Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier is ze toch ook al wakker van 5u. Ondanks dat we gisteren een vermoeiende dag in Bokrijk hadden.

Nieuwe pamper gegeven en weer in bed gelegd, want ze was echt nog wel moe. Via de babyfoon in de gaten gehouden en ze was niet ongelukkig of zat niet recht. Ze was rustig, al liggend, met haar knuffels aan't spelen.

Hier hebben we ze uit bed moeten halen om ergens op tijd om half 9 te zijn… Had het zelfs niet door dat het uur veranderde 😅.

En iedereen is kwaad op mij als ik dat vertel :unsure:

Schermtijd in de ochtend motiveert trouwens om zo vroeg wakker te worden voor een dopamine-boost.

Hier hebben we ze uit bed moeten halen om ergens op tijd om half 9 te zijn… Had het zelfs niet door dat het uur veranderde 😅.

En iedereen is kwaad op mij als ik dat vertel :unsure:

Hier sliepen ze ook een uur langer waardoor ik twijfelde of mijn GSM zich wel automatisch had aangepast :feelsgood:

Uw kind straffen omdat die de compleet arbitraire beslissing om halfweg de herfst plots het uur te veranderen niet volgen.
Beetje raar, niet?
De bestraffing was omdat ze de dag voordien helemaal niet flink was aan tafel, dat heeft niets te maken met het feit dat die om 6u (en gevoelsmatig 7u) al wakker was. :p

Onze zoon heeft nu al 2 weken zo’n gigantische explosies in zijn pamper waardoor zelfs zijn romper en pyjama ook elke keer helemaal vol hangen. We moeten hem elke keer in bad steken. En dat is dagelijks, soms zelfs 2 à 3 keer. 🫠

Hier is ze toch ook al wakker van 5u. Ondanks dat we gisteren een vermoeiende dag in Bokrijk hadden.

Nieuwe pamper gegeven en weer in bed gelegd, want ze was echt nog wel moe. Via de babyfoon in de gaten gehouden en ze was niet ongelukkig of zat niet recht. Ze was rustig, al liggend, met haar knuffels aan't spelen.
Dan hebben we elkaar daar misschien gezien!

Vorige week van maandag tem vrijdag alleen geweest met de kindjes (1,5 & 3,5) want mama was weg met school. Kindjes super goed geslapen, geen een keer wakker geworden 's nachts.
Mama is terug thuis en nu zijn de laatste 3 nachten en verschrikkelijk geweest met de jongste die weer vaak wakker werd omdat ze haar tut niet vond...
De verandering naar winteruur was ook geen cadeau.

De kleine freggel 3 geworden 🤩
Eigenlijk de eerste verjaardag dat ze het echt wel al besefte, ze wist zelfs wie er allemaal kwam, en ook hoeveel cadeautjes ze ging krijgen :tongue:
Nu begint de aanloop om haar tut aan de tuttenboom te gaan hangen. Ah ja en vannacht uit bed gevallen.

We hebben de eerste nacht in haar groot bed overleefd. Ze lag er al rond 18u in en werd iets voor 7u wakker, perfect dus.

@derp: Onze wittekop valt wel op met haar enthousiasme (of petterij) en natuurlijk ook met haar bril en hoorapparaten. De kans is ook groot dat ze op de rug van @Coolguy zat want ze heeft die dag ontdekt dat ze op papa's rug kan rondgedragen worden. 😅

We hebben de eerste nacht in haar groot bed overleefd. Ze lag er al rond 18u in en werd iets voor 7u wakker, perfect dus.

@derp: Onze wittekop valt wel op met haar enthousiasme (of petterij) en natuurlijk ook met haar bril en hoorapparaten. De kans is ook groot dat ze op de rug van @Coolguy zat want ze heeft die dag ontdekt dat ze op papa's rug kan rondgedragen worden. 😅
Ju, papa!

"oh nee uurverandering, de kinderen gaan het er moeilijk mee hebben"

Beide nog in Dromenland, ikzelf al wakker van 4:30 :crazy: :sop:
Al twee dagen op rij beide klaarwakker om 5:00 :crazy: met de nodige vermoeidheid tantrums 's avonds.

Gekoppeld met de jongste die nog iedere nacht 1-2 flesjes wil en de oudste die de laatste weken gemiddeld 5-6 keer per nacht wakker wordt ben ik echt super snel geïrriteerd en doodmoe

"Tzijn fases" :crazy:

Laatst bewerkt:
Vorige week ma-di-wo een zieke dochter (koorts, hoest, snotneus). Do en vr naar school maar nog niet optimaal. Goed het is vakantie dan kan ze er volledig doorkomen. Nee hoor vannacht is die hoest weer vollenbak erger geworden en ondertussen ook weer koorts. Pff als het morgen niet terug beter gaat zullen we alsnog naar de dokter moeten vrees ik :( Ze geraakt er altijd zo moeilijk door precies.

Onze dochter is nu 11 maand en de aanhankelijke fase slaat hard toe. Heerlijk hoe ze wil knuffelen, ook als ik in de zetel lig blijft ze nu af en toe eens liggen voor een paar minuten bij mij. Andere kant van de medaille is dat ze begint te bleiten als ik ze neerzet. Wat dat betreft kan ze nu ook echt hysterisch krijsen wanneer het tijd is voor de pamper of kleren te verversen, wat een lawaai komt er uit dat kleine keelgat. Ook een bad nemen doet ze echt niet graag.

Mijn madam heeft onze dochter blijkbaar geleerd van het volgende te zeggen: "Ik ben graag jouw kindje"

Ik die op een random knuffel moment zeg dat ik graag haar papa bent.
Antwoord ze dat ze graag mijn kindje is

Trying not to cry :cry:

Laatst bewerkt:
Mijn madam heeft onze dochter blijkbaar geleerd van het volgende te zeggen: "Ik ben graag jouw kindje"

Ik die op een random knuffel moment zeg dat ik graag haar papa bent.
Antwoord ze dat ze graag mijn kindje is

Trying not to cry :cry:
Gisteren even snel op en af naar de winkel. Toen ik terugkwam "papa ik was een beetje verdrietig, ik heb je gemist" :love: ik was begot 30min weg :p

Terug
Bovenaan