Jupiler Pro League 2025-2026

ik moet - als KV supporter - nog steeds wennen dat Schoofs nu voor Union speelt.

Wel content voor hem dat hij de winning goal maakt 👍

Allé, nog eens een onverdiende nederlaag. Dat was alweer even geleden.

Tja... Dit kan toch niet blijven duren. Ik kan gewoon mijn vorige post quoten... We maken nu al zowat 20 (T W I N T I G) matchen dezelfde fouten en dat ligt grotendeels aan onze defensieve organisatie. Akkoord: Sadick is een middelmatige verdediger. Maar hoe een enorm talent als Smets weke na week slechter wordt en worstelt met een gigantisch gebrek aan zelfvertrouwen... Een gebrek dat gedeeld wordt door zowat heel de ploeg die met de bibber op het lijf spelen en ampoer gewaagde keuzes durven maken.

Fink zijn intenties tot aanvallend voetbal zijn mooi en wanneer het werkt... Bij het beste voetbal mogelijk op het niveau van onze competitie. Maar ge speelt met twee CV's die niet echt barsten van de snelheid en vooral moeten spelen op duelkracht en positiespel. In de goeie flow loopt dat dan geweldig, maar ondertussen zijt ge al 20 matchen aan het prullen. De linies te ver uit elkaar, backs die steevast zowat aan de 16 staan, CV's die te hoog staan, ... En na zo lang nog steeds? Dan kan dat niet anders als de keuze van uw coach zijn. En dat ge niet beseft na zo lang dat ge compacter moet verdedigen, dat uw backs meer moeten achterblijven in bepaalde situaties, ... dan verdient ge het gewoon om ontslaan te worden.

Maar we gaan eerst nog ons Europees blazoen oppoetsen en heel België laten lachen door Fink te ontslaan net na een match op STVV. Tijd genoeg zeker?

Terug
Bovenaan