Jupiler Pro League 2025-2026

Ik vergoeilijk die actie bij ons ook niet. Ik was gisteren daar in het uitvak en daar heb ik direct gezegd tegen een maat dat ze debiel zijn om dat te doen. Maar het is langs twee kanten ieder jaar iets. Van STVV bijvoorbeeld ook aanstekers gooien,...
Beter zoals Anderlecht en Standard hebben gedaan, geen uitfans meer in die wedstrijden. Jammer voor het grote deel van het publiek dat wel braaf naar een match wilt kijken. Maar die idioten die denken dat ze boven alle wetten staan, moeten er gewoon uit

Kijk. Kga hier niet meer op individuele reacties ingaan. Ik heb ook absoluut begrip voor de frustratie van de STVV supporters. We have been there as well and way too much these last few years. Maar de hypocrisie die nu actief is bij pers, de kritiek van ex-refs en beide van ook wat volk op "het net", is hetgeen me echt stoort.

Die afgekeurde 2-0 bvb. Van mij had dat niet gemoeten. Net zoals ik het ook geen penalty voor Union vond in de PO's op Genk toen El Ouahdi hetzelfde deed bij Promise. Een penalty die op dat moment de PO's een compleet andere draai gaf en leidde tot een titel van Union en een complete inzakking van mijn team. Maar wat vond de pers toen? "Licht maar absoluut verdedigbaar". Dat hoor ik nu nergens. En ja, het feit is dat als die 2-0 goedgekeurd wordt, wij daar zeer waarschijnlijk niet van terugkomen.

Die rode kaart? De argumenten ertegen zijn "De bal wordt eerst geraakt" en "hij raakt El Ouadhi niet hoog genoeg". Voor dat tweede is het voorbeeld van Heynen op Leuven al gegeven en bij dat eerste hebben we ook al gehoord dat het niet uitmaakt of de bal geraakt wordt wanneer de intensiteit van de tackle te hoog is. Allemaal dingen die wij te horen kregen wanneer wij klaagden. Er was altijd niets fout gebeurd. En in deze volg ik het wel. Ik vind dit altijd rood. Dat vond ik wanneer wij het deden en dat vond ik nu ook.

Maar nu staan ze over elkaar te rollen om te zeggen hoe schandalig het allemaal is. In een bepaalde krant moesten we zelfs letterlijk "Opgelicht vs opgelucht" lezen. Zo hard waren ze in de pers toch niet toen er ergens in een bepalende titelmatch twee penalty's niet gefloten werd.

Ge kunt wel allemaal blijven afgaan over hoe wij calimero's zijn dit en dat. Maar als ge ook maar één greintje empathie in uw hoofd hebt, moet ge eens beginnen inzien waarom dat is. Krijgen we iets tegen en klagen we, zijn we calimero's en zien we scheidsrechterlijke fouten waar ze niet zijn. Krijgen we dezelfde dingen voor staat de halve Belgische voetbalwereld op zijn kop om de schandaligheid uit te drukken. Eender wat er gebeurt, is er altijd een reden om op onze club te zeiken en te zagen. En we hebben het er collectief met het seizoen meer en meer mee gehad. En zolang er geen consequentie is bij zowel de arbitrage als de pers gaat dat nooit veranderen. Dit doet me quasi denken aan de rol van de pers in de politiek: Zorg maar dat zoveel mogelijk mensen opgefokt zijn en tegen elkaar opschijten, zo genereren we lekker veel "engagement" op onze platforms. terwijl wederzijds begrip heel wat zou helpen.

Voor mij is dit alleszins afgerond. Ik zal altijd blijven hopen op wat begrip en ik denk dat ik ook al voldoende getoond heb dat ik dat naar de tegenpartij toe heb. Maar of dat begrip er omgekeerd is, heb ik uiteraard geen vat op. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.

Een totale calimero reactie om te argumenteren dat jullie geen calimero's zijn?
In elke paragraaf verwijs je naar iets wat voor jullie in 't verleden al tegen zat.
Wat doet dat ertoe? Beoordeel deze match losstaand.
Of moet ik beginnen over de handsgoal vorig jaar die VAR Visser niet zag, over het record aantal penalties tegen vorig jaar, over onze mottige plastieke mat die jullie al 2x in brand gestoken hebben,...

Ik heb die 2-0 nu al een paar keer terug gezien, maar ik zie geen contract.

Ik zie Sadic zijn voet neerzetten en doorschuiven waardoor hij zijn enkel kwetst.
Daar mag de VAR nooit tussenkomen.

Ik heb die 2-0 nu al een paar keer terug gezien, maar ik zie geen contract.

Ik zie Sadic zijn voet neerzetten en doorschuiven waardoor hij zijn enkel kwetst.
Daar mag de VAR nooit tussenkomen.
Lardot heeft net gereageerd dat het een geldige goal was. Var had hier geen recht om in te grijpen. Wat iedereen hier al zei.

Hoog tijd dat ze var en scheidsrechters ook eens bestraffen.

als ze scheidsrechters gaan beginnen schorsen, krijgt ge volgende week bij Brugge - Union een ref uit eerste Ama. en dan is die de week erna geschorst.

als ze scheidsrechters gaan beginnen schorsen, krijgt ge volgende week bij Brugge - Union een ref uit eerste Ama. en dan is die de week erna geschorst.
Schorsen hoeft niet. Financieel werken met bonussen ofzo. Goed fluiten, meer centen krijgen. Zullen dan wel beter gaan fluiten

Als je ervanuit gaat dat het allemaal bewust is, wel ja. Ik denk eerder dat het niveau gewoon bedroevend is.
Als ik soms zie wat er gebeurd, lijkt een scenario Vertenten / Delferiere niet onlogisch.

En hier hoeven zelf geen clubs bij betrokken te zijn. Een gokkantoor dat een scheidsrechter in zijn macht heeft, kan al voldoende zijn.

Een bedroevend niveau is natuurlijk ook plausibel

Als ik soms zie wat er gebeurd, lijkt een scenario Vertenten / Delferiere niet onlogisch.

En hier hoeven zelf geen clubs bij betrokken te zijn. Een gokkantoor dat een scheidsrechter in zijn macht heeft, kan al voldoende zijn.

Maar laten we nog zeggen dat dat waar zou zijn, dan spreken we mss over max 2 man? Dan blijft het algemene nog altijd te laag. We gaan ergens anders de aanpak moeten veranderen.

68dabc942afb0-WhatsApp_Image_2025-09-29_at_19.04.52.jpeg

Dit lijkt me toch de arm?

Maar laten we nog zeggen dat dat waar zou zijn, dan spreken we mss over max 2 man? Dan blijft het algemene nog altijd te laag. We gaan ergens anders de aanpak moeten veranderen.
Daar ben ik het wel mee eens. Eigenlijk voeger veel op de Bleeckere en gumyeni gevloekt. Maar zo slecht deden die dat dus niet

Lardot heeft net gereageerd dat het een geldige goal was. Var had hier geen recht om in te grijpen. Wat iedereen hier al zei.

En dat zijn dan mannen die dag in dag uit met die job bezig zijn..
Nuja leuk dat STVV gelijk krijgt, maar ze kopen er niks bij.

68dabc942afb0-WhatsApp_Image_2025-09-29_at_19.04.52.jpeg

Dit lijkt me toch de arm?
Die bal kan ook nog 1,5m voor zijn lichaam in de lucht zijn, dat beeld zegt helemaal niets 😅

Fossey trouwens een schorsingsvoorstel van 3 matchen 😂😂

Als je dan dit rsca - Genk ziet (
) vanaf 3:40

Die rode kaart van Erabi is omgezet in geel terwijl die fase mij gevaarlijker leek dan Fossey

Schorsen hoeft niet. Financieel werken met bonussen ofzo. Goed fluiten, meer centen krijgen. Zullen dan wel beter gaan fluiten

En die worden daar dan dus voor betaald zou ik denken? Dat zal wel meer zijn dan de bonussen "op het werk" lijkt me :unsure:

Ook ik ben niet altijd foutloos op mijn werk... ik vind het fijn dat mijn werkgever mij niet schorst wanneer dat gebeurt.
Maar als je meermaals een fout maakt zal je toch verantwoording moeten afleggen niet?
En kan uiteindelijk tot ontslag leiden.

Als een speler een fout maakt kan die op termijn ook gestraft worden.

Benieuwd wat ze ermee gaan doen, want bij Visser is het elke week iets.
En hij is niet alleen.

Terug
Bovenaan