Je kan niet uitsluiten dat we gewoon makkelijke kinderen hebben natuurlijk, maar wij hebben dezelfde ervaring. Van in het begin altijd dezelfde routine aangehouden, met natuurlijk aanpassing van dutjes en slaapuren in functie van de leeftijd en hoe ze reageerde, maar ook geen enkel probleem met haar in bed te krijgen, en tenzij ze ziek is of de dag heel uitputtend was is ze ook uitgeslapen wanneer ze op moet voor school.Hier hetzelfde, slaapuren in het weekend, op reis, tijdens de feestdagen blijven gelijk. Nooit miserie met die in bed te krijgen (in tegendeel), slaapt mooi klokje rond en is dan uitgeslapen. Als ze zo klein zijn is dat een kleintje dat je dan op de specialere momenten ook vroeger naar huis / je kamer gaat, maar ze worden wel vlug genoeg groot zodat het later opblijven of avondactiviteiten weer kunnen. Routine bij die heel kleine kinderen wordt toch nog onderschat merk ik. Zelfde met eten e.d.
Vrienden van ons zijn doodop want hun dochter van vierjarige slaapt niet door en wordt vroeg wakker terwijl ze sinds deze zomer een nieuwe baby hebben. Toen we zomer 2024 een tuinfeest gaven zaten die hier nog met hun toen driejarige om 23u, terwijl onze dochter al lang in haar bed lag en al de andere ouders met jonge kinderen al naar huis waren. Toen ook gevraagd wanneer ze hun kind ging slapen normaal en het antwoord was "we hopen om 19u als de school terug begint binnen 10 dagen". Mja, ik weet toch niet of je daar nu goed aan doet, geef mij dan maar een leven waar we zorgen dat ze elke dag tijdig in bed ligt.

uur proberen sussen na zijn fles terwijl hij zit te krijsen van de krampen (denken we, maar who knows) om dan zàchtjes te proberen weg te leggen. Indien te bruusk, rinse & repeat.