Inderdaad. Hoe goed was dat:
Atlas: ik miste het eerste nummer maar het leek allemaal wat op elkaar dus dan is dat niet zo erg. Niet slecht, best wel wat goth invloeden en had wel wat doom vibes. Dat ze zichzelf omschrijven als metalcore snap ik minder want het waren niet de typische Johns met een klak op die klinken als Q-music in de refreinen.
Gaerea: hier keek ik best naar uit. Eerste 2 nummers zag je de zanger wel zoeken naar zijn stem en zat hij er wat naast. Clean sterk grunts ook maar de screams ertussen. In nummer 3 zat het al een pak beter en vanaf dan werd het enkel beter. “Antwerp let’s do that Taylor Swift thing: lights on and phones in the air” bij een black metalband heeft mij doen gieren. Aanrader voor
@Avondland denk ik.
Orbit Culture: wat zijn ze gegroeid sinds de Kavka. De vlam zat in de pijp vanaf het eerste nummer en die ging er niet meer uit. Heerlijke setlist, zalig strak gespeeld en Karlson is echt wel een rasechte frontman geworden. Of het nu dreunend en trager was zoals de opener of het meer snelle Nerve het ging ze allemaal echt wel af. En dat hij maar zijn belofte houdt en eindelijk Open Eye in die setlist steekt. Tot in de AB?