Finisterra
Well-known member
Moest gewoon 0-1 staan in plaats van 1-0. Althans volgens de voetbalfilosofie, helaas niet volgens de regels.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Technologie zal ook wel een foutenmarge hebben van misschien 1 a 2 procent en de vraag is ook of het beeld is stilgezet op de moment dat de bal effectief vertrekt. Halve seconde vroeger of later geeft ook al een foutenmarge van een paar cm. En bijgevolg is affluiten voor 3 cm echt wel belachelijk. Dit maakt het voetbal gewoon kapotDan kan je de VAR tout court beter gewoon afschaffen hé.
De regels zijn wat ze zijn en de technologie staat zo ver dat het perfect kan opgevolgd worden. Dus ja, 2 cm buitenspel is buitenspel. Vanaf wanneer is het dan wél terug buitenspel? Vanaf 5 cm? Vanaf 10 cm? Vanaf ...
Dus ofwel VAR en bijhorende technologie terug weglaten, ofwel de regels gewoon aanpassen.
Helaas is het de wedstrijd nadien niet vervolgd, of ik had ook een patroon beginnen zien.Is toch echt pijnlijk om door je kleinere noordelijke buurland zo vernederd te worden.
Maandag nog eens a.u.b.
Hoe nauwkeurig/foutloos die technologie is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop zeer nauwkeurig, want anders is het lullig dat ze die gebruiken natuurlijk. Als men weet dat er een foutenmarge van 5 cm op zit, moeten ze niet gaan affluiten voor 3 cm.Technologie zal ook wel een foutenmarge hebben van misschien 1 a 2 procent en de vraag is ook of het beeld is stilgezet op de moment dat de bal effectief vertrekt. Halve seconde vroeger of later geeft ook al een foutenmarge van een paar cm. En bijgevolg is affluiten voor 3 cm echt wel belachelijk. Dit maakt het voetbal gewoon kapot
De chip stuurt vijfhonderd keer per seconde data over het punt waar de speler de bal heeft geraakt. Met behulp van meerdere camerahoeken komen er 3d-visualisaties die de bewegingen van de speler vastleggen. De scheidsrechter en VAR kunnen zo beter zien of iemand buitenspel staat. Een ophangsysteem in het midden van de bal herbergt en stabiliseert een 500-Hz-bewegingssensor. Deze zogeheten inertiële meeteenheid (imu) biedt ongekend inzicht in elk element van de beweging van de bal, stelt Adidas. De sensor wordt gevoed door een oplaadbare batterij, die via inductie is op te laden.Hoe nauwkeurig/foutloos die technologie is, weet ik natuurlijk niet. Ik hoop zeer nauwkeurig, want anders is het lullig dat ze die gebruiken natuurlijk. Als men weet dat er een foutenmarge van 5 cm op zit, moeten ze niet gaan affluiten voor 3 cm.
Het feit dat dit men wél doet, moet toch aangeven dat het geverifieerd is als zeer nauwkeurig. Mag ik hopen...
Dus ofwel is het de buitenspelregels aanpassen, ofwel is het terug gewoon vertrouwen op het oordeel van de lijnrechter. Voor mij ook goed hoor.
Het is vooral dit. Dat hij buitenspel staat, ok. Dat het hands is, ok. Maar dat hij stopt in zijn aanloop en dat dat niet mag, zeker ook ok. En dan zou het gewoon 0-0 moeten gebleven zijn.Wat wel stoort is dat je met blote oog ziet dat de penalty aanloop onderbroken is en zowel ref als VAR van krommen aas gebaren
En wat zijn de specificaties van het camerasysteem, want uiteindelijk is dat van minstens even groot belang?
Tja je hoort onze "analisten" er nu ook niks over zeggen behalve Wesley "Ik ben geen voorstander van de stoppen"Het is vooral dit. Dat hij buitenspel staat, ok. Dat het hands is, ok. Maar dat hij stopt in zijn aanloop en dat dat niet mag, zeker ook ok. En dan zou het gewoon 0-0 moeten gebleven zijn.
Volgens mij was deze ook reglementair getrapt.Je aanloop onderbreken tijdens een penalty is gewoon toegelaten tijdens dit EK hoor, je mag alleen niet doen alsof je op de bal trapt. Penalty was legitiem genomen.
Ff opnieuw gekeken. Stopt idd in de aanloop en niet in de trapbeweging.Je aanloop onderbreken tijdens een penalty is gewoon toegelaten tijdens dit EK hoor, je mag alleen niet doen alsof je op de bal trapt. Penalty was legitiem genomen.