Live muziek & optredens

Door die setlists van Metallica en de toevoeging van Sum41 kriebelt het hier toch ook sterk...
Maar ik zal het maar zo laten. Das weer dag van €200 en eigenlijk gun ik het Schueremans al jaren niet meer. Gezien mijn madam al naar de Peppers gaat zien sponsor ik hem dit jaar al meer dan genoeg.

Daarnet wel ontdekt dat Rise Against vanavond in het Rivierenhof speelt en dat er nog tickets voor waren op ticketswap. Er maar eentje gescoord want ik heb op graspop veel te weinig hardcore gezien!

Hmmm geld ,er zal langer geld zijn dan wij op deze aardkloot rondlopen .

Tis dat. Schuremans gaat het echt niet voelen of je al dan niet gaat hoor. Uiteindelijk zit er een grote corporate LiveNation machine achter dat festival.

Is Werchter erg duur? Zeker, maar het is daarom niet duurder dan vergelijkbare majors in andere landen, dus dan heb je als muziekfan twee mogelijkheden.

Wil je een 4 daags festival waar je grote namen als the War on Drugs, Pearl Jam, Metallica, Alt-J, 21 Pilots, Royal Blood, The Peppers, Phoebe Bridgers, Sam Fender...kan zien? Dan is het dus een kwestie van "pay up or stay home buttercup."

Herinneringen zijn meer waard dan geld.

Jah die Skream b2b Mala voor 7 uur was toch wel dik in orde. Opzettelijk geen oude plaatjes opgezet ervoor.. Quasi alles is de revue gepasseerd, zalige plaats, ietwat zoals de vooruit maar dan mooier en deftiger qua sound. Top avond, wreed nostalgisch.

Electric Callboy gisteren op Jera was echt beestig om te zien. Feestje en plezant van begin tot einde. Een welkome afwisseling van het continue "We all suffer, fuck the government, fuck politicians, etc" gedoe waar punk en hardcore shows wel een handje van weg hebben. Geen politiek, geen gezeik, gewoon een beestig feest van begin tot eind.

Electric Callboy gisteren op Jera was echt beestig om te zien. Feestje en plezant van begin tot einde. Een welkome afwisseling van het continue "We all suffer, fuck the government, fuck politicians, etc" gedoe waar punk en hardcore shows wel een handje van weg hebben. Geen politiek, geen gezeik, gewoon een beestig feest van begin tot eind.
Nondedju, stukskes live gezien. Hoe goe was da?! En hoe goe is 'We got the moves' eigenlijk? Ik volgde ze niet echt meer dus deze nog nooit of amper gehoord. Vandaag nen hele dag opgelegd.

And everybody's like "Yesterday we drank too much, let's do it again". :woohoo:

@Jayvie Vergeet geen tickets bestellen voor de Lotto Arena, maart 2023. FEESTEN.

Heb mij ook enorm geamuseerd op Graspop, mijn compagnon ook, "gaan we volgend jaar terug?". Leeftijdsverschil van 14 jaar, maar echt een zalige madam. :biglaugh:

Tis dat. Schuremans gaat het echt niet voelen of je al dan niet gaat hoor. Uiteindelijk zit er een grote corporate LiveNation machine achter dat festival.

Is Werchter erg duur? Zeker, maar het is daarom niet duurder dan vergelijkbare majors in andere landen, dus dan heb je als muziekfan twee mogelijkheden.

Wil je een 4 daags festival waar je grote namen als the War on Drugs, Pearl Jam, Metallica, Alt-J, 21 Pilots, Royal Blood, The Peppers, Phoebe Bridgers, Sam Fender...kan zien? Dan is het dus een kwestie van "pay up or stay home buttercup."

Herinneringen zijn meer waard dan geld.

Mja, maar 114 euro voor een gewoon ticket en 172 voor een golden circle voor volgend jaar op TW Classic, bijvoorbeeld, is toch een pak geld…😳

Mja, maar 114 euro voor een gewoon ticket en 172 voor een golden circle voor volgend jaar op TW Classic, bijvoorbeeld, is toch een pak geld…😳

Dat is inderdaad erg veel geld, en ik vrees dat dit de norm gaat worden onder het mom van inflatie.

Dagtickets voor Werchter dit jaar stonden ook op 110 Euro na de pricehike en zijn ook allemaal de deur uit.

Bicky Burger op Werchter 2,5 bonnen aan 3,5 euro per bon.
Reken zelf maar de winstmarge uit per verkochte burger…

Call me cheap maar ik heb gisteren de hele dag mijn fleske gevuld met water van die paar kranen die er staan.

Nick Cave was geweldig. Damn, nog nooit meegemaakt. Wat een ervaring. Stond ongeveer op de tiende rij en werd er meteen helemaal ingezogen.

Aangezien TW Classic niet uitverkocht was heb ik de dag voordien een ticketje kunnen scoren voor €30 op Ticketswap, wat een deal. En toch was er zóveel volk dat je de tenten niet meer binnenraakte eenmaal het optreden begonnen was...

Call me cheap maar ik heb gisteren de hele dag mijn fleske gevuld met water van die paar kranen die er staan.
Groot gelijk, goed dat ze de dopjes van de waterflessen meegaven. Ik herinner me precies dat dat vroeger niet zo was?

Nick Cave was geweldig. Damn, nog nooit meegemaakt. Wat een ervaring. Stond ongeveer op de tiende rij en werd er meteen helemaal ingezogen.
Mijn verwachtingen lagen hoog, en toch heeft hij ze overtroffen. Vanaf de eerste tel van het eerste liedje was het al duidelijk dat we in goede handen waren voor de rest van de avond. Wat een show, hoort zeker tot mijn favoriete concerten ooit.

Dit weekend ook nog eens wat live-muziek meegemaakt, weliswaar wel wat "platter" dan hetgeen meestal in dit topic terug te vinden is.

Vrijdagavond Bart Peeters op Genk On stage. Ik weet dat hij een hoog "love him or hate him"-gehalte heeft ,maar als ge er van houdt dan blijven z'n optredens toch altijd wel magnifiek. Het ene moment heel uitbundige energiebommetjes, even later weer heel ingetogen kippenvelmomenten. Ook zijn teksten enz blijven altijd typisch Bart. Omringd ook door echte topmuzikanten, zeker vanop de voorste rijen altijd leuk te zien hoe intensief die mannen er van genieten.

Gisteren dan nog een lokaal en gratis familiefestivalletje gedaan hier in de buurt met oa Camille en Metejoor.

Ja, Camille is iemand wiens talenten ik echt wel inzie en apprecieer, maar gisteren was gewoon zo'n "live-on-tape"-optreden van 45min dus daar valt dan ook gewoon weinig goeds of slechts over te zeggen. Maar het feit dat mijn vierjarig zoontje even een "momentje" met haar had toen hij vanop de voorste rijen vanop m'n schouders hartjesgebaren naar haar zat te maken en ze hem plots recht in de ogen keek en een "oohhh dank uuuuu"-gebaar maakte, maakte het gewoon wel een topoptreden voor hem/ons! :love:

Daarna Metejoor. Ik kende z'n bekendste hits wel vanop de radio enz, maar dat is nu niet iets dat ik zelf vlug zou opzetten thuis.
Desondanks echt wel aangenaam verrast door dat optreden (dit was wél full live met band). Leuke interactie met publiek, band die zichtbaar genoot, aangename mix van hits en minder bekend werk dat weliswaar ook wel vlot aansloeg, wat leuke live-interpretaties van z'n hits, ... Dat was dus zo'n optreden waar ge echt wel van geniet als ge u er gewoon even voor open stelt, ook al is het niet echt uw ding.
Raar trouwens dat die Metejoor pas sinds een een paar jaar plots opduikt, want dat leek gewoon een artiest die al jaaaaaren op het podium staat terwijl er wellicht genoeg gevestigde waarden zijn in Vlaanderen die bijlange dat niveau niet zullen halen live.

Daarna Metejoor. Ik kende z'n bekendste hits wel vanop de radio enz, maar dat is nu niet iets dat ik zelf vlug zou opzetten thuis.
Desondanks echt wel aangenaam verrast door dat optreden (dit was wél full live met band). Leuke interactie met publiek, band die zichtbaar genoot, aangename mix van hits en minder bekend werk dat weliswaar ook wel vlot aansloeg, wat leuke live-interpretaties van z'n hits, ... Dat was dus zo'n optreden waar ge echt wel van geniet als ge u er gewoon even voor open stelt, ook al is het niet echt uw ding.
Raar trouwens dat die Metejoor pas sinds een een paar jaar plots opduikt, want dat leek gewoon een artiest die al jaaaaaren op het podium staat terwijl er wellicht genoeg gevestigde waarden zijn in Vlaanderen die bijlange dat niveau niet zullen halen live.

Ik heb hem ook al is op een lokale braderij horen opteden en is idd aangenaam als achtergrond muziek, rustige muziek en prima stem.

Die had tot over een paar jaar geleden nooit op een podium gestaan, zijn zus heeft meegedaan aan The Voice in 2018 of 2019 en zo één of andere producer leren kennen. Zij heeft dan is een opname laten horen waarin zij met twee thuis aan tafel zitten te zingen en die producer zag er potentieel in.

Jah die Skream b2b Mala voor 7 uur was toch wel dik in orde. Opzettelijk geen oude plaatjes opgezet ervoor.. Quasi alles is de revue gepasseerd, zalige plaats, ietwat zoals de vooruit maar dan mooier en deftiger qua sound. Top avond, wreed nostalgisch.

Waar was dat :drool: ?

Ik heb hem ook al is op een lokale braderij horen opteden en is idd aangenaam als achtergrond muziek, rustige muziek en prima stem.

Die had tot over een paar jaar geleden nooit op een podium gestaan, zijn zus heeft meegedaan aan The Voice in 2018 of 2019 en zo één of andere producer leren kennen. Zij heeft dan is een opname laten horen waarin zij met twee thuis aan tafel zitten te zingen en die producer zag er potentieel in.

Wist niet het zelfs nog zo recent was. Zijn zus maakt blijkbaar ook deel uit van z'n live-band en stond mee op het podium, was wel leuk om die interactie tussen beiden te zien.

Terug
Bovenaan