Sowieso / Sowiezo / Zowieso / Zowiezo

Wat zeg je?

• Sowieso

Stemmen: 150 88,2%
  • Sowiezo

Stemmen: 2 1,2%
  • Zowieso

Stemmen: 0 0,0%
  • Zowiezo

Stemmen: 18 10,6%

• Totaal aantal stemmers
    170
Ik spel natuurlijk sowieso, maar de poll vraagt wat ik zeg, en ik zeg 'zowiezo'.
Ik heb hier trouwens ooit een taartdiagram van het gebruik van alle varianten door gebruikers op 9lives van gemaakt, en er waren zelfs exotische varianten a la 'zoizo' en 'zo wie zo' te vinden.

Ik vind dat dat soms wel eens gezegd mag worden.
Meestal krijg je dan de reactie “als de boodschap maar overkomt, is het toch goed?”, maar ik vind dat redelijk bullshit.

Iedereen kan wel eens een fout maken tegen de grammatica, maar als je op hoog niveau (lees: p&a) zit te discussieren en je typt in één en dezelfde post hetzelfde werkwoord (en zelfde vervoeging) 1x met een T en 1x met een D, dan kan ik je post onmogelijk nog objectief aanzien.

euh

Misschien moet ge nu een poll maken voor persé. Want het is niet per se geweten door de mensen hoe per sé juist geschreven wordt. Maar percé is misschien ook niet per ce zo gekend of gebruikt als sowieso.

Per se wordt hier vaak gemuteerd door enkele collegae naar per c. Hetzelfde voor in se. Op zich niets mis mee, maar leest niet altijd super vlot.

sowieso vinnek een vreemd woord, gezien ik de origine niet meteen ken. komt van Duits, vernoed ik gezien de Z-klank van de S'en.

Ja als we deze kant op gaan, is deze thread alweer verloren.
Jamaar, als we met zijn allen de taal nazi willen gaan uithangen, dan dient ook alles geaccepteerd te worden, er zijn naast gele sterren ook roze, groene, rode etc driehoeken, Noch en nog, enigszins, nochtans, … Rechtschreibung must sein.

Jamaar, als we met zijn allen de taal nazi willen gaan uithangen, dan dient ook alles geaccepteerd te worden, er zijn naast gele sterren ook roze, groene, rode etc driehoeken, Noch en nog, enigszins, nochtans, … Rechtschreibung must sein.
*Taalnazi is in 1 woord.
*Na "worden" zet je beter een punt, nu is je zin veel te lang om nog aangenaam te lezen.
*De afkorting etc. is met een punt.
*Noch moet met een kleine letter, want komt na een komma.
*Duits hoort hier niet thuis.

Als we het dan toch over taalnazi's hebben.

Terug
Bovenaan