Heb je het verhaal van de beklaagde wel gelezen? Als het effectief zo gegaan is (wat dus niet verifieerbaar is, maar laten we er vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt), dan is de situatie toch helemaal anders dan wat jij hier voorstelt?
Ik sprak in eerste instantie algemeen.En als je dat niet merkt, maar het is wel het geval. Want dat is voor velen de kern van de zaak. Lees zijn getuigenis eens na, en zeg mij waar hij dat gemerkt heeft. Kunt ge argumenteren dat hij dat had moeten merken, for sure (maar ge kent het gezegde, als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan). (hij heeft achteraf erkend dat het achteraf gezien wss wel zo was, en die mens heeft jammer genoeg geen tijdsmachine om er iets aan te doen)
Idd, hij was in dat verhaal volledig nuchter, en kan zich dus mss wel inbeelden "wat als mijn wijsheid ook al een beetje in de kan zat", of "wat als ik wat naiever was".
En in tweede instantie vind ik dat die vlieger hier ook op gaat: de man is dronken maar wel bij de pinken genoeg om zich te ontfermen over haar en te zorgen dat ze een veilig onderkomen vindt.
Bron: VRTNws
Als ge zo kunt redeneren, dan kunt ge uw dronkenschap imo niet inroepen als excuus voor het niet te kunnen oordelen over haar toestand en consent.Volgens de gynaecologiestudent wordt de vrouw daarop aangesproken door een andere man, die voorstelt dat ze bij hem kan slapen. Om haar te beschermen, brengt de gynaecologiestudent haar naar het kot van de vriendin. Maar daar wordt niet meer opengedaan.
EDIT: ik ben het er wel mee eens dat als je beide echt laveloos bent, dat dat een andere zaak is.
Maar in de algemene regel: kan je oordelen, en dat kon deze man, en kan iemand geen toestemming geven, dan ga niet verder.
.
. Ik zou dat niet zo streng kunnen inzien, maar is mss naiviteit van mijn kant ^^'.
.