Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Op maandag 28 oktober werd onze tweede zoon geboren. Alles is vlot verlopen en we zijn sinds gisteren terug thuis.
Proficiat!

Hier is de kleine "afgestudeerd" van de onthaalmoeder. Maandag naar school. Ze had een USB stick gevraagd, we hebben een hoop foto's gekregen van door de jaren heen, ook ene verkleed telkens met zijn knutselwerkjes (bv nu heksenhoed). Echt geweldig. Toch ne fiere papa hier ze. Hopelijk gaat school even goed, maar ik zie geen problemen. Ondertussen doet hij heel flink pipi op het potje en is zijn pamper zelfs regelmatig droog. Vandaag geen enkele keer in de pamper gedaan blijkbaar.

Hij heeft wel weer zo danig snot in zijne kop dat daarnet de vuiligheid ineens uit zijn oor droop :( Wel héél content dat we buisjes hebben laten steken amai.

Twee weken terug hand-voet-mondziekte en de dochter staat nu vol met rode vlekken die blaasjes lijken te geven...windpokken?

Het is wel wat dit seizoen.

Mijn petekind krijgt eveneens een cadeau met zijn verjaardag, Sint-Maarten en Pasen. Met Nieuwjaar krijgt hij geld. En dan zijn er natuurlijk nog de lentefeesten.
Ik krijg dat tot op vandaag zelf nog van mijn ouders en mijn doopmeter 😅. Heb met Pasen bijvoorbeeld van mijn ouders een nieuwe kookpan gekregen :unsure: .

Ik word binnenkort opnieuw meter en die mama wordt meter van onze dochter, gaan eens moeten afstemmen wat we gaan doen maar vermoed dat het dezelfde regeling zal zijn. Dat zijn nu eenmaal ook de momenten waarop we met heel de familie samenkomen.
Enige ‘lastige’ is dat in onze streek de Sint komt en bij mijn metekindje Sint-Maarten. Gaan daar een verhaal rond moeten verzinnen :p, die 2 gaan immers close samen opgroeien.

Nog 1,5 week te gaan 🫣. Het mag nu wel gaan komen, die laatste loodjes zijn best wel pittig :(. Kan er niet tegen dat ik voor elk onnozel prul hulp moet vragen, wil mijn lichaam terug :p.

Ivm de Sint / Sint-Maarten. Bij ons ist de sint, bij mijn ouderlijke thuis sint-maarten. We hebben het hem gewoon uitgelegd dat het 2 verschillende zijn. Mijn ma geeft dan alleen iets in december en niet in november. Fixed.

Of impetigo? Dat is hier vorige week ook gepasseerd.
Hier was ook een kind met impetigo in de crèche, dus het zou kunnen. Lijkt voor mij als leek nu wel meer op windpokken, maar kennelijk kan impetigo er ook zo uitzien. Ze had wel een hoest. Morgen pediater.

Laatst bewerkt:
Ivm de Sint / Sint-Maarten. Bij ons ist de sint, bij mijn ouderlijke thuis sint-maarten. We hebben het hem gewoon uitgelegd dat het 2 verschillende zijn. Mijn ma geeft dan alleen iets in december en niet in november. Fixed.
Ja, hier zeggen we dat de sint eerst bij mijn ouders passeert (rond Ieper) en dan doorvaart naar ons huis. :unsure:

Hier is het sint-maarten en bij de (schoon)ouders ook, maar op school sinterklaas. Wij maken daar dan van dat de sint niet overal tegelijk kan zjin en dus pas later op school zal komen. Wel beu dat in de klas dus nu totaal nog geen sprake zal zijn van de sint. Dus zelf al een beetje zitten zoeken naar content. Jammer dat ik op youtube maar 2 afleveringen vind van ''dag Sinterklaas" (de oude versie :p) Is het eerste jaar dat ze het een beetje zal snappen denk ik. (bijna 3) Ben toch benieuwd naar haar reactie :D

Hier is het sint-maarten en bij de (schoon)ouders ook, maar op school sinterklaas. Wij maken daar dan van dat de sint niet overal tegelijk kan zjin en dus pas later op school zal komen. Wel beu dat in de klas dus nu totaal nog geen sprake zal zijn van de sint. Dus zelf al een beetje zitten zoeken naar content. Jammer dat ik op youtube maar 2 afleveringen vind van ''dag Sinterklaas" (de oude versie :p) Is het eerste jaar dat ze het een beetje zal snappen denk ik. (bijna 3) Ben toch benieuwd naar haar reactie :D

Er is een leuk groot boek van Bumba en de sint (Bumba en de helpers van de sint). Echt leuk (en ze hebben ook een leuk kerstboek en paasboek).

Wij zijn zelf niet met Sint Maarten opgegroeid maar wij wonen nu wel in Mechelen waar dat wel een ding is. Geen idee hoe we dat gaan aanpakken, voorlopig is hij er sowieso te klein voor.

Partner begon nieuwe opdracht in concentratieschool, triestige toestanden helaas bij de 13-jarigen, rondje voorstellen met de vraag wat doe je na school van hobby, drie kwart zei beteuterd "niks".

Jup, hier ook. De pamper verversen is een gevecht. Hopelijk nu beter met druppeltjes tegen de jeuk want in slaap raken en doorslapen zijn zo ook heel moeilijk.
Fenistil druppels? Daar worden ze ook wel slaperig van. 🤭
Denk dat we een piek van twee nachten gehad hebben met amper slaap voor onze kleine man en daarna ging het beter.
Zo lotion om de vlekjes uit te drogen hielp ook wel.

Terug
Bovenaan