Live muziek & optredens

Nu we toch bezig zijn: ik heb mij ooit al eens ingebeeld dat ik tickets had gekocht voor een concert voor mezelf en mijn vriendin.
Beetje genant als ge aankomt en uw tickets uit uw mailbox wilt downloaden.

Is er hier trouwens toevallig volk dat graag zou meeschrijven aan onze concertagenda?
Voorbeeldje:

(concerten reviewen/fotograferen mag zeker ook!)

Stuur gerust een pm'ke

Tickets gekocht voor mezelf en ons moeder voor Diana Ross op de Lokerse Feesten.
Ben eens benieuwd.

Ik kom voorlopig hier op uit voor zaterdag van GMM (obv clashfinder ergens online):
  • Embryonic Autopsy
  • Faetooth
  • Sinsaenum (stukje)
  • River of Nihil (stukje Uada)
  • Sepultura
  • Loathe
  • Ice Nine Kills
  • Architects (of Moonspell of Queensryche)
  • Bad Omens
  • BMTH
Nog te checken bands (mogelijk interessant): Mouth Culture, Malevolence en Orden Ogan.

De meeste rappers die roepen toch maar wat vind ik. Mobb Deep is ook zo'n mooi voorbeeld; fantastische muziek maar live is dat gewoon wat roepen door elkaar

De meeste rappers die roepen toch maar wat vind ik. Mobb Deep is ook zo'n mooi voorbeeld; fantastische muziek maar live is dat gewoon wat roepen door elkaar

Hmmm aangezien mobb deep uit 2 rappers bestaat waarvan 1 overleden is, lijkt me dat toch een beetje moeilijk

Gisteren Wu-Tang in ING Arena. Behoorlijk rommelige bedoeling. En het geluid varieerde van slecht tot zeer slecht.

Noem een meer iconisch duo dan hiphop shows en slecht geluid :laugh:

Ik zag wat beeldmateriaal passeren van hun Europese tour, ik vond dat nog best ok. Al zijn mijn verwachtingen van de Wu vrij laag moet ik er wel bij zeggen.

Ik heb al verschillende hiphopsets gezien die niet helemaal of zelfs helemaal niet tot hun recht kwamen.
Maar ook al veel sets die awesome waren.
Run The Jewels op Best Kept Secret staat volgens mij nog altijd in mijn top 5 van concertervaringen.

Ik heb wel het gevoel dat er een grotere hit or miss factor speelt bij dit genre live.

Ik heb al verschillende hiphopsets gezien die niet helemaal of zelfs helemaal niet tot hun recht kwamen.
Maar ook al veel sets die awesome waren.
Run The Jewels op Best Kept Secret staat volgens mij nog altijd in mijn top 5 van concertervaringen.

Ik heb wel het gevoel dat er een grotere hit or miss factor speelt bij dit genre live.
Als het tegenvalt dan is het meestal over heel de lijn bagger. :unsure:

Pfoeh, niet akkoord. Ik heb al veel hiphopshows gezien die van begin tot eind steengoed waren. Voor mij komt hiphop, if done well, echt tot zijn recht live.
Haha fair enough, was een dwaze statement waar ik ook niet meer achter sta. The Roots op Rock Werchter in 2003 en MF Doom in AB 2010 heb ik wel echt goede herinneringen aan. Ik zou ook wel graag eens Dälek of clipping aan het werk zien.

Idd, hier niet de grootste hiphopkenner, maar heb zowel heel goede als heel slechte live hiphopshows gezien.
Kendrick Lamar en Denzel Curry zo al paar keer live gezien en waren altijd héél goed. Dan op bvb pukkelpop al heel wat nieuwere mumble-rappers gezien en 9 op 10 trekt dat op niets. Lil Uzi daar eens op die mainstage 1 van de meest afgrijselijke shows ooit zien doen.

'k Hoor van een maat die die-hard Wu-Tang fan is dat het dan weer wél in orde was. Stonden serieus wat tickets op ticketswap dus heb er nu eigenlijk wat spijt van dat ik niet gegaan ben.

Haha fair enough, was een dwaze statement waar ik ook niet meer achter sta. The Roots op Rock Werchter in 2003 en MF Doom in AB 2010 heb ik wel echt goede herinneringen aan. Ik zou ook wel graag eens Dälek of clipping aan het werk zien.
Dälek eens gezien op Sonic City en dat was een bommetje, heel goed live. Clipping. moet ik ook eens zien.

Het is wel een genre met een rep. Terecht ook. Onlangs nog Mos Def in de UK? The fuck was dat. Zoveel flauwe optredens gezien, ondertussen grotendeels opgegeven. En al zeker The Wu. Als grote fan, is dat altijd al een veel te grote groep geweest om één podium te delen. Vergelijk dat met een solo optreden van Method Man en da's een wereld van verschil. Verder is het "live drum machines en samples" brengen een beetje zoals Amerikaans wrestling. Ge moet het willen verkopen. Cuzz ain't shit happening. Al hoop ik dat de invloed van Tiny Desk concerts een ommekeer brengt.

De sfeer van EU touren puur voor het geld druipt er bij veel artiesten ook van af. Buiten Czarface en The Roots niet echt veel namen waar ik nog geld zal naar smijten.

Terug
Bovenaan