Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Dan kan je de VAR tout court beter gewoon afschaffen hé.

De regels zijn wat ze zijn en de technologie staat zo ver dat het perfect kan opgevolgd worden. Dus ja, 2 cm buitenspel is buitenspel. Vanaf wanneer is het dan wél terug buitenspel? Vanaf 5 cm? Vanaf 10 cm? Vanaf ...

Dus ofwel VAR en bijhorende technologie terug weglaten, ofwel de regels gewoon aanpassen.
Technologie zal ook wel een foutenmarge hebben van misschien 1 a 2 procent en de vraag is ook of het beeld is stilgezet op de moment dat de bal effectief vertrekt. Halve seconde vroeger of later geeft ook al een foutenmarge van een paar cm. En bijgevolg is affluiten voor 3 cm echt wel belachelijk. Dit maakt het voetbal gewoon kapot

De VAR heeft de match op 2 minuten tijd van 0-1 naar 1-0 laten gaan, die invloed is toch veel te groot. Volgens de regels zijn die ingrepen misschien correct, maar goed voel je je daar toch niet bij.

Technologie zal ook wel een foutenmarge hebben van misschien 1 a 2 procent en de vraag is ook of het beeld is stilgezet op de moment dat de bal effectief vertrekt. Halve seconde vroeger of later geeft ook al een foutenmarge van een paar cm. En bijgevolg is affluiten voor 3 cm echt wel belachelijk. Dit maakt het voetbal gewoon kapot
Hoe nauwkeurig/foutloos die technologie is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop zeer nauwkeurig, want anders is het lullig dat ze die gebruiken natuurlijk. Als men weet dat er een foutenmarge van 5 cm op zit, moeten ze niet gaan affluiten voor 3 cm.

Het feit dat dit men wél doet, moet toch aangeven dat het geverifieerd is als zeer nauwkeurig. Mag ik hopen...

Dus ofwel is het de buitenspelregels aanpassen, ofwel is het terug gewoon vertrouwen op het oordeel van de lijnrechter. Voor mij ook goed hoor.

Het is nu niet dat de Var dit tornooi is uitgevonden, we ondervinden het eigenlijk waar we jaaaaren achter gezaagd hebben omdat we het zo scherp niet gewoon zijn door onze pintjesliga

Idem de handsbal, de meeste verdedigers gaan daar naar toe met handen op de rug dan? Zo zie ik het al jaren doen.

Hoe nauwkeurig/foutloos die technologie is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop zeer nauwkeurig, want anders is het lullig dat ze die gebruiken natuurlijk. Als men weet dat er een foutenmarge van 5 cm op zit, moeten ze niet gaan affluiten voor 3 cm.

Het feit dat dit men wél doet, moet toch aangeven dat het geverifieerd is als zeer nauwkeurig. Mag ik hopen...

Dus ofwel is het de buitenspelregels aanpassen, ofwel is het terug gewoon vertrouwen op het oordeel van de lijnrechter. Voor mij ook goed hoor.
De chip stuurt vijfhonderd keer per seconde data over het punt waar de speler de bal heeft geraakt. Met behulp van meerdere camerahoeken komen er 3d-visualisaties die de bewegingen van de speler vastleggen. De scheidsrechter en VAR kunnen zo beter zien of iemand buitenspel staat. Een ophangsysteem in het midden van de bal herbergt en stabiliseert een 500-Hz-bewegingssensor. Deze zogeheten inertiële meeteenheid (imu) biedt ongekend inzicht in elk element van de beweging van de bal, stelt Adidas. De sensor wordt gevoed door een oplaadbare batterij, die via inductie is op te laden.

Het zal dus wel correct genoeg zijn
Wat wel stoort is dat je met blote oog ziet dat de penalty aanloop onderbroken is en zowel ref als VAR van krommen aas gebaren
Enkel al dat maakt dat je op den duur liever hebt dat AI beslist wat dan is het in elke situatie en voor iedereen hetzelfde (voelt niet fijn, maar wel eerlijk) dan dat je een mens laat oordelen en die nogal eens wispelturig kan zijn

Wat wel stoort is dat je met blote oog ziet dat de penalty aanloop onderbroken is en zowel ref als VAR van krommen aas gebaren
Het is vooral dit. Dat hij buitenspel staat, ok. Dat het hands is, ok. Maar dat hij stopt in zijn aanloop en dat dat niet mag, zeker ook ok. En dan zou het gewoon 0-0 moeten gebleven zijn.

Maakt me weinig uit wie er hier doorging, maar ik vind het toch heel wrang voor de Denen.
En de Duitsers zijn echt wel te pakken. Dit Denemarken is naar mijn mening niet zó sterk, en deze match had heel gemakkelijk andersom kunnen eindigen...

edit: Schmeichel heeft ondertussen wel al 2 dikke saves gemaakt

En wat zijn de specificaties van het camerasysteem, want uiteindelijk is dat van minstens even groot belang?

Zal er wel ergens tussen staan denk ik?

Het is vooral dit. Dat hij buitenspel staat, ok. Dat het hands is, ok. Maar dat hij stopt in zijn aanloop en dat dat niet mag, zeker ook ok. En dan zou het gewoon 0-0 moeten gebleven zijn.
Tja je hoort onze "analisten" er nu ook niks over zeggen behalve Wesley "Ik ben geen voorstander van de stoppen"
Omdat het niet mag eh paljas 😅

In een land waarover er zoveel is gezegd afgelopen seizoen over de penalty regels

Je aanloop onderbreken tijdens een penalty is gewoon toegelaten tijdens dit EK hoor, je mag alleen niet doen alsof je op de bal trapt. Penalty was legitiem genomen.

Wat betreft de afgekeurde goal en de handsbal: twee keer contra-intuïtieve beslissing, puur op basis van data. Ik stel voor dat we laboranten aanduiden als ref vanaf de volgende ronde, het nog wat klinischer maken. Smullen voor alle rationalisten hier!

Je aanloop onderbreken tijdens een penalty is gewoon toegelaten tijdens dit EK hoor, je mag alleen niet doen alsof je op de bal trapt. Penalty was legitiem genomen.
Ff opnieuw gekeken. Stopt idd in de aanloop en niet in de trapbeweging.

Dan zou het momenteel dus weer wel mogen.
Want het is nu al te gemakkelijk voor keepers hè

My mistake, maar belachelijk
wanneer een speler doet alsof hij de bal gaat trappen, nadat de aanloop
beëindigd is (zijn aanloop onderbreken mag wel)

Terug
Bovenaan