Student geneeskunde verkracht medestudente en krijgt opschorting

En die twijfel is er in deze case, niet? Right!

De pre-metoo uitspraak in die Elsene case is nog 100 keer brakker dan deze case:

"Nog volgens de rechtbank is het niet onmogelijk dat de vrouw toestemming gaf om seks te hebben, maar dat ze zich dat nadien niet meer kon herinneren."

maar op zen minst, was er daar nog toxicologische data.

Wat is hier de bewijslast, geen tox data want pas na 33 uur aangegeven, omdat er in het vonnis de woorden "bewezen" staat volgens Loser?
(Het is inderdaad al bewezen dat rechtbanken nooit de bal mis slaan :laugh:)

Er zit gewoon amper bewijs in dit dossier, een lijntje over straat camerabeelden, waarvan het vonnis niet eens duidelijk aangeeft, of de 5:58 AM beelden aan zijn kot gemaakt zijn, wat hun toestand was en of ze viel daar.

Het hoeft geen betoog dat rechters dezer dagen onder immense druk staan met al de gebeurtenissen in 2024 om recht te spreken, recht dat ook nog eens maatschappelijk aanzien moet worden als fair en correct. Volledig aannemelijk dat het huidige vonnis gedeeltelijk uitgesproken is in functie daarvan, en waggelende beelden eerder op de avond, dan dan er in dit in ganse dossier onweerlegbaar bewijs zit dat ze geen consent gegeven heeft.

Dus aub bewijs mijn ongelijk, toon ons de beelden of een quote dat ze tijdens de correctionele zitting waggelende beelden van dat meisje aan zijn kot gezien hebben, dan geef ik met plezier mijn ongelijk toe als het het zo zou zijn :smile:

(*En neen zijn erkenning op 11 maart zitting is geen bewijs, gezien hij met het slachtoffer voordien proberen zaken te regelen heeft voor zijn correctionele dagvaarding, is het heel plausibel dat hij toen uit onnodig schuldgevoel spijtbetuigingen gemaakt heeft die hij beter niet had gedaan en op 11 Mei niet meer anders kon dan zijn inschattingsfout gewoon bevestigen omdat er misschien nota van was genomen)
Je vraagt wat de bewijslast is, dan kom je met verzinsels en zeg je: bewijs mijn ongelijk. Zo werkt het niet. Kom jij met bewijzen voor wat je verzint, of het klopt niet.

Daarnaast is fysiek bewijs niet het enige wat telt. En ‘onweerlegbaar’ hoeft bewijs ook niet te zijn. Voor verkrachting is zelfs ‘boven gerede twijfel’ niet nodig. Dus opnieuw: je veronderstellingen zijn gebaseerd op een onjuist begrip van de wet.

En die twijfel is er in deze case, niet? Right!

De pre-metoo uitspraak in die Elsene case is nog 100 keer brakker dan deze case:

"Nog volgens de rechtbank is het niet onmogelijk dat de vrouw toestemming gaf om seks te hebben, maar dat ze zich dat nadien niet meer kon herinneren."

maar op zen minst, was er daar nog toxicologische data.

Wat is hier de bewijslast, geen tox data want pas na 33 uur aangegeven, omdat er in het vonnis de woorden "bewezen" staat volgens Loser?
(Het is inderdaad al bewezen dat rechtbanken nooit de bal mis slaan :laugh:)

Er zit gewoon amper bewijs in dit dossier, een lijntje over straat camerabeelden, waarvan het vonnis niet eens duidelijk aangeeft, of de 5:58 AM beelden aan zijn kot gemaakt zijn, wat hun toestand was en of ze viel daar.

Het hoeft geen betoog dat rechters dezer dagen onder immense druk staan met al de gebeurtenissen in 2024 om recht te spreken, recht dat ook nog eens maatschappelijk aanzien moet worden als fair en correct. Volledig begrijpelijk dat het huidige vonnis gedeeltelijk uitgesproken is in functie van de recente geschiedenis, en waggelende beelden eerder op de avond, maar dat er in dit in ganse dossier onweerlegbaar bewijs zit dat ze geen consent gegeven heeft is gewoon niet iet te maken uit dit vonnis (dan heb ik de recentste detail van @JanusDR nog gemist, kudos)

Dus aub bewijs mijn ongelijk, toon ons de beelden of een quote dat ze tijdens de correctionele zitting waggelende beelden van dat meisje aan zijn kot gezien hebben, dan geef ik met plezier toe dat ik fout zat :smile:

(*En neen zijn erkenning op 11 maart zitting is geen bewijs, gezien hij met het slachtoffer voordien proberen zaken te regelen heeft voor zijn correctionele dagvaarding, is het heel plausibel dat hij toen uit onnodig schuldgevoel spijtbetuigingen gemaakt heeft die hij beter niet had gedaan en op 11 Mei niet meer anders kon dan zijn inschattingsfout gewoon bevestigen omdat er misschien nota van was genomen)
Kijk, het lijkt me maar normaal dat het degene is die beweert dat wat in het vonnis staat niet klopt of niet accuraat is, de bewijslast aanlevert. Maar bon, je hebt hier mensen die discussiëren op basis van wat er in het vonnis is vastgesteld, en mensen die discussiëren op basis van eigen veronderstellingen over wat er "werkelijk" gebeurd is en we zijn het cirkeltje gewoon nog maar eens aan doorlopen.

Je vraagt wat de bewijslast is, dan kom je met verzinsels en zeg je: bewijs mijn ongelijk. Zo werkt het niet. Kom jij met bewijzen voor wat je verzint, of het klopt niet.

Daarnaast is fysiek bewijs niet het enige wat telt. En ‘onweerlegbaar’ hoeft bewijs ook niet te zijn. Voor verkrachting is zelfs ‘boven gerede twijfel’ niet nodig. Dus opnieuw: je veronderstellingen zijn gebaseerd op een onjuist begrip van de wet.

Ik quote letterlijk een gelijkaardige verkrachtingscase in tegenstelling tot je rokjes analogie, waar het vonnis zegt "Nog volgens de rechtbank is het niet onmogelijk dat de vrouw toestemming gaf om seks te hebben, maar dat ze zich dat nadien niet meer kon herinneren."

Toegeven het is pre-2022 wetswijziging, vrij absurd om dit in 2025 te lezen, maar dat doet niet ter zake over hoe een rechter dingen als verkrachting inschat, toch sprak hij toen de verdachte vrij op basis van het "in dubio pro reo" principe.

en dan kom jij hier even aanhollen met je morele principes (want rechts principes zijn het duidelijk niet) "boven gerede twijfel" en "er moet geen onweerlegbaar bewijs zijn", really?

Om je eigen woorden te gebruiken, neen zo werkt het niet: België is toch nog steeds een Napoleon code systeem van "onschuldig tot het tegendeel bewezen", blij dat er toch nog rechters zijn in België die niet Loser (no pun intended) heten :sarcastic:

De dader moet just niks bewijzen, maar moest dat dan toch de nieuwe insteek zijn en dat heeft er zot genoeg alle schijn van sinds 2022 met die nieuwe consent toestanden, dan moet gij me toch eens uitleggen hoe de dader zijn onschuld rond consent op het moment bij de aanvang van de daad had moeten bewijzen?

Het is genoeg dat de vrouw zegt het was er niet en de onus ligt volledig op de dader om te bewijzen dat hij het niet gedaan heeft, terwijl het gewoon woord tegen woord is. Voor de rest bevat dit vonnis nog minder "boven gerede twijfel" proof dat er geen consent was, heck het tegendeel is waar, zijn getuigenis is riddled met clues dat er implicit consent was in tegenstelling tot die Elsene case.

In stand houden van het "in dubio pro reo" principe waar?

Gelukkige voor hem heeft de rechter toch nog iets van rekening gehouden met de between the lines voor de schuldvordering.

Volgend punt die de uitspraak zonder enige twijfel beïnvloed heeft, sinds Metoo en al helemaal na de verschillende juridische debacles in 2024, is de politieke en maatschappelijk druk zonder twijfel gigantisch toegenomen op rechters om bepaalde vonnissen uit te spreken, en je kan dat ook weer ontkennen, maar dat is gewoon de realiteit.

De wereld op zijn kop!

Kijk, het lijkt me maar normaal dat het degene is die beweert dat wat in het vonnis staat niet klopt of niet accuraat is, de bewijslast aanlevert. Maar bon, je hebt hier mensen die discussiëren op basis van wat er in het vonnis is vastgesteld, en mensen die discussiëren op basis van eigen veronderstellingen over wat er "werkelijk" gebeurd is en we zijn het cirkeltje gewoon nog maar eens aan doorlopen.

Welke (zotte) verzinsels om Loser zijn woorden te gebruiken, maak ik dan, please enlighten me..

die pre correctionele rechtbank meeting heeft effectief plaatsgevonden, (vind het source niet direct terug, maar zoals iedereen weet is Gavvers zijn woord law dus :unsure:)

Alle gekheid op nen stok

- Was er een advocaat aanwezig tijdens zijn politieverhoor, als je de details naleest weinig waarschijnlijk, ie spilled the beans over alles.
- Van die pre- meeting staat ook niks in het vonnis, weinig waarschijnlijk dus dat daar nen advocaat bij was langs zijn kant.
- Wat zouden ze dan besproken hebben in de pre correctionele meenting denk je? Afgaande dat hij haar ook nog berichten aan het sturen was, klinkt het niet alsof er iets van filter op zat, om zichzelf te beschermen.

Laatst bewerkt:
Welke (zotte) verzinsels om Loser zijn woorden te gebruiken, maak ik dan, please enlighten me..

die pre correctionele rechtbank meeting heeft effectief plaatsgevonden, (vind het source niet direct terug, maar zoals iedereen weet is Gavvers zijn woord law dus :unsure:)

Alle gekheid op nen stok

- Was er een advocaat aanwezig tijdens zijn politieverhoor, als je de details naleest weinig waarschijnlijk, ie spilled the beans over alles.
- Van die pre- meeting staat ook niks in het vonnis, weinig waarschijnlijk dus dat daar nen advocaat bij was langs zijn kant.
- Wat zouden ze dan besproken hebben in de pre correctionele meenting denk je? Afgaande dat hij haar ook nog berichten aan het sturen was, klinkt het niet alsof er iets van filter op zat, om zichzelf te beschermen.

Je trekt de bewijsvoering in twijfel over het dronkenschap van het slachtoffer, je trekt de verklaringen en het spijtgevoel van de dader in twijfel, je trekt de onafhankelijkheid van de rechter in twijfel, ... en allemaal puur op basis van veronderstellingen die je niet hard kan maken.

Als je wil beweren dat het slachtoffer, in tegenstelling tot wat er geconcludeerd is in de rechtbank, niet dronken genoeg was om geen toestemming meer te geven, is het aan jou om dat te bewijzen. Wat je niet kan.

Als je wil beweren dat de dader foute verklaringen heeft afgelegd, is het aan jou om dat te bewijzen. Wat je niet kan.

Als je wil beweren dat de rechter in deze zaak het principe van de twijfel heeft overboord gegooid wegens maatschappelijke druk, is het aan jou om dat te bewijzen. Wat je niet kan.

Je hebt recht op je mening, maar als je die wil verkondigen als de waarheid, is het niet aan anderen om bewijs te vinden dat ze niet klopt. Het is aan jou om te staven en te bewijzen. Het ego dat je moet hebben om te denken dat je vanop onze afstand beter weet wat er gebeurd is dan de betrokken mensen en de rechter die over alle informatie beschikt. Je moet het maar doen hé. En dan het lef hebben om na alles wat in het vonnis staat in vraag te stellen te zeggen "prove me wrong". Zo werkt het niet.

Ik ga het nog maar eens herhalen: we kunnen het hebben over de strafmaat in deze zaak, we kunnen het hebben over de begrippen verkrachting en toestemming in het algemeen en de strafmaten en bewijslast die daaraan gekoppeld zouden moeten zijn. Maar het zoveelste rondje veronderstellingen over wat er "werkelijk" gebeurd is in deze zaak, om op basis van die veronderstellingen tot een andere conclusie te komen, ... Dan ga ik blijven kunnen mijzelf meermaals citeren omdat alles al 10 keer gezegd is geweest.

Laatst bewerkt:
En in het vonnis:
"Net voor de penetratie vroeg hij aan het meisje of het ok was of hij haar
penetreerde
en dat hij dit deed zonder condoom. Hij wist niet of hij expliciet had gevraagd of ze
anticonceptie nam, maar hij ging er van uit dat dit het geval was. Ze hadden seks in missionarishouding
en kusten en streelden elkaar."

Na ontwaken: "Hij was redelijk in paniek omdat ze blijkbaar geen anticonceptie nam. Het meisje zei op een gegeven moment
dat het wel goed kwam en dat ze de morning afterpil ging halen
."

Dat lijkt mij redelijk consentig.
"het punt is dat ze effectief 'ja' zei, in gedrag vooraf (bewezen door camerabeelden) en in woorden op het moment zelf (volgens de verklaring van student)."

Ik zie hier nergens een verklaring van hem dat ze ja zei in woorden op het moment zelf. Enkel dat hij het aan haar vroeg ervoor, niet wat haar reactie was. En erna maak je er een eigen versie van, want in de tekst staat niet "Hij", maar "Het". Zoals reeds gezegd is het vonnis een redacted versie, er zijn dus woorden verwijderd. maar als je zelf even later van "ze" "het meisje" maakt, kan het dus ook "het meisje" zijn dat in paniek was en dat verandert je versie direct. (al denk ik zelf niet dat men "meisje" zal gebruiken in een vonnis hier).

Ik zei dat er minstens aanwijzingen waren in het gedrag vooraf dat de jongeman de waarheid sprak.

Welke? Ik wil ze eens expliciet beschreven zien door jou wat je als aanwijzigingen hebt dat ze vooraf in gedrag (bewezen door camerabeelden) effectief 'ja' zei.

Ik quote letterlijk een gelijkaardige verkrachtingscase in tegenstelling tot je rokjes analogie, waar het vonnis zegt "Nog volgens de rechtbank is het niet onmogelijk dat de vrouw toestemming gaf om seks te hebben, maar dat ze zich dat nadien niet meer kon herinneren."

Toegeven het is pre-2022 wetswijziging, vrij absurd om dit in 2025 te lezen, maar dat doet niet ter zake over hoe een rechter dingen als verkrachting inschat, toch sprak hij toen de verdachte vrij op basis van het "in dubio pro reo" principe.

en dan kom jij hier even aanhollen met je morele principes (want rechts principes zijn het duidelijk niet) "boven gerede twijfel" en "er moet geen onweerlegbaar bewijs zijn", really?

Om je eigen woorden te gebruiken, neen zo werkt het niet: België is toch nog steeds een Napoleon code systeem van "onschuldig tot het tegendeel bewezen", blij dat er toch nog rechters zijn in België die niet Loser (no pun intended) heten :sarcastic:

De dader moet just niks bewijzen, maar moest dat dan toch de nieuwe insteek zijn en dat heeft er zot genoeg alle schijn van sinds 2022 met die nieuwe consent toestanden, dan moet gij me toch eens uitleggen hoe de dader zijn onschuld rond consent op het moment bij de aanvang van de daad had moeten bewijzen?

Het is genoeg dat de vrouw zegt het was er niet en de onus ligt volledig op de dader om te bewijzen dat hij het niet gedaan heeft, terwijl het gewoon woord tegen woord is. Voor de rest bevat dit vonnis nog minder "boven gerede twijfel" proof dat er geen consent was, heck het tegendeel is waar, zijn getuigenis is riddled met clues dat er implicit consent was in tegenstelling tot die Elsene case.

In stand houden van het "in dubio pro reo" principe waar?

Gelukkige voor hem heeft de rechter toch nog iets van rekening gehouden met de between the lines voor de schuldvordering.

Kijk, ik heb kort geantwoord, omdat het geen zin heeft om te bouwen vanaf foute veronderstellingen. Ik ben zelf absoluut geen expert en ik heb al herhaaldelijk gezegd 'volgens mij' bij verschillende punten. Maar van sommige dingen weet ik het wel vrij zeker dat je ernaast zit. Dus als we dan beiden geen experts zijn, wat heeft het dan voor zin om over de kleinste details te praten alsof we dat wel zijn, terwijl onze fundamenten instorten?

Zo ga je al meteen in de aanval over iets waar je ernaast zit, omdat je weer twee dingen door elkaar gooit:
- Ik zeg niet dat de beschuldigde iets moet bewijzen. Ik zeg dat jij met zaken afkomt die geen feiten zijn (ik heb ze trouwens nooit 'zotte verzinsels' genoemd, maar het zijn geen feiten), en dan zegt "bewijs mijn ongelijk". Zo werkt het niet. Want zo kan ik zeggen dat God bestaat, bewijs jij maar eens van niet, en als je dat niet kunt, bestaat hij!
- 'Onschuld tot het tegendeel bewezen is', gaat over de rechtszaak. Uiteraard ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Alleen ìs het tegendeel hier bewezen. En het punt is dat jouw idee van 'bewezen' niet klopt met de werkelijkheid. Als de dader iets zegt onder ede, het slachtoffer zegt hetzelfde onder ede en getuigen zeggen hetzelfde onder ede, dan is het bewezen. Al gaat het over iets heel zichtbaars: Als ik je aanklaag voor slagen en verwondingen en zeg dat je me geslagen hebt, getuigen bevestigen dat en jij zegt dat je me inderdaad geslagen hebt, dan is het bewezen dat je me geslagen hebt, ook al is er geen foto van mijn blauw oog. Wat ik waarschijnlijk wel mis had, was dat gerede twijfel het bewijsniveau is. Gerede twijfel, hè. En als er daarna wél een foto is van mijn blauw oog (zoals hier de camerabeelden), dan kan iemand op een forum nog beweren dat ik ook misschien tegen de kast ben gelopen, maar dan is dat niet meer 'gerede twijfel'.

Ten slotte: De zaak die je aanhaalt, is geen 'gelijkaardige' verkrachtingszaak. De beschuldigde zegt dat het vermeende slachtoffer nog bij zinnen was in jouw voorbeeld. Cruciaal verschil: hier ontkent niemand dat het slachtoffer niet meer bij zinnen was, ook de dader niet. Je moet (alweer) dingen gaan verzinnen als dat de dader onder druk was gezet en slecht was ingelicht, en dus de bewezen feiten niet stroken met de waarheid, voor je kunt zeggen dat ze een béétje op elkaar lijken. Dan heb je ook nog het feit van de camerabeelden die bij jouw voorbeeld niets uitwijzen, en bij deze zaak sterk in het voordeel van het slachtoffer pleiten. Maar die zijn dus niet eens nodig, want niemand ontkent dat.

Volgend punt die de uitspraak zonder enige twijfel beïnvloed heeft, sinds Metoo en al helemaal na de verschillende juridische debacles in 2024, is de politieke en maatschappelijk druk zonder twijfel gigantisch toegenomen op rechters om bepaalde vonnissen uit te spreken, en je kan dat ook weer ontkennen, maar dat is gewoon de realiteit.

De wereld op zijn kop!

Alle gekheid op nen stok

Ik heb het trouwens nergens 'zotte verzinsels' genoemd. Ik zeg gewoon dat je dingen fantaseert die nergens te vinden zijn. Dat is daarom geen zot verzinsel, het is gewoon iets anders dan een feit. Er is geen basis voor, niks wat dat onderbouwt. Net als in deze post alleen al:
- De rechter is beïnvloed door Metoo
- De maatschappelijke druk is gigantisch toegenomen op rechters om bepaalde vonnissen uit te spreken
- Er was geen advocaat tijdens het politieverhoor
- Tijdens het politieverhoor heeft de dader te veel gezegd, ook zaken die niet stroken met de waarheid en hem in een kwader daglicht zetten dan had gemoeten

Allemaal verzonnen. Bedenksels. Ideeën. Geen feiten.

Na 41 pagina's mag je ook beginnen inzien dat de discussie hier net gaat over het feit dat sommigen het niet eens zijn met de huidige strikt juridische definitie van consent en verkrachting.
Dat is net het punt.
Je moet niet blijven de juridische definitie herhalen.
Kan zijn dat jij wel weet wat instemming inhoudt en het correct gebruikt, maar hier in dit topic wordt herhaaldelijk fout voorgesteld. En dan gezegd dat ze het niet eens zijn met (die foute voorstelling van) het 'huidige concept'.

Ik heb het je trouwens al een keer of 5 gevraagd, maar sinds wanneer is volgens jou het 'huidige concept' van instemming vs verminderd vermogen daartoe door alcohol er gekomen? Van wanneer dateert dat, denk je?

Er zijn nochtans voorbeelden genoeg van wat jij hier 'fantasie' noemt. Verkrachting is walgelijk, liegen over een verkrachting (om welke reden dan ook) evenzeer.

In het algemeen: ik vraag mij dus af of dat vaak gebeurt en hoe vaak dat dan is… Ik denk dat dat namelijk deels fantasie is.. en daarmee een gelegenheidsargument.

Want welke echte realiteit zie je dat sinds 2022 niemand nog beschonken seks kan hebben, waardoor we miljoenen verkrachtingsaanklachten krijgen? Of zie je de realiteit waarin het miljoenen keren goed gaat, en die moeilijke keuze toch niet zo moeilijk blijkt?
Deels mee eens maar even ook een kanttekening

Stel dat sinds 2022 er 5000 twijfelgevalletjes zijn. (Ik zeg maar wat, maar dat deze gast de enige zaak is in al die jaren is ...)
Let us say 80% loopt goed af en daar hoor je niks meer van.
Dan blijven er nog 1000 over waarbij (meestal) de vrouw het gevoel heeft dat ze aangerand / verkracht is.
Er heerst nog altijd een groot schuldgevoel (onterecht maar het is wel zo) bij de vrouw hé.
Hoeveel hebben de guts het tot een rechtzaak te laten komen? 10%? Dat zal volgens mij al veel zijn.
Je vraagt je als vrouw al snel af (onterecht): Is het dit allemaal wel waard om nogmaals door het slijk te gaan? :frown:

Je hebt dan mss hoop en al 100 zaken van die 5000 die voor de rechtbank komen.
Maar bij zo'n gevallen is het sowieso lastig om bewijzen te verzamelen.
Stel dat 90% tot niets leiden wegens te veel twijfel, de verkrachter die ontkent, gebrek aan echte bewijzen ..
Dan blijven er nog 10 zaken over. Zoiets?

9 op 10 van die zaken komen nadien vermoedelijk niet in de media omdat die persoon (terecht) gestraft wordt.
Echter deze ene zaak is speciaal. Hij wordt veroordeeld maar krijgt geen straf. Bijzonder!
De media sprint er op en ... voila ..

Eigenlijk had ik liever gehad dat hij 'correct' gestraft geweest was want nu wordt hij als voorbeeld genomen en .. mss deed de rechter dit oprecht om goed te doen maar hij heeft het gewoon moeilijker gemaakt voor deze 'persoon'. Straffeloosheid maakt mensen namelijk erg boos. Zeker bij zulke feiten.

Laatst bewerkt:
Dit is geen twijfelgeval aangezien de dader zelf toegegeven heeft dat ze niet meer in staat was consent te geven.

Deels mee eens maar even ook een kanttekening

Je vraagt je als vrouw al snel af (onterecht): Is het dit allemaal wel waard om nogmaals door het slijk te gaan? :frown:

Het is natuurlijk wel heel pijnlijk om je persoonlijkheid bekritiseerd te zien omdat jou iets aangedaan is en daarbij gewantrouwd (of het wel echt gebeurd is), de publieke opinie die jou nog eens op waarde weegt en dat in het openbaar. Dat was vroeger natuurlijk straffer en heeft mi dankzij Gisèle Pélicot een nieuwe invalshoek gekregen (La honte doit changer de camp).

Eigenlijk had ik liever gehad dat hij 'correct' gestraft geweest was want nu wordt hij als voorbeeld genomen en .. mss deed de rechter dit oprecht om goed te doen maar hij heeft het gewoon moeilijker gemaakt voor deze 'persoon'. Straffeloosheid maakt mensen namelijk erg boos. Zeker bij zulke feiten.

Eerlijk gezegd denk ik dat de dader (hoewel ik hem weer geen klassieke dader vindt) dat tzt ook zal denken.. nu hebben mensen het gevoel dat hij alsnog straf moet krijgen en zijn naam is bekend .. Was dat ook zo als hij én veroordeeld én bestraft was geweest? Ik denk van niet.

Ik ben nooit fan geweest van dat manneke, maar wat het exposen van die reuzengommers en nu die verkrachter betreft kan ik hem alleen maar groot gelijk geven.

Ja, laten we alle principes van de rechtstaat de vuilbak inkieperen en justitie overlaten aan aandachtshoeren met een webcam. Veel beter!
Als die rechtstaat nu eens deftig zou werken, maar het probleem is dat dat gerecht zo corrupt is al iets.
Als ge geld hebt mag je alles en kom je d'r gewoon mee weg!

Als die rechtstaat nu eens deftig zou werken, maar het probleem is dat dat gerecht zo corrupt is al iets.
Zelfs al zou dat zo zijn, geeft dat niemand het recht om zelf wetten te breken en rechter te beginnen spelen. En dat is wel waar het toe leid wanneer totale leken zich beginnen moeien in high profile zaken zelfs al bedoelen ze het goed.

Kijk wat er gebeurde toen reddit zich moeide bij de boston bomber zaak. Iemand werd aangeduid als schuldige op reddit waardoor zijn familie bakken kak te verduren kreeg (terwijl die persoon die men in het vizier had verdomme al dood was!) en waarna de ordediensten moesten ingrijpen en eerder dan gepland de echte verdachten aanwijzen om die witchhunt tegen de verkeerde te stoppen.

Zo verkeerd kan het gaan terwijl men het wel goed bedoelde. En aangezien diene acid een youtuber is die zoveel mogelijk views wil vergaren zit je al direct met een conflict of interest, dus ja ik heb liever dat het gerecht zijn gang gaat dan dat internetwarriors zich er mee gaan moeien.

Vonnis gelezen? Het staat openbaar en is in vrij verstaanbare jip en janneke taal geschreven.
Is er in deze uitspraak dan geld met gemoeid?

Kan je dit ook staven met een uitspraak?

Meer dan waarschijnlijk niet, maar doet dat er toe, want de waarheid doet er wss niet toe?

De beledigende beschrijving van die persoon in kwestie is onnodig.
Calimero onzin. Ik heb honderden, duizenden vonnissen al gezien in mijn leven, voor én tegen alle soorten mensen. Het overgrote deel is correct en rechtvaardig maar jij surft af en toe naar hln om wat uitschieters op te pikken en de hooivork op te poetsen.

Het spreekt boekdelen als je bij een van de betere vonnissen, waarbij de rechter met wat voorzichtig maatwerk een goede beslissing maakt, gaat zeggen dat het terecht is dat een debiel met spraakgebrek die jongen aan de schandpaal nagelt in de hoop dat zijn leven om zeep is maar vooral om veel clicks te genereren.

Is dat dan recht? Daar zou je heel veel angst voor moeten hebben. Het zou straks jouw zoon eens moeten zijn, dan is het kot te klein waarschijnlijk.

Terug
Bovenaan