Pensioen

Galaxy

Banned
Beste mensen,

Iemand in men familie gaat op pensioen en heeft (20uur ) gewerkt en de laatste 15jaar (24uur) per week gewerkt en heeft een andersvalide kind ten laste ,

Toch heeft ze 2 collega's dat samen op pensioen gegaan zijn dat meer Pensioen trekken en minder uren gewerkt hebben (20uren) en geen andersvalide kind ten laste hebben.

Die collega trekt 80euro per maand meer met 4uren minder per week gewerkt te hebben althans de laatste 15Jaar.

Kan je dit ergens uitrekenen ofzo ? Hoe kan je eigenlijk weten of dat wel allemaal klopt . Ik ken hier niks van , maar weet dat hier wel slimme mannen zitten.

Alvast bedankt

Als je je pensioen krijgt, krijg je ook de berekening erbij. Die is ingewikkeld, maar ik wil het gerust wel eens nakijken als je me de pdf stuurt (verwijder gerust namen etc).

Sowieso ken ik weinig situaties waarbij er mensen op pensioen gaan en de volle carrière hetzelfde loon gehad hebben als de persoon waarmee ze willen vergelijken.

Wat het verschil dus, onder andere, kan zijn:
- de collega's zijn vroeger begonnen met werken
- de collega's hebben nog andere jobs gedaan die beter verdienden
- de collega's hebben minder tijdskrediet etc genomen
- de collega's waren ouder toen ze op pensioen gingen.
- de collega's zijn gezinshoofden, die 25% extra krijgen

Sowieso maakt een gehandicapt kind voor een laag pensioen nauwelijks iets uit, omdat er sowieso al geen belastingen betaald worden.

Terug
Bovenaan