Rock Werchter 2025

Daarnaast: check gewoon eens die laatste Yungblud plaat. Man neemt 60 jaar aan Britse rockgeschiedenis bij elkaar en maakt er zen eigen ding van. Nostalgisch maar toch eigentijds en best een sterke plaat.

Gedaan en ook stukje meegepikt op tv. Blijf het toch een bizar fenomeen vinden, bands die oude recepten gebruiken in nieuwe kookapparatuur. Niet gewoon hier en daar iets klein maar gewoon volledig. Vernieuwen is toch iets lastig het laatste decennia heb ik de indruk. Allicht het gevolg van de spotifyisering van de muziekindustrie.

Het is zeker kwalitatief wat Yungblud maakt, maar ik vind het origineel beter, dus waarom zou ik Yungblud luisteren? Bizarre culturele en individuele context ook gewoon.

Gedaan en ook stukje meegepikt op tv. Blijf het toch een bizar fenomeen vinden, bands die oude recepten gebruiken in nieuwe kookapparatuur. Niet gewoon hier en daar iets klein maar gewoon volledig. Vernieuwen is toch iets lastig het laatste decennia heb ik de indruk. Allicht het gevolg van de spotifyisering van de muziekindustrie.

Het is zeker kwalitatief wat Yungblud maakt, maar ik vind het origineel beter, dus waarom zou ik Yungblud luisteren? Bizarre culturele en individuele context ook gewoon.
Iedereen wordt beinvoed door iets en neemt dat mee en dat is iets van alle tijden. De Britpop heeft ook teveel naar de Beatles geluisterd.

Er wordt gerust vernieuwd. Fontaines hun laatste of de laatste Turnstile zijn daar een bewijs van

Iedereen wordt beinvoed door iets en neemt dat mee en dat is iets van alle tijden. De Britpop heeft ook teveel naar de Beatles geluisterd.

Er wordt gerust vernieuwd. Fontaines hun laatste of de laatste Turnstile zijn daar een bewijs van
Is gelijk ik zeg, hier en daar neem je zeker iets mee, niemand leeft in een vacuum, maar Yungblud is wel heel wat meer dan hier en daar.
En zeker wordt er nog vernieuwd, maar 't is toch moeilijker te vinden dan vroeger is mijn gevoel. Fountaines D.C. vernieuwend vinden is wat raar, maar dat zeggen ze ook over King Gizzard & The Lizard Wizard, dus ik begrijp het nog wel.

Vreemde tijden gewoon in de muziekindustrie. Soit, wil hier geen discussie opstarten, laat ons vooral genieten van de muziek die er is en de artiesten die het beste van zichzelf geven.

Nu live aant volgen op canvas en zeer positief verrast

Gisteren ook een stukje gekeken. Los van of het mijn ding is of niet, dat was gewoon een heel sterke live show. De man kan zingen en entertainen.

Qua looks en raar gedoe leek het zelfs wat op een moderne reïncarnatie van Iggy Pop.

Terug het jaren '90 gevoel: "if you love us, throw more mud". Al een chance dat het de laatste dag is, stel je voor dat je nog 3 dagen in de moderne iteratie van Passendale 1917 moet gaan staan.

Moet wel zeggen: of ik ben een oude zeur, maar de affiche lijkt me nu toch wel ontstellend zwak?

Nadat ik vrijdag een dag huiswaarts moest keren zaterdag goed gemutst terug de wei opgewandeld.

Volgens sommigen zou het de minste dag worden. Wat dan ook een wat minder dicht gepakte wei opleverde, dat was alvast een heerlijke vaststelling.

Ik heb muzikaal een stuk meer genoten dan donderdag. Het hoogtepunt hebben we nu ook wel gehad: Raye, was me totaal onbekend (al bleek ik één of twee nummers aan het eind van de set toch wel te herkennen). Maar veruit de beste performance van het weekend. Het zou me verwonderen als er vandaag nog iemand overgaat.

Even waagde ik het me vrolijk te maken over de jankende mensen die op het grote scherm in beeld werden gebracht. Even later mijn zonnebril moeten opzetten om opkomende tranen te verbergen. Ma-gi-straal, hier geniet ik nog even van na en heeft ze er een fan bij!

Daarnaast ook volop genoten van Beth Gibbons, Amen Ra en Gurriers. Stuk voor stuk sterk.

Nothing But Thieves meer achteraan op de wei mee gepikt maar is toch ook wel een ideale festivalband. Weinig op aan te merken.

Bij Yungblud leek de wei effectief al half leeg. Ben in de helft van de show op het gemak naar voren kunnen wandelen. De man deed zijn alleruiterste best om zijn onvoorziene plek op de bill waar te maken, maar kwam toch enkele goede songs te kort. Desondanks wel amusant en zijn volledige persona is goed geript van Rotten, Rose, Pop, Gallagher,...

Al bij al toch wel een heel goede festivaldag geworden.

Is gelijk ik zeg, hier en daar neem je zeker iets mee, niemand leeft in een vacuum, maar Yungblud is wel heel wat meer dan hier en daar.
En zeker wordt er nog vernieuwd, maar 't is toch moeilijker te vinden dan vroeger is mijn gevoel. Fountaines D.C. vernieuwend vinden is wat raar, maar dat zeggen ze ook over King Gizzard & The Lizard Wizard, dus ik begrijp het nog wel.

Vreemde tijden gewoon in de muziekindustrie. Soit, wil hier geen discussie opstarten, laat ons vooral genieten van de muziek die er is en de artiesten die het beste van zichzelf geven.
Op het grootste rock & pop festival van het land zou ik ook niet meteen zoeken naar "vernieuwende" geluiden. :unsure:

Moet wel zeggen: of ik ben een oude zeur, maar de affiche lijkt me nu toch wel ontstellend zwak?
Is al een tijdje bezig lijkt me, Werchter zit in een periode waar het niet makkelijk is om een sterke affiche aan te bieden.
De echte grote namen kunnen ze niet meer betalen, die vullen zelf met gemak een weide of stadion en vragen dan 200 euro voor een ticket.

Ik hoor ook veel mensen die graag de entree voor een festival betalen omdat je dan veel groepen voor weinig geld kan zien. Dat klopt wel ergens, alleen vind ik op de grote festivals de kwaliteit van de P.A. meestal zo bedroevend, dat het een groot deel van de fun wegneemt de hele dag. Ik herinner me nog een editie met The Cure jaren geleden, die bliezen geluidsmatig alles en iedereen weg wat er de rest van de dag gepasseerd was.

Is al een tijdje bezig lijkt me, Werchter zit in een periode waar het niet makkelijk is om een sterke affiche aan te bieden.
De echte grote namen kunnen ze niet meer betalen, die vullen zelf met gemak een weide of stadion en vragen dan 200 euro voor een ticket.

Ik hoor ook veel mensen die graag de entree voor een festival betalen omdat je dan veel groepen voor weinig geld kan zien. Dat klopt wel ergens, alleen vind ik op de grote festivals de kwaliteit van de P.A. meestal zo bedroevend, dat het een groot deel van de fun wegneemt de hele dag. Ik herinner me nog een editie met The Cure jaren geleden, die bliezen geluidsmatig alles en iedereen weg wat er de rest van de dag gepasseerd was.

Je bedoeld enkel dat kransje supersterren? Er zijn nog voldoende leuke namen die ze zeker kunnen betalen.
Het is ook een kwestie van smaak. Linkin Park, Green Day en Olivia Rodrigo zijn toch ook grote namen?

Ze hebben zelfs het voordeel dat ze betere podia hebben als dat wij hier in België zalen en stadions hebben. Voor de productie van Taylor Swift of de huidige show van Metallica hebben wij gewoon geen stadia meer.

Was waarschijnlijk in 2019 met The Cure en Tool.

De echt grote namen vragen 2 miljoen euro (en meer) - aan de andere kant is 85.000 personen maal €135 voor een ticket ook veel geld

Juist hier op Canvas effe de stream aan het zien en ze tonen een stuk Iggy Pop. Zie ik daar Charles Moothart van oa Ty Segall op gitaar. Cool om te zien!

Z
Volgens HLN was Pommelien Thijs de bom en de pit, de echte headliner waar Rock Werchter al vier dagen naar snakte. :biglaugh:
Zwaar overdreven. Was goed en leuk en kon op heel veel bijval rekenen. Tegelijk was er voorbij toog 11 al geen massa volk meer.

Terug
Bovenaan