Proximus - Ervaringen, discussies & vragen

Graag gedaan.
Ik ben inderdaad wel een random forumlid, die toevallig werkt voor dat logge overheidsbedrijf ;).

Haha, dan toch niet zo random. Geen zin in een carrièreswitch naar de klantendienst?

Je kan die nu ook terug aansluiten via de switch en het zal terug werken tot een volgende update van de decoder, dus indien het gewoon kan dus rechtstreeks aangesloten laten aan de modem, en dan zou je normaal nooit geen zulke problemen meer mogen hebben met de decoder.

Ja, die blijft er nu rechtstreeks opzitten.

Is het ook gelukt om de afstandsbediening in te stellen?
Jep!

Onze decoder hangt niet rechtstreeks aan de tv maar gaat via HDMI eerst naar de soundbar, de soundbar is dan verbonden met HDMI eARC op de tv. Wanneer de tv langer als 4 uur uitstaat, valt de decoder in een soort van slaapmodus. Wanneer we dan tv willen kijken, sprint de soundbar automatisch aan en stuurt hij het signaal door naar de decoder zodat deze ook aangaat.
Het probleem is dat de decoder soms weigert van aan te gaan, in het beste geval springt hij na een paar minuten aan maar meestal moeten we manueel op het knopje duwen op de decoder zelf om deze te activeren.

De decoder gaat al enkele jaren mee en vroeg mij of dit probleem opgelost zou zijn in de nieuwe decoders die als het goed begrijp nu Android tv draaien ?

Ligt het aan mijn browser of kan je niet meer op de proximus site zonder dat je een account moet aanmaken?

Ligt het aan mijn browser of kan je niet meer op de proximus site zonder dat je een account moet aanmaken?
Er is iets veranderd , ik heb een account en telkens ik op de app, site ga begint die prul te zeveren dat ik mijn wachtwoord moet veranderen.. weet niet wat de bedoeling is met dat achterlijk gedoe bij Proximus.

Weet iemand of ik via my proximus een pack (Flex S met Mobile Flex S en Internet Maxi) kan overzetten naar enkel een GSM abonnement zonder het nummer te verliezen?
Ik heb reeds geprobeerd via het het cancel my subscription formulier maar daar pakt die de lijnnummer van internet en TV niet aan.

Laatst bewerkt:
Weet iemand of ik via my proximus een pack (Flex S met Mobile Flex S en Internet Maxi) kan overzetten naar enkel een GSM abonnement zonder het nummer te verliezen?
Ik heb reeds geprobeerd via het het cancel my subscription formulier maar daar pakt die de lijnnummer van internet en TV niet aan.

Ik heb dat recent gedaan. Ze kunnen alles schrappen behalve uw gsm abonnement. Ik zou wel zeer duidelijk aanhalen dat ge uw nummer wilt behouden, want mijn vertrouwen in ge helpdesk is laag.

Ik heb het af en toe voor met mijn telefoon (Xiaomi Redmi Note 9) dat ik niemand kan bellen omdat er geen connectie is met de server van Proximus, gisteren had ik dat ook voor en mijn vader probeerde mij ook te bellen maar kon me niet bereiken. Ligt dat aan mijn telefoon of aan Proximus? SMS'en lukt wel. Ik heb Pay&Go.

Wij hebben al enkele jaren internet via proximus, maar kzie nu dieje ps5 voor 99€.. als ik mijn abo opzeg (op mijn naam) en ik pak gewoon ne nieuwe op mn vrouw haar naam, tel ik dan als nieuwe klant en kan ik dan die ps5 gewoon kopen?

Ik nu van telenet naar proximus en met de pakketen die wij hebben scheelt het toch wat. 25ste komen ze het installeren.

Mijn ouders worden, al meerdere maanden, opgebeld op hetzelfde uur.
In de wintertijd was dit rond 1 uur 's nachts en sinds het zomeruur , is dit rond middernacht.
Altijd op hetzelfde uur.
We denken dat mijn ouders via een computer, automatisch, worden opgebeld.

Al meerdere keren, gebeld naar proximus en ze kunnen (of willen) niets doen.
We hebben al de privé nummers laten blokkeren maar dit helpt niet.

Ik kan toch moeilijk geloven dat proximus een bepaald nummer niet kan blokkeren?

Als we 1919 doen, horen we niets.

Enig idee wat we nog kunnen doen?

Mijn ouders worden, al meerdere maanden, opgebeld op hetzelfde uur.
In de wintertijd was dit rond 1 uur 's nachts en sinds het zomeruur , is dit rond middernacht.
Altijd op hetzelfde uur.
We denken dat mijn ouders via een computer, automatisch, worden opgebeld.

Al meerdere keren, gebeld naar proximus en ze kunnen (of willen) niets doen.
We hebben al de privé nummers laten blokkeren maar dit helpt niet.

Ik kan toch moeilijk geloven dat proximus een bepaald nummer niet kan blokkeren?

Als we 1919 doen, horen we niets.

Enig idee wat we nog kunnen doen?
Indien vaste telefoon, je kan een set nemen waarbij je alle inkomende nummers blokkeert, buiten de nummers, bij ons zijn dat 100, die je instelt als toegelaten. En dat icm een antwoordapparaat is wel handig.

Zo kan je wel gesprekken missen, maar ze hebben ook gsm dan... Bij ons was dat ook 3 keer per dag, om horendol van te worden...

Allemaal in de veronderstelling dat het via vaste telefoon gebeurt. Indien niet kan deze tip voor iemand dienen misschien...

Edit, indien op gsm bestaat er een functie, weet wel niet hoe deze modus exact noemt waarbij je, ik geef een voorbeeld, in een soort van vliegtuig modus kan zetten, waarbij de gesprekken doorkomen indien er 3 keer na elkaar wordt gebeld (door hetzelfde nummer). Misschien is dat een optie indien het probleem dus op gsm is

Edit, het gaat dus om de niet storen functie...

Dit gevonden op google wel:
De niet storen functie dempt de oproepen. De oproepen komen nog wel door en worden nog wel getoond op het scherm. Als je de oproepen volledig wil blokkeren zal je de vliegtuigstand aan moeten zetten.

Laatst bewerkt:
Ik zag dit voorbijkomen in de Franstalige pers:

Proximus heeft een promotie voor nieuwe klanten, waarbij zij een televisie, laptop, PlayStation 5 of robotstofzuiger kunnen krijgen voor €99.

Bestaande klanten kunnen hier echter ook van profiteren als zij al twee jaar klant zijn en hun Flex of Flex+ abonnement met twee jaar verlengen.

Misschien heeft iemand hier iets aan.

Ik ben al even aan het twijfelen om over te stappen van Orange naar Proximus.
Ergens vorig jaar hebben ze van Proximus (Fiberklaar) fiber in onze straat gelegd, en we hebben dit ook al laten binnenkomen (was gratis)

Ik heb op telewerkdagen wel problemen met de lage upload. Het programma waarin ik moet werken is nogal uploadintensief.
En in vakantieperiodes, of nu (ik ben aan het werken voor de stakingen, even middagpauze ;) ) merk ik wel dat alles nog trager gaat.
Vrouw is online aan het gamen, 2 zonen ook, en dochter is naar HBOMax aan het kijken
Bijkomend hebben we met ons gsm's 0,0 bereik in de deelgemeente waar mijn schoonouders wonen, en waar onze jongste zoon nu op school zit, wat enorm irritant is. Proximus heeft daar wel deftig bereik.

Wij hebben nu (152.6€/m)
- Giga Fiber (1000Mbps/50Mbps)
- TV
- 4x Mobile Medium (4x60GB mobiele data)
- 1x Mobile Small (10GB mobiele data
- Netflix

Bij Proximus zouden we aan 162.98€/m komen
- Giga Fiber (2000Mbps/2000Mbps)
- TV
- 5x Mobile Flex+ Easy (5x20GB mobiele data)
- Netflix
- Gratis online HLN
- Welkomstcadeau
- LG UHD 55" TV - 99€
- LG OLED 4K 55" TV - 299€
- PS5 Slim Digital - 99€
- Samsung Galaxy Book4 15" - 99€
- Mova robotstofzuiger P50 Ultra - 99€
- 6 maand 30€/m korting

De grootste reden waarom ik eigenlijk nog twijfel is het gedoe en risico op problemen om ons 5 gsm-nummers over te zetten (en de nummers te behouden).
En de afbetaling van mijn vrouw haar gsm loopt nog 11 maand, dat gaan we dan in 1x moeten betalen.

Ik ben al even aan het twijfelen om over te stappen van Orange naar Proximus.
Ergens vorig jaar hebben ze van Proximus (Fiberklaar) fiber in onze straat gelegd, en we hebben dit ook al laten binnenkomen (was gratis)

Ik heb op telewerkdagen wel problemen met de lage upload. Het programma waarin ik moet werken is nogal uploadintensief.
En in vakantieperiodes, of nu (ik ben aan het werken voor de stakingen, even middagpauze ;) ) merk ik wel dat alles nog trager gaat.
Vrouw is online aan het gamen, 2 zonen ook, en dochter is naar HBOMax aan het kijken
Bijkomend hebben we met ons gsm's 0,0 bereik in de deelgemeente waar mijn schoonouders wonen, en waar onze jongste zoon nu op school zit, wat enorm irritant is. Proximus heeft daar wel deftig bereik.

Wij hebben nu (152.6€/m)

Bij Proximus zouden we aan 162.98€/m komen

De grootste reden waarom ik eigenlijk nog twijfel is het gedoe en risico op problemen om ons 5 gsm-nummers over te zetten (en de nummers te behouden).
En de afbetaling van mijn vrouw haar gsm loopt nog 11 maand, dat gaan we dan in 1x moeten betalen.

Ik hoop dat uw werkgever een deel van de factuur betaalt?

• Mobile vikings fiber 1000/500 -> €55/maand
    • MV is een dochterbedrijf van Proximus. Zelfde fiber, gelijkaardige betrouwbaarheid.
  • 4G abonnementen bij Yoin: €6/maand per stuk voor 25GB; of €10/maand voor 40GB.
    • Yoin zit op Proximus 4G/5G netwerk dus zelfde bereikbaarheid
    • Voeg ze 1 per 1 toe via die vriendendienst en je krijgt nog 4x €40 (want zowel voor klant A als klant B) + 1x €20 aan tegoed.
    • 5G in plaats van 4G is +1€/maand (voor mij geen meerwaarde maar jij beslist zelf)
  • Netflix kan je gerust standalone afnemen
  • HLN premium wil je liever niet hebben :unsure:

Ben overgestapt op Abonnement Proximus Glasvezel internetabonnement Proximus Internet Mega Fiber
Ik heb eigenlijk geen nood aan een TV abonnement of vaste telefoonlijn.
Heb ook geen zin om een oplossing met een eigen modem te voorzien.

12 maanden voor 45€. Met nog een cashback van een 30€ na 3 maanden.
Scarlet had zijn trio geupdate van 42€ naar 45€. Dus ik betaal in totaal niet meer.

Tegelijkertijd was het een actie waardoor er geen kosten bijkwamen.
De Proximus-promotie

Webpromo : 12 maanden korting op Internet Mega Fiber (€-20)
+ Gratis activering
+ Gratis installatie (afhankelijk van de lijn, door uzelf of een technicus)

Nu bon, bij mij lag de fiber al binnen in de woning. Het was dan ook een snelle switch. Vandaag aangevraagd, 1.5 uur later was het geactiveerd.

Tegen volgend jaar kijken om te switchen naar een goedkoper abonnement. Ik ga hier geen 65€ voor betalen in de toekomst.

hier iets raars met de proximus decoder. (is wel scarlet abonnement maar aangezien het proximus decoder is post ik het hier) :

heb hem per ongeluk eens 12 uur aan een stuk aangelegd, allééja vergeten uit te doen savonds.
(nu wel ingesteld dat hij na 4 uur in slaapstand valt !! )
en het bakje had vrij warm.

en toeval of niet: telkens ik nu het bakje aan steek om TV te kijken, doet hij precies terug die initialisatie/registratie er van.
dus dat duurt slechts 3 minuutjes hoor, maar zie je hem precies verbinding maken/netwerk instellen, eventjes ook alles op engels (default settings), maar na die 3 minuten is het terug ok en kan ik vlot kijken zoals vroeger.

das nu al een 2 tal weken. is iets vreemds... iemand al eens meegemaakt?

Terug
Bovenaan