Jupiler Pro League 2025-2026

Waarom denk je dat ze Mignolet wilden sparen?

Als je beetje volgt de vorige jaren zag je dit al aankomen, hij had al last van blessures en vormdippen in de drukke periodes. Dit was gewoon anticiperen door mensen die effectieve data hebben over hun spelers. Beetje serieus blijven.
Als jij denkt dat dat de reden is, prima he. Heel toevallig wel wanneer het net zijn laatste contractjaar is. Zeker als dat al jaren zo is. Ik twijfel zelfs of het effectief een keuze van Hayen zelf is eerlijk gezegd. Een coach staat niet te springen om elke week een andere keeper op te stellen.

Als jij denkt dat dat de reden is, prima he. Heel toevallig wel wanneer het net zijn laatste contractjaar is. Zeker als dat al jaren zo is. Ik twijfel zelfs of het effectief een keuze van Hayen zelf is eerlijk gezegd. Een coach staat niet te springen om elke week een andere keeper op te stellen.
Mignolet wordt nu toch echt wel ouder, contract loopt bijna af en Jackers had Mignolet al goed vervangen wanneer Mignolet geblesseerd was.

Ik snap wel dat ze hem een kans willen geven, ik denk eerlijk gezegd dat het ook een test is of ze echt met Jackers willen verder gaan als 1e keeper de komende jaren of een andere keeper moeten gaan zoeken.

Het maakt het wel een pak makkelijker nu Mignolet out is.

Mignolet wordt nu toch echt wel ouder, contract loopt bijna af en Jackers had Mignolet al goed vervangen wanneer Mignolet geblesseerd was.

Ik snap wel dat ze hem een kans willen geven, ik denk eerlijk gezegd dat het ook een test is of ze echt met Jackers willen verder gaan als 1e keeper de komende jaren of een andere keeper moeten gaan zoeken.

Het maakt het wel een pak makkelijker nu Mignolet out is.
Ik begrijp zeker dat ze hem een kans willen geven, maar dan geef je toch gewoon hem het volledige vertrouwen he. Allè, zo gaat dat toch altijd? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de keepers dit een ideale situatie vinden en je creëert gewoon een bepaalde onrust, zeker wanneer Jackers ook nog ging flateren. Die kritiek gaan ze zeker meekrijgen of dat nu terecht is of niet.

Soit, verschil in mening natuurlijk.

Ik begrijp zeker dat ze hem een kans willen geven, maar dan geef je toch gewoon hem het volledige vertrouwen he. Allè, zo gaat dat toch altijd? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de keepers dit een ideale situatie vinden en je creëert gewoon een bepaalde onrust, zeker wanneer Jackers ook nog ging flateren. Die kritiek gaan ze zeker meekrijgen of dat nu terecht is of niet.

Soit, verschil in mening natuurlijk.
Tjah, Mignolet is een monument bij Club en die respecteer je. Het is nu ook wel heel makkelijk om Jackers zijn flaters af te schuiven op dit systeem, want dat is toch totaal iets dat je niet kan bewijzen en is gazettenpraat.

Misschien is Jackers ook gewoon niet goed genoeg hé . Voor hij bij Club zat had die nog niets interessant uitgestoken in zijn carrière.

Tjah, Mignolet is een monument bij Club en die respecteer je. Het is nu ook wel heel makkelijk om Jackers zijn flaters af te schuiven op dit systeem, want dat is toch totaal iets dat je niet kan bewijzen en is gazettenpraat.

Misschien is Jackers ook gewoon niet goed genoeg hé . Voor hij bij Club zat had die nog niets interessant uitgestoken in zijn carrière.
Ik zeg ook niet dat Jackers door de situatie flatert. Ik zeg dat daardoor de onrust alleen maar groter wordt. Ook al willen ze graag doen geloven dat ze er immuun voor zijn. Het is en blijft een topic. Het enige geluk is dat het nu gaat overwaaien omdat Mignolet zijn blessure voor duidelijkheid heeft gezorgd.

Ik vind het trouwens bizar om het nu zo draaien alsof het uit respect naar Mignolet gerouleerd wordt. We kunnen toch stellen dat keepers normaal gezien gewoon blijven staan tot ze vervangen worden door de volgende. Dat geldt voor 99% van de clubs zo. Dat zal toch wel een reden hebben?

Soit, nogmaals, een verschil in mening. Maar ik volg toch Geert de Vlieger dat het niet ideaal is.

Ik snap het probleem toch ook niet. Jackers en Mignolet zijn beide goede keepers, de playoffs van 2 seizoenen geleden speelt die ook meer dan zijn rol in de remonte. Volgens mij willen ze op termijn ook gewoon verder met Jackers en is dit ook onderdeel van zijn contractverlenging.

Stel u voor dat we Jackers niet hadden omdat er geen speelgelegenheid was op korte termijn en Mignolet loopt deze blessure op, dan stonden we veel verder van huis. Zeker omdat de laatste 2 seizoenen niet blessurevrij waren was het gewoon de beste optie.

te bizar om het nu zo te draaien.

De voorkeur zal altijd Mignolet zijn want die is gewoon beter, moest hij nu nog 5 jaar alle wedstrijden kunnen keepen op zijn niveau dan had hij nu al een contract verlengingen gehad. (Iets waar beide partijen wel nog iets in zien, gewoon standaard bij een oudere speler dat de club wil inleveren en de speler zekerheid wil, beide niet fout.) Hem niet gebruiken is dus gewoon dom.

Maar het is nu toch heel duidelijk dat het hem niet lukt om nog een volledig seizoen fit te blijven? Het derde jaar op een rij.
Ook heeft hij last om zijn niveau consistent te houden en maakt hij ook fouten, zoals Jackers.
Het is toch ook al duidelijk geweest dat Jackers in de JPL zich al bewezen heeft? En we moeten hem nu testen, niet enkel in de beker, zo weet je tenminste wat je moet doen volgende transferperiode.

Als je werkgever zegt dat jij alle grote matchen mag spelen, waar ze zelf heel veel focus op willen leggen, ze je liever niet geblesseerd zien uitvallen dan is het wel een kunst om dat anders op te vatten dan respectvol.

Ideale situatie? Nee, maar die is er duidelijk niet want dan bleef Mignolet gewoon fit. Al de rest die er bij verzonnen is is weer typisch de voetbalwereld waar verandering zo lastig valt...

Je kan natuurlijk ook meegaan in PVDB zijn verhaaltje en geloven dat de boze voorzitter de arme trainer dwingt om hem te volgen omdat hij boos is op 1 van zijn belangrijke spelers. Zeker nadat hij sprak over Mechele en Vanaken, duidelijk moet het niet worden!!!!

Gaan we nu serieus Jackers hier al afserveren? Deze het prima toen ie Mignolet moest vervangen. Meer zelfs, er werd toen al heel snel geroepen dat hij de eerste keeper moest worden.

Keepers maken fouten, net zoals andere spelers dat doen. Maar bij een keeper wegen die zwaar door en staan de schijnwerpers erop. Welke keeper heeft er geen goals op zijn kap?

Laat ons ook niet vergeten dat Jackers, om zijn contract te (willen) verlengen, ook wel bepaalde speelgaranties (in hoeverre dat kan uiteraard) zal gevraagd hebben vermoed ik, is tenslotte ook al 27, dan wil je niet blijven banken (of enkel beker spelen).

Heeft al (grotendeels) meegewerkt aan 2 prijzen uiteindelijk (kampioen & beker), dus kon toch wel iets van eisen stellen, en terecht imo.
Al moeten we er geen nieuwe Mignolet of andere (Belgische) topkeeper van maken, maar door de band genomen staat die er gewoon wel.

En idd het feit Mignolet de laatste 2 seizoenen toch wat blessures doormaakte, én in laatste contractjaar zit, dan moet je Club zijnde toch wel een oplossing zoeken.
Is het ideaal, neen, daar ben ik akkoord mee, maar ik hoop dat ze daarmee beide tevreden zijn (waren) en je zo twee goeie keepers in je rangen kan houden, want anders was Jackers (of Mignolet) misschien gewoon weg, en wat dan?

Nogmaals, als jullie als Brugge-supporters het een goede keuze vinden, prima he. De supporters van andere ploegen waren ook enorm blij met de keuze, dus iedereen blij :unsure: . We verschillen dan gewoon van mening. Ik vind het iets te makkelijk om het weg te zetten als "haha, jij gelooft PVDB en dat is gewoon gazettenpraat". We moeten ook niet gaan doen dat Brugge door heel België geviseerd wordt in media en alles verzonnen was.

Nogmaals, als jullie als Brugge-supporters het een goede keuze vinden, prima he. De supporters van andere ploegen waren ook enorm blij met de keuze, dus iedereen blij :unsure: . We verschillen dan gewoon van mening. Ik vind het iets te makkelijk om het weg te zetten als "haha, jij gelooft PVDB en dat is gewoon gazettenpraat". We moeten ook niet gaan doen dat Brugge door heel België geviseerd wordt in media en alles verzonnen was.
Nee, maar dat PVDB in de achterzak van WVDH zit is ondertussen zonneklaar, en is het wel effe hééééél convenient dat PVDB wat controverse over de keepers in Brugge kan lanceren om zo wat bliksemafleider te spelen voor alles wat fout ging bij rsca?

Ik snap echt niet dat de gazetten en PVDB daar allemaal zo'n groot punt van maakten: Mignolet zit in zijn laatste jaar, en Jackers wil speelkansen, is die rotatie ideaal? Nee, volgens mij niet, maar ik snap al het gedoe errond niet. Dus zeer jammer van zijn blessure maar positieve punt is wel dat we nu geen gezever over die rotatie meer hoeven te horen.

Nee, maar dat PVDB in de achterzak van WVDH zit is ondertussen zonneklaar, en is het wel effe hééééél convenient dat PVDB wat controverse over de keepers in Brugge kan lanceren om zo wat bliksemafleider te spelen voor alles wat fout ging bij rsca?

Ik snap echt niet dat de gazetten en PVDB daar allemaal zo'n groot punt van maakten: Mignolet zit in zijn laatste jaar, en Jackers wil speelkansen, is die rotatie ideaal? Nee, volgens mij niet, maar ik snap al het gedoe errond niet. Dus zeer jammer van zijn blessure maar positieve punt is wel dat we nu geen gezever over die rotatie meer hoeven te horen.
Het gaat al een heel seizoen over Anderlecht en net wanneer het voor Wouter gedaan is en de storm voorlopig is gaan liggen, gaat Peter even iets verzinnen om de aandacht af te leiden? Oké dan.

Pvdb is gewoon een kutjournalist en spreekbuis van iedereen die hem wil gebruiken. Doet zelf geen onderzoek en analyse, bekijkt 3 matchen per weekend en is de ‘JPL’-kenner. Het afschaffen van extra time is nog een extra reden dat hij nog minder op de hoogte is dan gewoonlijk. Anders kon hij nog beetje meer papegaai spelen.

Het gaat al een heel seizoen over Anderlecht en net wanneer het voor Wouter gedaan is en de storm voorlopig is gaan liggen, gaat Peter even iets verzinnen om de aandacht af te leiden? Oké dan.
Peter is al een tijdje bezig met zijn kruistocht tegen dat rotatiesysteem é, da's niet iets dat vorig weekend plots naar boven is gekomen.

Peter is al een tijdje bezig met zijn kruistocht tegen dat rotatiesysteem é, da's niet iets dat vorig weekend plots naar boven is gekomen.
Kan zijn, maar het is toch niet alleen Peter die er kritiek op heeft? En is het echt een realistische denkwijze dat hij dit zegt om de druk bij Wouter weg te halen? Klinkt een behoorlijk vergezocht.

Terug
Bovenaan