Start Wielerseizoen 2024

Die Orbea's zijn toch geweldige fietsen, de statistieken bewijzen het (lees je mee Jonas Creteur?): Sinds Van Eetvelt op een Orbea rijdt heeft hij iedere editie van de UAE tour gewonnen.

Nog beter dan ik verwacht had. Gast is insane. Oké hij zal al in supervorm zijn maar wow.

Het nadeel voor Lotto, no way dat ze die gast nu kunnen houden. Hadden die jongen altijd voor dit seizoen moeten verlengen. De Ineos'en, Visma's en UAE's zullen klaar zijn. Zeker Ineos want die hebben klassementsrenners nodig.

Ja, ze snappen het niet.
De Lie en Van Eetvelt moeten de kapstok van Lotto worden voor de komende jaren. Ik hoop echt dat ze een extra inspanning kunnen doen. Dat geld van Ewan kan toch ook niet volledig opgebruikt zijn?

Die Orbea's zijn toch geweldige fietsen, de statistieken bewijzen het (lees je mee Jonas Creteur?): Sinds Van Eetvelt op een Orbea rijdt heeft hij iedere editie van de UAE tour gewonnen.

Alles is beter dan de Ridley waar hij voorheen op moest zitten krasselen :P

Zotte gast die Van Eetvelt. De bevestiging van wat we al een beetje wisten, een man met groot potentieel.
Kans dat hij volgend jaar nog voor Lotto zal rijden is quasi nihil lijkt mij. Maar goed het lijkt me voor hem wel een goeie zet.
Vooral bedroevend hoe McNulty hier presteert….

Amai Eetvelt zeg dat hij talent had ok maar dit komt er dan toch wel heel vlug uit. Zet zich in een heel mooi rijtje van eindwinnaars.

Alles is beter dan de Ridley waar hij voorheen op moest zitten krasselen :p

Zotte gast die Van Eetvelt. De bevestiging van wat we al een beetje wisten, een man met groot potentieel.
Kans dat hij volgend jaar nog voor Lotto zal rijden is quasi nihil lijkt mij. Maar goed het lijkt me voor hem wel een goeie zet.
Vooral bedroevend hoe McNulty hier presteert….

Los van dat ik de kans dat Van Eetvelt bij Lotto rijdt volgend jaar ook klein acht, zei gij echt letterlijk hetzelfde over De Lie (en hebt ge dat hier 10x herhaald) en kijk waar die ondertussen nog rijdt.

Los van dat ik de kans dat Van Eetvelt bij Lotto rijdt volgend jaar ook klein acht, zei gij echt letterlijk hetzelfde over De Lie (en hebt ge dat hier 10x herhaald) en kijk waar die ondertussen nog rijdt.
Waar ik overigens nog altijd van overtuigd ben dat hij in 2027 niet meer voor Lotto zal rijden. Wie weet zelfs vroeger.
Met het vertrek van Ewan is er budget vrijgekomen wat ongetwijfeld naar De Lie voor een stuk is gegaan. Maar op een bepaald ogenblik moet je als profiel De Lie in een WT-ploeg gaan rijden met ditto omkadering.
Lotto heeft stappen gezet en heeft veel juiste keuzes gemaakt om hun organisatie naar een hoger niveau te tillen. Maar er is nog wel wat werk te verrichten.
De kansen die je krijgt hangen nu eenmaal samen met het budget, hoe meer budget hoe meer je op omkaderde stage kan bijvoorbeeld. Die ruimte is zo breed niet bij Lotto.

Dat je graag in de Belgische regen 6u gaat hengsten is leuk. Maar daar wordt je niet echt top van zoals de mannen die in Spanje zitten en daar 6u trainen.

Waar ik overigens nog altijd van overtuigd ben dat hij in 2027 niet meer voor Lotto zal rijden. Wie weet zelfs vroeger.

Zo werkt het niet hé. Ge hebt hier maandenlang zitten zeggen dat hij eerst in 2024, en dan in 2025 niet bij Lotto ging rijden, ge kunt het niet blijven uitstellen. Natuurlijk gaat die ooit weggaan. Logisch, dat is nu eenmaal het hedendaagse wielrennen, uiteindelijk moet je voor de dikke poen gaan.

Er is niets van Ewan naar De Lie gegaan, die had een contractverlenging nog voor er sprake was van het vertrekken van Ewan.

Niks te doen aan de dominatie van UAE. Die gaan wel weer de team ranking winnen zo sterk in de breedte. Van Gils wel knap 3e. Belgie heeft best wel een paar goeie heuvel/klimmers we hebben het heel lang anders geweten.

Niks te doen aan de dominatie van UAE. Die gaan wel weer de team ranking winnen zo sterk in de breedte. Van Gils wel knap 3e. Belgie heeft best wel een paar goeie heuvel/klimmers we hebben het heel lang anders geweten.

Verkeerde team wel zo naar UAE. Ayuso had daar toch gewoon gewonnen denk ik dan :biglaugh:

Knap van Van Gils, ook goed in vorm. Zat misschien wel meer in, maar zat in de tang met die 2 UAE's. Goed duo met Van Eetvelt in Strade volgend weekend.

Zo werkt het niet hé. Ge hebt hier maandenlang zitten zeggen dat hij eerst in 2024, en dan in 2025 niet bij Lotto ging rijden, ge kunt het niet blijven uitstellen. Natuurlijk gaat die ooit weggaan. Logisch, dat is nu eenmaal het hedendaagse wielrennen, uiteindelijk moet je voor de dikke poen gaan.

Er is niets van Ewan naar De Lie gegaan, die had een contractverlenging nog voor er sprake was van het vertrekken van Ewan.

Ja maar goed we weten allebei dat het een reden heeft waarom hij bijgetekend heeft, en dat hiervoor wel degelijk fondsen die naar Ewan gingen naar hem zijn gegaan.
Dat Ewan de ploeg ging verlaten was nu ook geen groot geheim, noch verrassing. Dat budget ging vrijkomen, en binnen de sponsoren wouden ze ook graag De Lie houden.
Hij wou in de eerste plaats veranderen van ploeg maar ze hebben hem kunnen overtuigen.

Jij doet precies of het scenario De Lie die vertrekt was en is ondenkbaar. Terwijl het in de praktijk toch iets genuanceerder is.
Het gaat trouwens om meer dan enkel maar geld. Het gaat ook over omkadering en de kansen die je krijgt.
Aan het einde van je carriere als je geen ambities en mogelijkheden meer hebt oké. Maar als je 21 bent en de benen en de kop hebt om een grote te worden dan moet dat ten volle gefaciliteerd worden en moet je ten volle ondersteund worden.
Waarmee ik niet zeg dat lotto dat niet kan. Alleen zijn er ploegen die misschien meer en beter kunnen.

Ja maar goed we weten allebei dat het een reden heeft waarom hij bijgetekend heeft, en dat hiervoor wel degelijk fondsen die naar Ewan gingen naar hem zijn gegaan.
Dat Ewan de ploeg ging verlaten was nu ook geen groot geheim, noch verrassing. Dat budget ging vrijkomen, en binnen de sponsoren wouden ze ook graag De Lie houden.

Ge verzint gewoon dingen man, dus ik ga er ook niet meer over discussiëren.

Nee ik heb nooit gezegd dat dat scenario ondenkbaar was, het ging erover dat jij hier 2 jaar lang hebt gedaan alsof die zeker vertrok, wat gewoon complete BS ook, en dat is ook gebleken.

wielernieuws.be trouwens :laugh:

Amai, ik lees het nu pas. Fraaie overwinning van Van Eetvelt. :)
En Van Wilder toch ook goed op de afspraak. Vine er wel stevig doorgezakt dan, amai.

Ja, als ik terugdenk hoe het pakweg 20 jaar geleden was met de Belgen, toen het wat bergop ging...

Amai, ik lees het nu pas. Fraaie overwinning van Van Eetvelt. :)
En Van Wilder toch ook goed op de afspraak. Vine er wel stevig doorgezakt dan, amai.

Ja, als ik terugdenk hoe het pakweg 20 jaar geleden was met de Belgen, toen het wat bergop ging...

Heel leuk, zeker doordat het door die 6 boniseconden komt van de vlucht.

Zou dat toevallig ook wat het gevolg zijn dat de (hopelijk) zware dopinggevallen er wat uit zijn gegaan ?
(italië / spanje /...), Belgen pakten waarschijnlijk ook maar in mindere mate

Of (persoonlijk denk ik dit)
Vooral dat er meer aandacht (begeleiding) gegeven wordt aan klimtalent ipv klassiek talent de laatste 20 jaar.

of
Gewoon toeval dat er 20 jaar niks was en ze door Jurgen VDB zagen dat het toch kon die de aanzet heeft gegeven voor een nieuwe generatie 😅

Ze zijn bij de bond idd meer gaan inzetten op het klimwerk met die testen in de Ardennen of stages naar de Vogezen. En dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen :-)

Heel leuk, zeker doordat het door die 6 boniseconden komt van de vlucht.

Zou dat toevallig ook wat het gevolg zijn dat de (hopelijk) zware dopinggevallen er wat uit zijn gegaan ?
(italië / spanje /...), Belgen pakten waarschijnlijk ook maar in mindere mate

Of (persoonlijk denk ik dit)
Vooral dat er meer aandacht (begeleiding) gegeven wordt aan klimtalent ipv klassiek talent de laatste 20 jaar.

of
Gewoon toeval dat er 20 jaar niks was en ze door Jurgen VDB zagen dat het toch kon die de aanzet heeft gegeven voor een nieuwe generatie 😅
Niet geloven... er werd toen overal gepakt, er zijn er ook hier in België genoeg gepakt.

Het grote verschil zit hoogstwaarschijnlijk in de jeugdwerking en talent screening. Vroeger keken ze kort door de bocht naar de uitslagen van lokale kermiskoerskes en daarop werd bepaald of ge ne goeie waard of niet, op die manier gaan natuurlijk per definitie bepaalde specifieke profielen komen bovendrijven. Profielen die eerder goed zijn in het Vlaamse werk... ergens begrijpelijk ook, de vroeger typische opleidingsploegen genre Topsport Vlaanderen reden ook een voornamelijk "Vlaams programma" met weinig rittenkoersen etc, die zochten dus ook eerder naar mannen die bij hun programma pasten. Denk dat Kevin Seeldraeyers dat in het verleden zelfs nog heeft aangekaart op 9lives als ik het goed heb.

Tegenwoordig wordt er vanuit de bond veel vroeger doorgedreven getest en wordt er zeker met de jongens die bij de jeugd reeds indicatoren van talent tonen intensief gewerkt met stages. De typische klimmersprofielen (renners die lange tijd hoge relatieve vermogens kunnen trappen) komen op die manier veel meer bovendrijven dan in koersen waar typisch vooral explosiviteit en rauw vermogen in het voordeel is.

Dat iedereen ondertussen met een powermeter rondrijdt geeft renners zelf ook een betere kijk op hun capaciteiten. Als je 20 jaar geleden iedere vlakke nieuwelingenkoers in Vlaanderen werd gelost dan was je gewoon niet goed genoeg. Dan stopte je maar.
Een programma als Zwift is toch ook wel een soort gamechanger. Het heeft w/kg een begrip gemaakt voor een heel groot publiek. De gasten die vandaag doorbreken waren kinderen van 12 jaar toen Zwift een ding werd. Zo snel gaat de tijd.

Een portie geluk is er natuurlijk ook altijd mee gemoeid. Ik zal nooit vergeten hoe ten tijde Clijsters en Henin we door de massale instroom van jonge kinderen in die sport zeker weer zo'n toppers zouden krijgen. Not.

Dat iedereen ondertussen met een powermeter rondrijdt geeft renners zelf ook een betere kijk op hun capaciteiten. Als je 20 jaar geleden iedere vlakke nieuwelingenkoers in Vlaanderen werd gelost dan was je gewoon niet goed genoeg. Dan stopte je maar.
Een programma als Zwift is toch ook wel een soort gamechanger. Het heeft w/kg een begrip gemaakt voor een heel groot publiek. De gasten die vandaag doorbreken waren kinderen van 12 jaar toen Zwift een ding werd. Zo snel gaat de tijd.

Een portie geluk is er natuurlijk ook altijd mee gemoeid. Ik zal nooit vergeten hoe ten tijde Clijsters en Henin we door de massale instroom van jonge kinderen in die sport zeker weer zo'n toppers zouden krijgen. Not.
Ergens klopt dat laatste zeker wel, het verschil met tennis is wel dat wielrenner toch nog een stukje minder mondiaal is (toch op topniveau).

Dat er met wielrennen voor relatief veel mensen ook wel gewoon geld te verdienen valt zal ook wel meespelen. Ik weet niet in hoeverre alle teams in de WT aan de cap zitten maar dat zijn theoretisch al 540 renners (in praktijk zeker meer dan 500 vermoed ik) die minstens €42k/jaar verdienen + PCT teams met ambitie die ook wel een pak renners boven dat salaris zullen hebben (Lotto, Israel...). €42k bruto zijn geen schatten voor de mindere goden maar het is nog steeds beter dan tennis waar de top 10 zeer goed geld verdient maar waar je buiten de top 100 eigenlijk niet eens uit de kosten geraakt om tornooien te spelen. Een zekere financiële stabiliteit is toch ook niet onbelangrijk.

Terug
Bovenaan