Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1719475747030.png

Alle groepsmatchen zijn gespeeld, de knock-outfase begint zaterdag!

29 juni18:001/8ste finaleBZwitserlandItalië
29 juni21:001/8ste finaleADuitslandDenemarken
30 juni18:001/8ste finaleBEngelandSlovakije
30 juni21:001/8ste finaleASpanjeGeorgië
1 juli18:001/8ste finaleAFrankrijkBELGIË
1 juli21:001/8ste finaleAPortugalSlovenië
2 juli18:001/8ste finaleBRoemeniëNederland
2 juli21:001/8ste finaleBOostenrijkTurkije
5 juli18:00KwartfinaleASpanjeDuitsland
5 juli21:00KwartfinaleAPortugalFrankrijk
6 juli18:00KwartfinaleBNederlandTurkije
6 juli21:00KwartfinaleBEngelandZwitserland
9 juli21:00Halve finaleASpanjeFrankrijk
10 juli21:00Halve finaleBNederlandEngeland
14 juli21:00FINALE

Laatst bewerkt:
Mn vriendin is heel dankbaar dat het eens 2 dagen geen voetbal is :oi22:

Ik snap nog altijd niet hoe Tedesco & co 'blij' konden zijn dat ze door waren, wetende dat ze met een gelijkspel tegen Frankrijk, Portugal, etc. gingen uitkomen. Je kan wel zeggen van ah als je Europees kampioen wil worden moet je iedereen kunnen verslagen, maar dat is niet zo eh. De andere helft van de tabel zou objectief véél makkelijker geweest zijn. Spelen tegen Nederland, Oostenrijk en Engeland lijkt mij toch veel doenbaarder dan eerst Frankrijk en dan Portugal en Spanje of Duitsland. Achja, on verra. We gaan veel geluk nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Het eerste (tijdelijke) zwarte gat is er al inderdaad. Wat moet ik nu doen de komende twee avonden?

Inderdaad, dat korte termijn denken is echt onbegrijpelijk bij coach/spelers. Ik denk dat vooral Tedesco z'n eigen hachje wou redden. Uitschakeling in de groep zou zo een grote mislukking geweest zijn, uitschakeling tegen Frankrijk is dat natuurlijk niet (tenzij het opnieuw een non-match wordt van de Duivels). Maar wij fans kijken daar natuurlijk door want je had aan de goede kant van de tabel moeten zitten dus een eventuele uitschakeling in de 8e finales komt alsnog te vroeg.

2 dagen geen voetbal, wat gaan we dan moeten doen :unsure:

d14c9c936568c6160ba5f7207fe18cce.jpg

Frankrijk - België is op papier alvast wel de meest attractieve wedstrijd van de achtste finales.

De match van de Rode Duivels tegen Frankrijk kan je wel al ongeveer voorspellen:
De wedstrijdtactiek zal een copie zijn van die tegen Oekraïne: laag staan, geen agressie en erg defensief. Na een half uurtje slaapwandelvoetbal sturen de Fransen een diepe pass, waarna Mbappé er Faes hopeloos afloopt en staat het 1-0 voor Frankrijk. Daarna wordt er verder aangemodderd en komen geen grote kansen meer. 3 minuten voor het einde krijgen de Belgen een corner, die uitmondt in een tegenaanval en een tweede goal voor de Fransen, waarna De Bruyne teken doet van "zie je wel". Op de persconferentie achteraf nuanceert hij dat wel door te zeggen dat Frankrijk een topfavoriet is en België maar een klein land is.

Nu de groepsfase voorbij is en ik gisteren nog lastig was voor die absolute non-match van de Duivels moet ik wel zeggen dat ook Italië, Engeland, Nederland en zelfs Frankrijk mij tot nu toe niet konden overtuigen, tornooivoetbal is soms lelijk spelen om een resultaat te halen, dat is wat de Fransen ons jammer genoeg al geleerd hebben.

Spanje was tot nu toe best goed, al vind ik die verdedigend toch ook niet heel sterk, Duitsland hetzelfde.

Zwitserland en Oostenrijk vond ik dan weer wel sterk.

En toch blijf ik het zeggen, WE WORDEN EUROPEES KAMPIOEN.
En Casteels wordt speler van het tornooi.

Trouwens nog een leuke stat:

1719478298951.png

Maar we zijn wel door, net als de Fransen en Engelsen, nogmaals, het is op die "lelijke" manier dat je tornooien wint.

Het eerste (tijdelijke) zwarte gat is er al inderdaad. Wat moet ik nu doen de komende twee avonden?

Inderdaad, dat korte termijn denken is echt onbegrijpelijk bij coach/spelers. Ik denk dat vooral Tedesco z'n eigen hachje wou redden. Uitschakeling in de groep zou zo een grote mislukking geweest zijn, uitschakeling tegen Frankrijk is dat natuurlijk niet (tenzij het opnieuw een non-match wordt van de Duivels). Maar wij fans kijken daar natuurlijk door want je had aan de goede kant van de tabel moeten zitten dus een eventuele uitschakeling in de 8e finales komt alsnog te vroeg.
Dit kan er boenk op zijn. Tedesco die louter met zijn persoonlijke narratief bezig is. De zelfverklaarde peoplemanager die niet zou tolereren dat iemand zich boven de groep stelt.

Maar we zijn wel door, net als de Fransen en Engelsen, nogmaals, het is op die "lelijke" manier dat je tornooien wint.
Het is misschien op een lelijke manier dat je tornooien wint maar je hebt bij de matchen van de rode duivels toch niet echt het gevoel dat daar een plan of strategie achter zit? Traag wandelvoetbal, balletje rondtikken naar de buitenspelers waar Doku opgevangen wordt door 2 tegenstanders (en als ie er voorbij is, levert ie een slechte voorzet af) en Trossard onzichtbaar is. Het is zo makkelijk om tegen ons te voetballen omdat we zo voorspelbaar zijn.

De Fransen en Engelsen spelen mss ook lelijk voetbal maar daar zit toch nog net iets meer variatie in dan in ons spel en je hebt wel het gevoel dat die wel een versnelling hoger kunnen schakelen. En uiteindelijk hebben zij ook meer individueel talent die het verschil kan maken (ook al zie je er op dit moment niet veel van).

Als je ziet hoe we tegen Oekraïne op het veld stonden, gaat de schrik er tegen Frankrijk helemaal inzitten. Dat wordt een verdedigende ingesteldheid om niet tegen de snelheid van o.a. Mbappe aan te lopen. En wat ga je aanvallend dan nog uitsteken tegen een Frankrijk dat goed georganiseerd staat en veel kwaliteit heeft, als je ziet dat we tegen Oekraïne al weinig klaarspeelden?

Ik hoop ergens dat ze toch onbezonnen op het veld komen en zichzelf kunnen overstijgen met een 'nothing-to-lose'-mentaliteit. Maar dat kan ook naiëf overkomen en als de Fransen dan na 10 minuten scoren is het ook over and out.

Frankrijk overtuigde ook nog niet, maar Frankrijk heeft op papier toch een stuk meer kwaliteit + een coach die ondertussen al lang met hen samenwerkt.

Ik denk dat we het allemaal somber inzien. Hopen dat de Fransen toch een mindere dag hebben en dat het geluk aan onze kant zit, dat gecombineerd met de juiste mentaliteit.

Spanje was tot nu toe best goed, al vind ik die verdedigend toch ook niet heel sterk, Duitsland hetzelfde.
Ik weet het niet. Ik vond dat dat bij Spanje toch allemaal vrij goed stond tegen Italië. Je zou het ook kunnen steken op de mentaliteit van Italië (weinig drang tot aanvallen), maar ik denk dat het allemaal gewoon klopt bij Spanje. Ze komen achterin ook zeer rustig over en voetballen vlot van onder de druk uit. Ook de enige ploeg zonder tegengoals zeker?

Ze kunnen de bus niet parkeren (zoals Frankrijk), maar de balans en de pressing zit volgens mij wel gewoon heel juist.

Het is misschien op een lelijke manier dat je tornooien wint maar je hebt bij de matchen van de rode duivels toch niet echt het gevoel dat daar een plan of strategie achter zit? Traag wandelvoetbal, balletje rondtikken naar de buitenspelers waar Doku opgevangen wordt door 2 tegenstanders en Trossard onzichtbaar is.

De Fransen en Engelsen spelen mss ook lelijk voetbal maar daar zit toch nog net iets meer variatie in dan in ons spel en je hebt wel het gevoel dat die wel een versnelling hoger kunnen schakelen.
Frankrijk akkoord. Engeland niet hoor. Southgate verkracht zijn spelerskern iedere match opnieuw.

Het probleem met Doku en Trossard is ook dat geen van de 2 een splijtende pass in de voeten heeft.
Doku kan geweldig dribbelen. Trossard heeft normaal gezien een neusje voor goals.

Dat wordt nog erger met Castagne en vooral Theate op de backs. Denk dat Castagne gisteren 1 goeie voorzet heeft kunnen trappen. Theate staat er op om te verdedigen, punt.

Maar met onze opstelling staat er dan letterlijk maar 1 iemand in de ploeg die een assist kan geven, en dat is KDB, zeker als Tielemans voor de verdediging blijft plakken. Dat is te makkelijk voor de tegenstanders.

Ge zijt toch al bijna zeker dat Tedesco hier opnieuw met zijn verdedigende backs en Mangala/Onana gaat spelen op het middenveld.

Triestig, je hebt bepaalde sleutels in handen om een match sterk, aanvallend in te zetten of te doen kantelen (CdK, De Cuyper, Openda) maar gebruikt ze niet of amper.

Gisteren die wissel naar Mangala, onbegrijpelijk, ipv daar bv KDB een rijtje lager te zetten en CdK als pure CAM, in de buurt van Lukaku die geen bal raakte, in te brengen. Zo kan je tenminste tactisch een wedstrijd doen kantelen.

Maar nee, in minuut 62 een aanvallende middenvelder eruit halen en een verdedigende erin brengen in een wedstrijd die je altijd hoort te winnen, begrijpe wie het kan.

Ik had voor het tornooi gezegd dat ik Tedesco niet negatief ging beoordelen als we er in de knock-outs met wat pech of dergelijke tegen pakweg Frankrijk zouden uitgaan, maar die woorden neem ik nu toch terug. Na deze povere poulewedstrijden is enkel winst tegen Frankrijk goed genoeg, zeker gezien ze de sleutel in handen hadden om Frankrijk gewoon te vermijden.

Het is misschien op een lelijke manier dat je tornooien wint maar je hebt bij de matchen van de rode duivels toch niet echt het gevoel dat daar een plan of strategie achter zit? Traag wandelvoetbal, balletje rondtikken naar de buitenspelers waar Doku opgevangen wordt door 2 tegenstanders (en als ie er voorbij is, levert ie een slechte voorzet af) en Trossard onzichtbaar is. Het is zo makkelijk om tegen ons te voetballen omdat we zo voorspelbaar zijn.

De Fransen en Engelsen spelen mss ook lelijk voetbal maar daar zit toch nog net iets meer variatie in dan in ons spel en je hebt wel het gevoel dat die wel een versnelling hoger kunnen schakelen. En uiteindelijk hebben zij ook meer individueel talent die het verschil kan maken (ook al zie je er op dit moment niet veel van).
De Engelsen vond ik eerlijk gezegd bijna nog slechter dan wij hoor. Daar zit het tactisch vooraan echt helemaal niet goed. Bij de Fransen heb je altijd het gevoel dat ze met de handrem op spelen en van zodra het nodig is ze weldegelijk een paar versnellingen hoger kunnen schakelen. Bij de Engelsen had ik dat gevoel totaal niet eigenlijk.
Als je ziet hoe we tegen Oekraïne op het veld stonden, gaat de schrik er tegen Frankrijk helemaal inzitten. Dat wordt een verdedigende ingesteldheid om niet tegen de snelheid van o.a. Mbappe aan te lopen. En wat ga je aanvallend dan nog uitsteken tegen een Frankrijk dat goed georganiseerd staat en veel kwaliteit heeft, als je ziet dat we tegen Oekraïne al weinig klaarspeelden?

Ik hoop ergens dat ze toch onbezonnen op het veld komen en zichzelf kunnen overstijgen met een 'nothing-to-lose'-mentaliteit. Maar dat kan ook naiëf overkomen en als de Fransen dan na 10 minuten scoren is het ook over and out.

Frankrijk overtuigde ook nog niet, maar Frankrijk heeft op papier toch een stuk meer kwaliteit + een coach die ondertussen al lang met hen samenwerkt.

Ik denk dat we het allemaal somber inzien. Hopen dat de Fransen toch een mindere dag hebben en dat het geluk aan onze kant zit, dat gecombineerd met de juiste mentaliteit.
Met een defensieve ingesteldheid zoals tegen Slovakije en Oekraïne verlies je sowieso. Je kan dat niet volhouden tegen een ploeg als Frankrijk. Je zag nu al dat zelfs met die ingesteldheid, de Oekraïeners toch vaak de ruimte vonden tussen de linies en door het middenveld. Dan ben je tegen een veel betere ploeg gewoon een vogel voor de kat. De kans is natuurlijk heel groot dat wanneer je aanvallender speelt, je bij Frankrijk er bij elke counter afgelopen wordt en met 3-0 naar huis wordt gestuurd, maar het is imo wel de enige manier om een kans te maken. De Fransen gaan ook zoals steeds afwachtend en behoudend spelen, daar moet je gebruik van maken. Het is te zeggen, als Deschamps wat tactisch inzicht heeft, speelt hij maandag wel aanvallend met hoge druk tegen ons, want wij kunnen dat niet aan.

Ik weet het niet. Ik vond dat dat bij Spanje toch allemaal vrij goed stond tegen Italië. Je zou het ook kunnen steken op de mentaliteit van Italië (weinig drang tot aanvallen), maar ik denk dat het allemaal gewoon klopt bij Spanje. Ze komen achterin ook zeer rustig over en voetballen vlot van onder de druk uit. Ook de enige ploeg zonder tegengoals zeker?

Ze kunnen de bus niet parkeren (zoals Frankrijk), maar de balans en de pressing zit volgens mij wel gewoon heel juist.
Het lijkt inderdaad wel snor te zitten bij Spanje, maar we moeten eerlijk zijn en bekennen dat Italië en Kroatië zeker offensief heel zwak voor de dag kwamen hé. Echt op de proef gesteld zijn ze niet. Alleen is er geen enkele ploeg die dit toernooi getoond heeft offensief heel erg sterk te staan, dus met dat in het achterhoofd heeft Spanje wel de beste papieren nu.

Het probleem met Doku en Trossard is ook dat geen van de 2 een splijtende pass in de voeten heeft.
Doku kan geweldig dribbelen. Trossard heeft normaal gezien een neusje voor goals.

Dat wordt nog erger met Castagne en vooral Theate op de backs. Denk dat Castagne gisteren 1 goeie voorzet heeft kunnen trappen. Theate staat er op om te verdedigen, punt.

Maar met onze opstelling staat er dan letterlijk maar 1 iemand in de ploeg die een assist kan geven, en dat is KDB, zeker als Tielemans voor de verdediging blijft plakken. Dat is te makkelijk voor de tegenstanders.
Klopt, vandaar mijn blijvende pleidooi voor De Cuyper. Die kan en durft voorzetten trappen. Bakayoko gaat ook sneller de voorzet zoeken dan Trossard.

Ik blijf erbij, zet De Cuyper op de LB, zet De Bruyne centraal op het middenveld, zet voor hem Tielemans of CDK en speel op de flanken met Doku en Bakayoko.

Als je er offensief niet doorkomt tegen Slowakije en Oekraine, ga je er niet plots doorkomen tegen Frankrijk als je op dezelfde manier blijft spelen.

En over dat lelijk winnen, sorry hoor, er is lelijk (goed georganiseerd, strak verdedigend, loerend op de snelle counter) en LELIJK (zwak, inspiratieloos, liever niet verliezen dan niet winnen, veel fouten, minimale inzet). Op de manier waarop we tegen Slowakije en Oekraine hebben gespeeld, wil ik het EK niet winnen.
Soms is de prestatie wel belangrijker dan het resultaat.

Wie weet was al dit zwak voetbal maar schijnvertoon en is Tedesco een meestertacticus. :oi22: Ik vrees er een beetje voor, maar we zullen tegen Frankrijk direct zien of het zo is of het gewoon een overbetaalde eersteklas amateur is (en de 'prestaties' op het WK en het EK tot nog toe gewoon is wat hij doet).
Enfin, we moeten ook niet al te veel kijken naar Tedesco alleen eh. Als je spelers hebt die er quasi allemaal bijlopen als bloemzakken. Dit is evengoed hun schuld.

Verdoeme, weeral om 18:00, hoopte op een 21:00 match. En klopt het dat die 2 kwart finales op 18:00 zijn op 6 juli, denk dat er eentje altijd op 21:00 is niet?

Terug
Bovenaan