Ze gedragen zich ook echt wel als kleine kinderen. Zijn met een mini groep en verbaasd dat ze hun goesting niet krijgen (waarom zou een kleine groep extremisten gelijk moeten krijgen ?). En gaan dan maar meer en meer lastig doen en nu ook dingen kapot maken net zoals een kleuter die dan in het rond gaat beginnen slagen.
Zie exact hetzelfde gedrag bij mijn 4 jarig zoontje, van universiteits studenten zou je toch wat meer mogen verwachten. Zal niet de meest snuggere groep zijn, lijkt me ook sterk dat er bijvoorbeeld veel ingenieurs, rechtstudent of dokters tussen die hoop gaan staan.
Daarbovenop is het irritant dat dit enkel gedoogd word omdat het een links protest is. Zet daar een groep studenten die tegen bijvoorbeeld migratie betogen en ze liggen direct buiten. Zelfs als iemand gewoon komt spreken over een rechts topic laten ze hem tegenwoordig al niet meer binnen, laat staan lokalen gaan bezetten voor weken.
Wel dat de bezetting al weken lang duurt kan je hier lezen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/0...re-om-bezetting-ugent-gebouw-door-pro-palest/
Dat het onlangs is geëscaleerd naar geweld en vandalisme is hier wat posts hier boven al gedeeld.
En hier is bijvoorbeeld de UGent die lastig doet over een rechtse spreker en werd terug gefloten door de raad van state vorig jaar:
https://m.standaard.be/cnt/dmf20231025_93228606?journeybuilder=nopaywall
Bedankt voor er op in te gaan. Maar ik vond het meer de denigrerende toon en stropoppen/overdrijvingen die wat verklaring nodig hadden.
"Gedragen als kleine kinderen".
Daar zie ik weinig van terug.
"Mini groep".
Terwijl het protesten zijn die niet alleen in Gent, maar over verschillende universiteiten plaatsvinden. Niet alleen door studenten, maar ook gesteund door personeel en proffen van de universiteit. Enkel in de KUL kwam ik iets tegen van 100'den personeelsleden. En daarbovenop ook in verschillende buitenlandse universiteiten. Dat is inderdaad maar een "mini" ding.
"Extremisten"
De boodschap is thans iets die gesteund wordt door zeer veel mensen en organisaties. Het borduurt op vaststellingen en besluiten van het ICC, ICJ, Amnesty International, ... Dus dit wegzetten als extremisme is voor mij een veel grotere vorm van extremisme.
"Vernielingen en slagen"
Hier is heel weinig van te zeggen. Ik heb wat verf gezien. En de slagen en verwondingen worden zelfs nog betwist. Maar zelfs als dit er is, is het de vraag hoe dit komt en in welke mate. Zelfs indien je daarover valt, spreek je dan uit over deze enkelen, maar extrapoleer dit niet naar de gehele groep. Verval zelf niet in extremisme.
"Niet de meest snuggere groep"
Ook een straf statement, dat je niet waar kunt maken. Nog wat meer aannames. Deze helpen de discussie niet. Maar inderdaad, universiteitstudenten zullen wel per definitie dom zijn zeker?
"Enkel als het links protest is."
En dan haal je één voorbeeld aan van een externe spreker. Geeft vooral een heel vertekend wereldbeeld aan. Volgens u moet de universiteit eigen(!) studenten gaan weigeren? Buiten dat ik zo'n censuur ook niet goedkeur is dat gewoon een dikke stropop die hier opgeworpen wordt. Toen twee jaar terug Filip de Winter een lezing kwam geven zijn 9 mensen die tegenbetoogden opgepakt. Die 9 opgepakte personen zullen ook wel van rechts geweest zijn zeker?