Jupiler Pro League 2025-2026

Vertrouwen doet ook gewoon enorm veel met een ploeg, zeker bij de jonge spelers. Zo hard verschilde de ploeg niet tov de ploeg die ei zo na kampioen speelde maar alles uit handen gaf in de PO's.
Meer dan kwaliteit genoeg, juist vooraan geen enkele killer. Nu, op een zomer kan veel gebeuren. We hebben ons allemaal opgenaaid in Tolu. Vele onder ons ook in Paintsil (zeker ik), en die konden na een zomer trainen plots ook de ene pot na de andere maken. Dus wie weet wie volgend jaar plots opstaat...
Ik hoop vooral eens op spelers die er direct staan. Tolu had ook anderhalf jaar nodig om dan pas te presteren.

Er is dan ook een groot verschil tussen met de grootste moeite ter wereld eindelijk wat intikkers binnen te pegelen in de pintjesliga en presteren in de Premier League. Onuachu was véél beter dan Tolu en die is daar ook op zijn grenzen gebotst.

Er is dan ook een groot verschil tussen met de grootste moeite ter wereld eindelijk wat intikkers binnen te pegelen in de pintjesliga en presteren in de Premier League. Onuachu was véél beter dan Tolu en die is daar ook op zijn grenzen gebotst.
Ze zijn beiden terechtgekomen bij een regelrechte degradatiekandidaat. Absoluut geen cadeau om je dan te bewijzen.

Tja, de PL droom. Soms zijt ge beter af met te wachten tot er een GOEDE kans komt ipv gewoon maar te gaan voor wat ge kunt krijgen.
Nu, qua Onuachu: De supporters van Southampton waren indertijd wel pissed omdat die te weinig kansen had gekregen. Ze waren wel fan van hem in se. Tolu is een ander verhaal. Die zat hier op zijn top. En ook die gaat uiteindelijk gewoon ergens in Turkije eindigen waar die weer gaat presteren. Of wie weet vindt die een ploeg in de VS ofzo.

Wat is gemaakt? Ik denk meteen aan Thiago en Benteke.

Edit: Mitrovic had je ook nog!

En ging wel niet naar de PL, maar Bacca heeft het indertijd ook wel gemaakt als diepe spits.

Laatst bewerkt:
Heeft er -behalve Lukaku- eigenlijk iemand uit onze competitie het als diepe spits gemaakt in Engeland? En zelfs die kreeg veel shit over zich.
Ik zei topcompetitie, niet Engeland he. Maar het zijn er idd niet veel. Thiago, Bacca en Benteke (zoals hierboven vernoemd) zullen naast Lukaku één van de weinige zijn.

Tja, de PL droom. Soms zijt ge beter af met te wachten tot er een GOEDE kans komt ipv gewoon maar te gaan voor wat ge kunt krijgen.
Nu, qua Onuachu: De supporters van Southampton waren indertijd wel pissed omdat die te weinig kansen had gekregen. Ze waren wel fan van hem in se. Tolu is een ander verhaal. Die zat hier op zijn top. En ook die gaat uiteindelijk gewoon ergens in Turkije eindigen waar die weer gaat presteren. Of wie weet vindt die een ploeg in de VS ofzo.
Zelf daar ben ik niet zeker van. Het was een spits die ook enorm veel kansen onbenut liet. Zelf in Turkije gaat die snel ernaast vallen op die manier

Zelf daar ben ik niet zeker van. Het was een spits die ook enorm veel kansen onbenut liet. Zelf in Turkije gaat die snel ernaast vallen op die manier

In onze competitie pompte die er 20 in. En Turkije schat ik op dat vlak absoluut niet hoger in. Onuachu doet het daar nog beter dan bij ons. Fucking Oh doet het daar beter dan hier.
Turkse competitie heeft gewoon veel geld, voor de rest zwaar overgewaardeerde competitie. Waarmee ik het dan ook weer geen absolute bagger competitie wil maken.

Ik zei topcompetitie, niet Engeland he. Maar het zijn er idd niet veel. Thiago, Bacca en Benteke (zoals hierboven vernoemd) zullen naast Lukaku één van de weinige zijn.

Was ook geen pure reactie op u, maar een effectieve vraag. Ik vroeg het me echt ff af of er iemand vanuit België geslaagd was daar.

In onze competitie pompte die er 20 in. En Turkije schat ik op dat vlak absoluut niet hoger in. Onuachu doet het daar nog beter dan bij ons. Fucking Oh doet het daar beter dan hier.
Turkse competitie heeft gewoon veel geld, voor de rest zwaar overgewaardeerde competitie. Waarmee ik het dan ook weer geen absolute bagger competitie wil maken.

Was ook geen pure reactie op u, maar een effectieve vraag. Ik vroeg het me echt ff af of er iemand vanuit België geslaagd was daar.
Klopt, ik bedoel alleen maar : hier mocht die ondanks al die missers blijven staan. In Turkije 3 keer voor een open goal missen en je wordt uitgespuwd door de fans

Mjah 1x deed hij dat en dan nog was dat seizoen half getekend door de waanzinnige missers.

Ik zou niet verschieten dat als die in geval van een return gewoon amper 11 goals maakt.

Het seizoen van Genk begint al onder stevige druk.

Genk heeft dus gekozen om meer de weg van data, intensiteit, ... in te slaan. Maw gaan ze toch eens modern voetbal volgen nadat we los van alle arbitrale toestanden, trainerstoestanden, ... ook gewoon regelmatig afgetroefd worden op dat vlak door bvb een Union. Maar niet iedereen ziet dit pad zitten. De Condé heeft zich daar lang tegen verzet en is nu duidelijk overstag gegaan. Een gast als Michel Ribeiro is al decennia lang onze techniektrainer en geniet een enorme reputatie onder onze jongeren en ex-spelers. Maar die is ook meer iemand die houdt van de charme van wat voetbal was en is niet gediend van het pad dat Genk nu inslaat en heeft dus gekozen om de club te verlaten. Dit vergezeld van enorm veel dankbetuigingen van spelers en ex-spelers en veel tumult vanuit de harde kern die al spandoeken zijn gaan ophangen.

Blijkbaar was er een week of twee geleden ook al een verhit gesprek tussen de harde kern en De Condé/Croonen.

Alles wijst erop dat de druk op ons nieuw seizoen wel HEEL groot is en dat als het er niet direkt recht op zit, de gemoederen wel eens stevig kunnen gaan in ons stadion.

Dat de harde kernen eens gaan zitten en zwijgen. De helft ervan kan met moeite tot 20 tellen en hun eigen naam juist schrijven. En dat gaat dan beetje menen te kunnen zeggen hoe een club gerund moet worden.

Terug
Bovenaan