Al bij al een matig tornooi. Te weinig echt goeie matchen. Te vaak nietszeggend Engels, Frans of Portugees gebrei. Te weinig gebruik makend van de eigen sterkte. Spanje deed dat gelukkig wel, al zijn er toch matchen geweest waar ook Spanje na een voorsprong plots niet meer ging voetballen. Die tegen Duitsland was uiteindelijk toch kantje-boordje, door de wissels na de 1-0. Wel goed dat dan uiteindelijk een wisselspeler de winning goal maakte, maar toch.
Zoals ik ook al in de groepsfase zei: spijtig dat er dit tornooi zo geen échte goalgetter of een écht goeie nummer 9 met x aantal goals topschutter werd. Leuk voor die 6 spelers die allemaal topschutter zijn, maar met slechts 3 doelpunten, staaft dat wel m'n bezorgdheid uit de groepsfase. Füllkrug had wel zo iemand kunnen zijn, maar ja... En Georgië was te groen zodat Mikautadze als rasechte '9' ook maar aan 3 goals geraakte.
Wél positief vond ik de buitenspeltechnologie. Maar dat staat dan in schril contrast met andere dubieuze VAR-beslissingen, die voornamelijk met hands te maken hadden. Én mss wel de grootste ergernis (en dat kwam gisteren mss wel tot een climax in de finale): het onnozele praatje voor elke corner of vrijschop, wat echt gewoon puur voor de show is, want er werd gewoon niets gefloten in de 16 tijdens zo'n fases. Toppunt was gisteren toen (ik denk) Stones op een corner Rodri gewoon vastpakt en over z'n knie werpt als ware het een judokamp op de komende Olympische Spelen in Parijs. Altijd penalty imo, maar de VAR mag in zo'n fases wss niet ingrijpen, tenzij het om flagrante vuistslagen genre Gilles De Bilde gaat.
Maar dan hoeft die onnozele parlé van de scheids vlak voor zo'n stilstaande fase ook niet, want in werkelijkheid mag je toch ongeveer alles doen in de 16, behalve ene z'n tanden uitkloppen.
Oh en Lamine Yamal, Nico Williams, Olmo en Fabian Ruiz was wel echt een genot om naar te kijken.
Defensief had ik zo geen enkele speler die me eigenlijk als echt sterk is bijgebleven. Saliba was wel goed, maar dat is geen verrassing natuurlijk.