Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Als eerste een goal scoren, zal een wereld van verschil maken (allé dat is vaak zo, maar in dit soort matchen zeker :tongue: )

Rampscenario is toch in die eerste 10 minuten al een goal slikken. Hopen op het andere scenario zoals met Brazilië destijds, (met een gelukje) vroeg op voorsprong komen en op een scherpe counter een tweede maken, en dan pompen of verzuipen.

Momenteel zit ik toch met het rampscenario in mijn hoofd, gevolgd door zelfs een volledige afstraffing in de laatste 20 minuten tot 4-0 ofzo ☹️
Dat wordt echt geen 4-0 hoor.

Eens Frankrijk op voorsprong komt trekken die zonder aarzelen de handrem op, die hebben weinig ambitie om er 4 te maken tegen eender wie, denk ik. Slechtste geval verliezen we 2-0 doordat we ruimte moeten weggeven.

Al die zever van revanche. Frankrijk heeft in 2018 wel het WK gewonnen en ondertussen nog een finale van een WK gehaald. Gelijk of zij er van wakker liggen als ze es een keer vroeger eruit liggen. Die wereldbeker pakken ze hun niet meer af. Wij hebben destijds wel één van onze weinige kansen om ooit een WK te winnen volledig weggegooid door die kut Januzaj en om persé die wedstrijd te willen winnen.

Ik zal kijken en voor België supporteren maar eerlijk gezegd interesseert het me maar weinig. Door die domme mentaliteit om ni voor de winst te gaan tegen Oekraïne, hebt ge basically 0 kans om het EK te winnen. Ge kunt één keer geluk hebben tegen Frankrijk maar dan ligt ge er de volgende ronde er toch uit tegen Portugal. En dan hebt ge ook maar gewoon weer een kwartfinale gehaald terwijl als ge groepswinnaar waart, waren uw kansen op een halve finale of finale een stuk groter.

Zeker met dit spel en deze verdediging kunt ge onmogelijk een EK winnen en moet ge de grote (sterke) landen zoveel mogelijk vermijden.

Het stoort me vooral dat dit al de tweede keer is dat dit gebeurt. In 2018 met Januzaj en persé voor die winst te willen gaan. Nu weer en de manier waarop is gewoon nog 10 keer frustrerender.

Als ze verliezen tegen Frankrijk, gaat het me waarschijnlijk minder doen dan die wedstrijd tegen Oekraïne. En als ze winnen ga ik hooguit tevreden zijn maar ook niet meer dan dat want max. een ronde later liggen ze er toch uit. Ik twijfel eerlijk gezegd zelfs of ik een trein vroeger ga nemen van mijn werk om op tijd thuis te zijn om de match te bekijken.

Laatst bewerkt:
Al die zever van revanche. Frankrijk heeft in 2018 wel het WK gewonnen en ondertussen nog een finale van een WK gehaald. Gelijk of zij er van wakker liggen als ze es een keer vroeger eruit liggen. Die wereldbeker pakken ze hun niet meer af. Wij hebben destijds wel één van onze weinige kansen om ooit een WK te winnen volledig weggegooid door die kut Januzaj en om persé die wedstrijd te willen winnen.

Ik zal kijken en voor België supporteren maar eerlijk gezegd interesseert het me maar weinig. Door die domme mentaliteit om ni voor de winst te gaan tegen Oekraïne, hebt ge basically 0 kans om het EK te winnen. Ge kunt één keer geluk hebben tegen Frankrijk maar dan ligt ge er de volgende ronde er toch uit tegen Portugal. En dan hebt ge ook maar gewoon weer een kwartfinale gehaald terwijl als ge groepswinnaar waart, waren uw kansen op een halve finale of finale een stuk groter.

Zeker met dit spel en deze verdediging kunt ge onmogelijk een EK winnen en moet ge de grote (sterke) landen zoveel mogelijk vermijden.

Het stoort me vooral dat dit al de tweede keer is dat dit gebeurt. In 2018 met Januzaj en persé voor die winst te willen gaan. Nu weer en de manier waarop is gewoon nog 10 keer frustrerender.

Als ze verliezen tegen Frankrijk, gaat het me waarschijnlijk minder doen dan die wedstrijd tegen Oekraïne. En als ze winnen ga ik hooguit tevreden zijn maar ook niet meer dan dat want max. een ronde later liggen ze er toch uit. Ik twijfel eerlijk gezegd zelfs of ik een trein vroeger ga nemen van mijn werk om op tijd thuis te zijn om de match te bekijken.
Ik heb het veel moeilijker met het niet proberen binnen te halen van de overwinning tegen Oekraïne dan met het niet proberen te verliezen van de Engelsen. Het blijft toch moeilijk om kwaad te zijn op competitieve sporters wanneer ze winnen ... Tegen de Oekraïeners liepen we bovendien door onze speelstijl nog eens bijna tegen de uitschakeling aan.

Iedereen bondscoach bij Sporza maar daar kan ik geen 5-3-2 kiezen dus doe ik het hier
Casteels
Castagne - Faes - Vertonghen - Theate - De Cuyper
De Bruyne - Onana - Tielemans
Lukaku - De Ketelaere

Kan je alle richtingen mee uit. De Cuyper kan linkshalf spelen, De Ketelere rechtsmidden. Maar ik zou eerder verdedigend spelen en Lukaku en CDK samen in de spits.

Iedereen bondscoach bij Sporza maar daar kan ik geen 5-3-2 kiezen dus doe ik het hier
Casteels
Castagne - Faes - Vertonghen - Theate - De Cuyper
De Bruyne - Onana - Tielemans
Lukaku - De Ketelaere

Kan je alle richtingen mee uit. De Cuyper kan linkshalf spelen, De Ketelere rechtsmidden. Maar ik zou eerder verdedigend spelen en Lukaku en CDK samen in de spits.

Ik zie het hem doen, maar dan eerder Debast of toch Meunier op rechts en Castagne op links. En verder Openda ipv Charles dan, voor zijn snelheid.

EDIT: of hij zet wrs terug Carrasco op links en Castagne idd op rechts in een 5-3-2

De Cuyper en CDK gaan dit toernooi niet spelen. Ik verwacht Theate, Vertonghen, Faes, Castagne - Onana, De Bruyne, Mangala - Doku, Lukaku, Lukebakio.

Zwitserland gewoon betere ploeg... Italië zal het knap lastig hebben om door te gaan.

Effe leuk muziekske i.p.v. Joos? Ergens wel beter :unsure:

Zwitserland is beter - als ze nog een tweede kunnen maken is het boeken toe.

De Cuyper en CDK gaan dit toernooi niet spelen. Ik verwacht Theate, Vertonghen, Faes, Castagne - Onana, De Bruyne, Mangala - Doku, Lukaku, Lukebakio.

Helaas lijkt dit zeer waarschijnlijk. Maar als ge niet oppast durft Tedesco Witsel nog in de ploeg te droppen i.p.v. Witsel.
Of zou hij toch niet zó dom zijn?

edit: al vraag ik me wel af waarop iemand zich zou baseren om een basisplek voor Mangala te verdedigen na de voorbije wedstrijden.

Wat een makke ploeg dat Italië

Ik snap ook echt totaal de bedoeling niet van hoe ze willen voetballen? Ze willen wel altijd opbouwen precies, maar leveren de helft vd tijd de bal onnozel in.

Joos precies niet echt door dat hij er 5 minuten uit lag.

Italie was natuurlijk ook vorig EK meestal niet goed zeker niet in het begin van een wedstrijd. Maar nu ook gewoon een mindere ploeg natuurlijk dus of ze dat kunstje nog eens kunnen herhalen betwijfel ik.

Mn leedvermaak groeit hier veel te hard maar ik woon best kortbij Genk waar het volzit met 2de generatie Italianen. GENIETEN

Joos precies niet echt door dat hij er 5 minuten uit lag.

Italie was natuurlijk ook vorig EK meestal niet goed zeker niet in het begin van een wedstrijd. Maar nu ook gewoon een mindere ploeg natuurlijk dus of ze dat kunstje nog eens kunnen herhalen betwijfel ik.
Bwa, waren toch de best voetballende ploeg vorig EK? Natuurlijk niet meer het Italië van 2006 ofzo maar deden het met een stuk minder spelersmateriaal dan veel andere landen best wel aardig vorig EK. Deze keer lukt het idd wel minder om met een mindere selectie boven zichzelf uit te stijgen.

Bwa, waren toch de best voetballende ploeg vorig EK? Natuurlijk niet meer het Italië van 2006 ofzo maar deden het met een stuk minder spelersmateriaal dan veel andere landen best wel aardig vorig EK. Deze keer lukt het idd wel minder om met een mindere selectie boven zichzelf uit te stijgen.
Inderdaad... Italië was vorig EK gewoon de best voetballend ploeg met zeker niet het allerbeste spelersmateriaal.

Moet het me dan verkeerd herinneren. Ik dacht dat ze zowel tegen Spanje halve finale en Engeland finale lange tijd onderlagen.

Terug
Bovenaan