Toch nog even terugkomen op Rock Werchter.
Enkel zondag geweest voornamelijk voor QOTSA waar ik het laatste jaar meer en meer fan van geworden ben en voor Arctic Monkeys wat mijn lievelingsband was op het einde van mijn tienerjaren. Sinds Tranquility base ben ik er veel minder naar beginnen luisteren.
Tesky Brothers: Hele goeie bluesrock in The Barn en hadden het volledige publiek mee. Straf voor het eerste optreden op de laatste dag.
Amenra: Indrukwekkend theater. Zo'n soort band mag jaarlijks terugkomen.
Dermot Kennedy: Weinig geluisterd, wat bijgepraat met vrienden dus kan er weinig over zeggen.
The Lumineers: Tof maar dat is het dan ook, ik ken de meeste liedjes van The Lumineers en er waren geen verrassingen.
Christine & The Queens: Speciaal, de muziek spreekt me niet aan maar ze krijgt wat punten voor het spektakel.
QOTSA: Geweldig goed, perfecte set en iedereen is meester van zijn instrument. Wat is die drummer goed zeg (Jon Theodore).
Arctic Monkeys: Waren veel beter dan verwacht. De laatste jaren zijn hun liveshows vaak flets maar hier was het er op. Alex Turner zie ik in de nabije toekomst wel solo gaan, Arctic Monkeys is al lang niet meer die garageband uit de jaren 00. Turner is de flamboyante frontman die een echte sterrenstatus kan bekomen. Ik vond de 'tragere' liedjes van de laatste 2 albums zo goed gebracht dat ik 'The Car' opeens wel kan smaken.