Live muziek & optredens

SunnO)))day in de botanique vandaag. :love: Voorprogramma: Big Brave, Divide & Dissolve, Tristwch & Fenniwod, Man/Woman/Chainsaw, Kathryn Mohr en TTSSFU.

Hoe was SunnO)))?
Ik had nog getwijfeld, maar van de hele affiche waren ze de enige band die me echt aanspraken...

Invictus en Regression ook meegepikt toevallig?

Ik woon volledig aan de andere kant van België en zag de verplaatsing niet zitten. Maar dat was wel een vette affiche, al was het dan grotendeels voor de nostalgie.
Heel het optreden meegepikt. Ik woon zelf in Roeselare, dusja 😅

Ik luister nog maar een paar jaarkes naar hardcore, ik leer veel kennen via mijn klanten. Ben zelf van '89, dus ik heb de jaren '90 niet meegemaakt van deze bands, maar ik was zeer nieuwsgierig naar de sfeer vd 'oude garde'. Ben zeer blij om het meegemaakt te hebben. Beter laat dan nooit :D

En ik heb wat Noord-Fransen gehoord, gebeurt hier nog wel in West-Vlaanderen, maar heb ook Duitsers gehoord... Dusja :p

Inderdaad. Hoe goed was dat:

Atlas: ik miste het eerste nummer maar het leek allemaal wat op elkaar dus dan is dat niet zo erg. Niet slecht, best wel wat goth invloeden en had wel wat doom vibes. Dat ze zichzelf omschrijven als metalcore snap ik minder want het waren niet de typische Johns met een klak op die klinken als Q-music in de refreinen.

Gaerea: hier keek ik best naar uit. Eerste 2 nummers zag je de zanger wel zoeken naar zijn stem en zat hij er wat naast. Clean sterk grunts ook maar de screams ertussen. In nummer 3 zat het al een pak beter en vanaf dan werd het enkel beter. “Antwerp let’s do that Taylor Swift thing: lights on and phones in the air” bij een black metalband heeft mij doen gieren. Aanrader voor @Avondland denk ik.

Orbit Culture: wat zijn ze gegroeid sinds de Kavka. De vlam zat in de pijp vanaf het eerste nummer en die ging er niet meer uit. Heerlijke setlist, zalig strak gespeeld en Karlson is echt wel een rasechte frontman geworden. Of het nu dreunend en trager was zoals de opener of het meer snelle Nerve het ging ze allemaal echt wel af. En dat hij maar zijn belofte houdt en eindelijk Open Eye in die setlist steekt. Tot in de AB?

De afgelopen dagen 2 keer Lightless en Pantheïst, 1 keer My Lament, 1 keer Hyldr

- Lightless: kende ik nog niet, best wel een aanrader voor sludge fans. Rauw en primitief in positieve zin, repetitief en hypnotisch
- Pantheïst: altijd goed, de opera zang in de nummers integreren lukt verrassend goed zonder dat het "beauty & the beast" metal wordt. De laatste jaren wat minder traag en zwaar, maar live overtuigen ze me wel elke keer
- My Lament: serieus gegroeid over de jaren, mag wat mij betreft meer waardering krijgen
- Hyldr: speciaal, tussen gothic en doom - op CD veel minder mijn ding maar live wel een heel aparte atmosfeer. Hun bijna black metal achtige passages vond ik nog het meest verrassend. Toch nog eens naar luisteren, op Youtube had ik precies meer de gothic nummers gevonden

Inderdaad. Hoe goed was dat:

Atlas: ik miste het eerste nummer maar het leek allemaal wat op elkaar dus dan is dat niet zo erg. Niet slecht, best wel wat goth invloeden en had wel wat doom vibes. Dat ze zichzelf omschrijven als metalcore snap ik minder want het waren niet de typische Johns met een klak op die klinken als Q-music in de refreinen.

Gaerea: hier keek ik best naar uit. Eerste 2 nummers zag je de zanger wel zoeken naar zijn stem en zat hij er wat naast. Clean sterk grunts ook maar de screams ertussen. In nummer 3 zat het al een pak beter en vanaf dan werd het enkel beter. “Antwerp let’s do that Taylor Swift thing: lights on and phones in the air” bij een black metalband heeft mij doen gieren. Aanrader voor @Avondland denk ik.

Orbit Culture: wat zijn ze gegroeid sinds de Kavka. De vlam zat in de pijp vanaf het eerste nummer en die ging er niet meer uit. Heerlijke setlist, zalig strak gespeeld en Karlson is echt wel een rasechte frontman geworden. Of het nu dreunend en trager was zoals de opener of het meer snelle Nerve het ging ze allemaal echt wel af. En dat hij maar zijn belofte houdt en eindelijk Open Eye in die setlist steekt. Tot in de AB?
Atlas niet gezien, 19u50 pas gearriveerd.

Volledig akkoord wat betreft Gaerea: eerste nummers vocaal heel zwak. Maar uiteindelijk wel herpakt inderdaad. Nu de 3e keer dat ik ze zag en blijven wel boeien met veel afwisseling in de setlist zonder dat het rare sprongen maakt.

OC: Karlson staat er inderdaad. Hebben het potentieel om snel headliner te worden op festivals.

OC: Karlson staat er inderdaad. Hebben het potentieel om snel headliner te worden op festivals.
Nog wel een paar GMM slots open. Toevallig dat ze net nu in Trix spelen.
Zou er niet van verschieten als ze nog aangekondigd worden als marquee headliner op vrijdag.

Zou mij ook ineens het geld besparen voor een dagticket want mij doet het niks.
Op zich benieuwd of ze, zoals pakweg Gojira, een band worden waar ik jàren meer voor nodig heb dan de gemiddelde mens om te leren appreciëren of ze eerder, zoals pakweg Amon Amarth of Behemoth, saaie brol blijven in mijn ogen maar gewoon duizenden mensen aanspreken.

Ik hoop nog op Blood Incantation (closing de Marquee) op zaterdag.

Ik ben die Metalcore headliners aan het checken van zaterdag. Architects kende ik al (best goed), maar onverwacht vind ik BMTH en Bad Omens ook wel erg te pruimen. Soms erg poppy in recente albums, maar geregeld ook geslaagd hard en muzikaal best interessant (zeker de BMTH gekte van de Post Human cds).

Edit: recente Bad Omens wel op de softheidrand van wat ik kan aanhoren... :)

Laatst bewerkt:
Zou er niet van verschieten als ze nog aangekondigd worden als marquee headliner op vrijdag.

Op zich benieuwd of ze, zoals pakweg Gojira, een band worden waar ik jàren meer voor nodig heb dan de gemiddelde mens om te leren appreciëren of ze eerder, zoals pakweg Amon Amarth of Behemoth, saaie brol blijven in mijn ogen maar gewoon duizenden mensen aanspreken.
Ik snap u want qua consistentie was er misschien nog wel wat werk aan de winkel.

Nija is een topplaat voor mij de ep erna ook maar die Descent plaat erna was heel hit or miss terwijl ze wel een geweldige ep hebben afgeleverd dat jaar (had toch gewoon die 3 nummers op de plaat gezet).

Maar Death above Life is wel de terechte doorbraakplaat en zou die wel een kans geven. Wel consistent en vliegt vooruit

Staan natuurlijk ook al op Alcatraz (Orbit Culture).

Maar goed, is nog gebeurd dat een band op beiden stond maar toch eerder uitzondering.

Net eens volledig beluisterd en ik was blij dat hij voorbij was.
Sorry, echt saaie, generic muziek imo.
Awel, ik heb dat ook met Orbit Culture. Op zich coole upcoming band waar ik graag fan van zou willen zijn, maar er is geen enkel nummer dat echt klikt of blijft hangen. Generiek is juist verwoord. Verschillende nummers waarvan ik tijdens het luisteren van denk:”en nu ontploft het”aar helaas…. Mag allemaal wat zwaarder ofzo?

Ik denk er serieus aan om zaterdag naar GMM te gaan. Heb wat ingeluisterd voor al die metalcore op de Mainstages en zeer te spreken over INK (wat een genre-overstijgend feest is dat zeg ) en BMTH (beste poppy metalcore die ik ken, oud werk heel stevig en nieuw werk veel leuke/gekke details). Architetcs kende ik al en is best goed (goed op Alcatraz 2 jaar geleden ook). Bad Omens heeft zeker goede nummers, maar recent werk is mij geregeld iets te soft.

Verder erg benieuwd naar Rivers of Nihil en Loathe. Faetooth (sludge) nog te checken. Tesseract en Queensrÿche idem, maar normaal minder mijn ding.

Normaal meer een Marqueeganger dan Mainstages maar vreemd genoeg niet zoveel interessants daar deze keer. Uada wel heel interessant, maar laatste album vond ik matig. Moonspell is best goed, maar niet helemaal m'n genre. Six Feet Under is absolute brol in dat genre, maar wel een van de eerste extreme zaken die ik luisterde anno 2003/2004 (ofzo) dus misschien wel beetje van meepikken. Ondanks vooral BM/DM-fan te zijn, ken ik Embryonic Autopsy en Sinsaenum echt niet (nooit van gehoord zelfs) dus nog te checken.

Ook qua bands die ik nog nooit zag, is dit de beste dag voor mij in zijn geheel.

Jammer genoeg dan geen Oranssi Pazuzu (in feite de meest interessante band op de bill voor mij). Ook geen Gaerea, Cult of Luna , Septicflesh, Mastodon, Gatecreeper, WITTR, Solstafir, Bury Tomorrow, Thornhill (maar allemaal al (meermaals en/of recent) gezien). Old Man's Child (jeugdsentiment in mijn Dimmu-tijd), Possessed, Elder, Kanonenfieber, Venom, The Gathering waren de andere interessante bands die ik nog nooit gezien had.

Awel, ik heb dat ook met Orbit Culture. Op zich coole upcoming band waar ik graag fan van zou willen zijn, maar er is geen enkel nummer dat echt klikt of blijft hangen. Generiek is juist verwoord. Verschillende nummers waarvan ik tijdens het luisteren van denk:”en nu ontploft het”aar helaas…. Mag allemaal wat zwaarder ofzo?

Dat laatste mag toch altijd? :biglaugh:

Verdoeme wat een vette band blijft High Vis toch. Genoten van de eerste seconde tot de laatste gisteren in de Bootstraat (ouwe MOD) in Hasselt.

Vlak naast me stond Alex Agnew en daarnaast Andries Beckers. Leuk om te zien hoe die mannen ook helemaal mee waren en Alex zich even hard opjaagde aan die paar kut GSM's vlak voor ons.

Ook leuk dat AFF er stilaan in aan het slagen is om er toch terug een goeie venue van te maken. Na het sluiten van de MOD was het toch wel triestig gesteld in Limburg.

Verdoeme wat een vette band blijft High Vis toch. Genoten van de eerste seconde tot de laatste gisteren in de Bootstraat (ouwe MOD) in Hasselt.

Vlak naast me stond Alex Agnew en daarnaast Andries Beckers. Leuk om te zien hoe die mannen ook helemaal mee waren en Alex zich even hard opjaagde aan die paar kut GSM's vlak voor ons.

Ook leuk dat AFF er stilaan in aan het slagen is om er toch terug een goeie venue van te maken. Na het sluiten van de MOD was het toch wel triestig gesteld in Limburg.
Andries is al even grote fan zelfs, bij de release van hun tweede plaat was hij er ook bij in Brugge.

Terug
Bovenaan