Ik hoor hier vooral veel mensen die blijkbaar het filmpje niet gezien hebben en alleen maar gissen en speculeren.
Ik kreeg het deze middag doorgestuurd in een whatsapp groepje met andere studenten.
Het is een filmpje van 8 minuten (van een livestream die 10 uur duurt, idk waarom) waar er een prof die plantkunde geeft (degene die je ziet) bezig is tegen een vermoedelijke assistente. De eerste 5 minuten gaan over dat veel Marokkanen het moeilijk hebben met de "sch" klank, maar dat vooral jongens zich patserig gedragen met hun "typische taaltje", terwijl je dat amper ziet onder meisjes, blabla. Tot daar eigenlijk weinig mis mee. Vanaf de 5e minuut tot het einde begint die assistente (niet de prof) vanalles te zeggen over dat ja iedereen beter op zichzelf blijft en dat je altijd last hebt "met dezelfde, en nooit met Brazilianen of Portugezen enzo" en dat "alles wat je hoort van overlast enzo door jongens van Noord-Afrikaanse afkomst is".
Ik zit nu zo'n 4 jaar aan de UA, en dan is het spijtig om te zien dat zoveel effort omtrent diversiteit in al z'n vormen toch wel voor een stuk ineens teniet gedaan wordt. De gemiddelde mens zal wel z'n gedacht hebben over het significant groepje (rotte appels) binnen de met name Marokkaanse gemeenschap, en denk het zoveel je wil, maar hou dat binnen de universiteitsmuren toch voor jezelf. Enfin ja, it happened.