Naar welke muziek luister je nu?

Van Halen - Van Halen II (album)
Van Halen - Women and Children First (album)

Deze 2 LPs gekocht toen ik een jaar of 14 was maar in de vergetelheid geraakt omdat het toen allemaal wel wat harder en sneller mocht (tsja, je bent jong....).
Nu nog eens met een open mind opgezet en 't is verdorie toch goede muziek!
Leuk als je zo in je eigen collectie nog muziek kan (her)ontdekken.:)

Als iemand hier een leuke aanbeveling heeft voor mij, (liefst niet te stevig)... Misschien beurt mij dat wat op. Ik ben nog steeds ziek + kortademig. Het gaat op en af. Voel mij intussen echt ellendig. 😞

Als iemand hier een leuke aanbeveling heeft voor mij, (liefst niet te stevig)... Misschien beurt mij dat wat op. Ik ben nog steeds ziek + kortademig. Het gaat op en af. Voel mij intussen echt ellendig. 😞
Weet niet of het je ding is (meer jazzy), maar dit vind ik altijd goed voor een luie zondagnamiddag: Svaneborg Kardyb - Over Tage. Erg rustgevend voor mij.

Of als het lichte ambient mag zijn: Brian Eno's Lux.

Grouper - Dragging A Dead Deer Up A Hill
John Martyn - Solid Air
Nick Drake - Pink Moon (en Five Leaves Left)
Juliana Barwick - Nepenthe
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
The Velvet Underground -self-titled
Sigur Ros - Agaetis Byrjun
Cassandra Jenkins - An Overview On Phenomenal Nature
Wilco - Being There (En Yankee Hotel Foxtrot)
Rachel’s - Systems/Layers
Mogwai - Happy Songs For Happy People

Bewust allemaal wat uit uw comfort zone. En euh meestal ook niet echt opbeurend Als ik het zo nog eens nalees.

Ozzy Osbourne - Blizzard of Ozz (album)
Ozzy Osbourne - Bark at the Moon (album)
Faithful Breath - Live (album)
Simon & Garfunkel - Greatest Hits (album)

Talk Talk - Spirit of Eden / Laughing Stock
Timber Timbre - self titled
M. Ward - Post-War
Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle
Kikagaku Moyo - Masana Temples
The Meters - Fire on the Bayou

Weet niet of het je ding is (meer jazzy), maar dit vind ik altijd goed voor een luie zondagnamiddag: Svaneborg Kardyb - Over Tage. Erg rustgevend voor mij.

Er is genoeg muziek met jazzinvloeden die ik goed vind, dus ik sta er zeker voor open. Ben nu naar het eerste nummer aan het luisteren. Klinkt wel als iets waar ik nog into zou kunnen geraken misschien. EDIT: oh, het is dus een heel album.

Grouper - Dragging A Dead Deer Up A Hill
John Martyn - Solid Air
Nick Drake - Pink Moon (en Five Leaves Left)
Juliana Barwick - Nepenthe
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
The Velvet Underground -self-titled
Sigur Ros - Agaetis Byrjun
Cassandra Jenkins - An Overview On Phenomenal Nature
Wilco - Being There (En Yankee Hotel Foxtrot)
Rachel’s - Systems/Layers
Mogwai - Happy Songs For Happy People

Bewust allemaal wat uit uw comfort zone. En euh meestal ook niet echt opbeurend Als ik het zo nog eens nalees.
Van The Velvet Underground ken ik enkel het banaan-album ( :unsure: ) waarvan ik een aantal nummers erg goed vind. Sigur Ros beperkt zich tot misschien enkele nummers. Erg mooie muziek, maar de vocals zijn wel iets minder mijn ding denk ik. De meeste anderen ken ik enkel bij naam, anderen zeggen mij dan helemaal niks. Ben benieuwd.

Nu deze aan het proberen. Lijkt mij toch meer mijn ding dan dat erboven. Mooie albumart ook.

EDIT: wat ik wel heb met dit soort albums, is dat het na een tijdje nogal repetitief/eentonig wordt... :unsure:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan