begrip voor dat er combiregeling is tegen Westerlo en co...
Maar dat is een andere discussie.

Als je supporter bent van een ploeg ga je toch naar de thuismatchen gaan kijken?
Lijkt mij de logica zelve.
Uitmatch is een ander paar mouwen...
Zonder combiregeling deed ik ze ook.
Ik heb er nog steeds geen begrip voor dat er combiregeling is tegen Westerlo en co...
Maar dat is een andere discussie.
Ik heb dat jaren ook gedaan maar ik woon op meer dan een uur rijden van Brussel. En met 2 jonge kinderen is dat niet meer de logica zelve om elke thuismatch gaan te kijken

En los daarvan is dat toch ook zever? Dan kunnen er niet meer supporters bestaan dan het stadion groot is of hoe werkt dat?

ik vind sowieso al die "ge zijt gene echte supporter als..." argumenten vrij zever.
da's zoals "als ge van daar zijt, moet ge verplicht voor die club supporteren"

waarom, precies?

stel u voor, ge zijt van Brugge, ge zijt voetbalfan, en alle abonnementen voor Club zijn verkocht. dan zijt ge verplicht om voor Cercle te supporteren of zo? ah ja, want ge zijt van Brugge, en ge kunt geen echte supporter zijn als ge niet naar de matchen gaat.

ik vind sowieso al die "ge zijt gene echte supporter als..." argumenten vrij zever.
da's zoals "als ge van daar zijt, moet ge verplicht voor die club supporteren"

waarom, precies?

stel u voor, ge zijt van Brugge, ge zijt voetbalfan, en alle abonnementen voor Club zijn verkocht. dan zijt ge verplicht om voor Cercle te supporteren of zo? ah ja, want ge zijt van Brugge, en ge kunt geen echte supporter zijn als ge niet naar de matchen gaat.
Gohja, ik vind het absurd dat er mensen 2u in de auto zitten voor een voetbalmatch terwijl je op quasi 30minuten overal een ploeg zou hebben. Dat zou ook helpen in het kader van het file/parkeerprobleem voor nieuwe stadions.

Ik vind het ook wel wringen dat DAZN de matchen plant in functie van de tv kijkers ipv de mensen in het stadion.

Gohja, ik vind het absurd dat er mensen 2u in de auto zitten voor een voetbalmatch terwijl je op quasi 30minuten overal een ploeg zou hebben. Dat zou ook helpen in het kader van het file/parkeerprobleem voor nieuwe stadions.

Ik vind het ook wel wringen dat DAZN de matchen plant in functie van de tv kijkers ipv de mensen in het stadion.
Of ge nu 2u moet rijden of 30 minuten, dat lost de drukte rondom het stadion toch niet op? Los daarvan word je niet altijd supporter op een rationele manier he. Ik ben ook maar bij toeval Ajacied geworden, maar je gaat dan als je ouder wordt niet denken van "tgoh, ik kan ook voor Sint-Truiden, Genk of MVV supporteren, want dat is dichterbij". Zo werkt het niet. De meeste mensen zijn supporter voor een ploeg in de buurt omdat iemand in hun nabije omgeving (vaak de papa natuurlijk) daar ook al supporter voor is. Niet omdat je als 8-jarige logisch gaat nadenken wat dichtbij ligt.

Of ge nu 2u moet rijden of 30 minuten, dat lost de drukte rondom het stadion toch niet op? Los daarvan word je niet altijd supporter op een rationele manier he. Ik ben ook maar bij toeval Ajacied geworden, maar je gaat dan als je ouder wordt niet denken van "tgoh, ik kan ook voor Sint-Truiden, Genk of MVV supporteren, want dat is dichterbij". Zo werkt het niet. De meeste mensen zijn supporter voor een ploeg in de buurt omdat iemand in hun nabije omgeving (vaak de papa natuurlijk) daar ook al supporter voor is. Niet omdat je als 8-jarige logisch gaat nadenken wat dichtbij ligt.
Klopt, maar de microbe komt toch het vlotst binnen als je live in het stadion samen met je vrienden/familie gaat kijken.
Kan uiteraard ook de tv maar dat is toch een andere ervaring, of toch voor mij.

Klopt, maar de microbe komt toch het vlotst binnen als je live in het stadion samen met je vrienden/familie gaat kijken.
Kan uiteraard ook de tv maar dat is toch een andere ervaring, of toch voor mij.
Dat zal ik niet ontkennen. Mijn ouders waren geen voetbalfanaten, dus veel keuze had ik niet :unsure:

Tal van redenen waarom je als supporter niet meer in het stadion raakt toch?

Gezinssituatie, weekendwerk, het financiële aspect, …
Dit kunnen inderdaad (geldige) redenen zijn.
Ik woonde vroeger op 1km van het Ottenstadion en nu is het meer dan 30km.
Nu ik sinds 4 jaar een nieuwe job heb (geen weekend werk) heb ik terug een abo.

Mijn reactie was dan ook niet slecht bedoeld.
Iedereen zijn situatie waardoor hij/zij liever op televisie kijkt.

Voor mensen die het minder breed hebben is een café bezoek een stuk voordeliger dan een abo te nemen om live te kijken of op tv.

Als ik jong was had ik een abbonement op Club. Andere tijden. Nu is er geen haar op mijn hoofd die denkt om nog in een stadion te gaan kijken (per uitzondering natuurlijk), te marginaal. Ik vind voetbal nu toch veel aangenamer volgen op TV.

Vreemde opmerking, tenzij je ervan uitgaat dat iemand die op cafe gaat om voetbal te kijken zich beperkt tot 1 drankje en geen versnaperingen.
iemand die 2 drankjes drinkt gaat toch goedkoper af zijn met een cafébezoek dan een abo om via tv te kijken?
Ik betaalde toch al ruim €25 extra/maand en dan nog eens mijn abo.
Dat zijn hier op cafe 10 pinten.

iemand die 2 drankjes drinkt gaat toch goedkoper af zijn met een cafébezoek dan een abo om via tv te kijken?

Er zijn toch 4 matchen per maand, dus 20€ DAZN komt uit op 5€ per match. Dus vanaf 2 pinten ben je al niet meer goedkoper af.

Als KVK supporter woon in nu al meer dan 10 jaar in het Brugse. Nog even een abo gehad maar doordat de kalender maar beperkt gekend is op welke dag/uur ze effectief spelen kan ik het niet meer opbrengen om een weekend daarvoor te blokkeren (druk sociaal leven en met een zoontje).

+ was er ook wel een bepaald vervreemding van de club en spelers de laatste jaren. Met de nieuwe wind en verhaal in 1B zal die band wel weer versterkt worden en is het de bedoeling om terug meer te gaan. Bovendien heeft het zoontje de leeftijd om al eens mee te nemen als ze in de namiddag spelen.

Als ik op café ga voor voetbal is dat vaak met +4 maten. En dan worden er rondjes gegeven, net zoals in't stadion. No way dat dat goedkoper is als zo'n abo :)

Één abo delen zal het worden voor vele, denk ik. Met je telefoon kan je het toch casten naar elke moderne tv. Dus iedere week bij een ander thuis maar met maar 1 abo

Één abo delen zal het worden voor vele, denk ik. Met je telefoon kan je het toch casten naar elke moderne tv. Dus iedere week bij een ander thuis maar met maar 1 abo
Een DAZN abbo kan je niet delen. Je kan op 2 schermen kijken binnen hetzelfde thuisnetwerk, maar zodra er via een ander IP wordt gekeken, valt het uit.
Dat was een voordeel van TV Vlaanderen, je betaalde om te beginnen maar 15 euro voor alle zenders incl DAZN en je kon op 2 locaties tegelijk kijken. Had zo abbo samen met mijn broer, dus zou nu plots van 7.5 naar 20 moeten gaan per maand om nog te kijken.

Terug
Bovenaan