Jouw definitie was:
"sex hebben met iemand die geen consent geeft, of kan geven (al dan niet met extra qualificatie dat de persoon het er effectief niet eens mee moet zijn, maar dat is al betwistbaar)"
Dat is fout. In deze specifieke situatie is de correctie: seks hebben met iemand waarvan de consent 'ongeldig' is, en waarbij die persoon achteraf aanvoelt dat er misbruik is gemaakt van haar kwetsbare situatie.
Wat jij bestempelt als 'betwistbaar' is dat niet. Het is niet omdat iemand dronken is dat seks automatisch verkrachting is. De vraag of die seks gewenst is ondanks de dronkenschap, blijft. De vraag of Je probeert iets zwartwit neer te zetten, terwijl het helemaal niet zwartwit is. Wilsonbekwaam door alcohol is niet zwartwit, er is een graad van dronkenschap. Consent ondanks de dronkenschap is niet zwartwit, en ja, dat ligt daarna vooral in de handen van het slachtoffer. Wil je niet overgeleverd worden aan de 'grillen' van een slachtoffer? Geen seks als ze te dronken is.
En dan vind ik het wrang dat jij net de hele tijd doet alsof je oproept tot nuance, in tegenstelling tot 'de anderen' die klaarstaan met de pitchforks. Terwijl ik al van in het begin ten eerste aangeef dat de rechter alle feiten heeft en wij niet, en op basis daarvan oordeelt. En ten tweede dat verkrachter niet meteen 'smeerlap, de vergeetput in' hoeft te betekenen, een stropop die jij al van in het begin gebruikt. Ik zeg net de hele tijd dat er nuance kan zijn, dat iemand die een beetje dronken heeft en seks heeft met iemand die stomdronken is, nog altijd verkrachting is maar dat als er schuldinzicht is, het slachtoffer tevreden is met een lichte uitspraak én er een gedragsverandering is, er weinig maatschappelijke baat is bij een zware straf die ineens de toekomst hypothekeert. Dat hij dan wel nog iemand verkracht heeft, maar geen 'roofdier' is zoals je al schreef. Dat zeg ik al van in het begin, en toch blijf je doen alsof jij de voorvechter bent tégen de pitchforks. Terwijl jouw standpunt er net wel eentje is dat heel zwartwit is: ofwel is hij dronken hebben ze elkaar verkracht (ongeacht de wet), ofwel is hij niet dronken en is hij een smeerlap die moet hangen.