Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ervaren jullie de chaos thuis ook als zeer vermoeiend? Elke dag meermaals opruimen, preppen, et etc

Beide ouders in een dip hier.
Pick your battles 🤷‍♂️
Het is inderdaad soms klote, maar hier heeft ze haar speelhoek en daar ligt alles bijeen, geen problemen mee (wel blokken terug in de doos en weetikveel wat nog allemaal), maar daar staat het dus bijeen gesmeten.
De rest moet ze opruimen, maar dat valt best mee aangezien ze in de klas een opruimliedje hebben blijkbaar. We zetten dat op en ze schiet in opruimmodus, best effectief :p

En zoals hierboven al aangehaald, het moét niet perfect liggen éh met kleine koters. Meestal is al je werk na 5 minuten toch om zeep, dus doe gewoon het minimum en probeer het voor de rest van je af te laten glijden.

"Bingel", online spel/leerplatform voor kids is nog drukker geworden, verdien punten, kleed je avatar aan, etc. overheerst het educatieve nu wel te veel...

Omarm de chaos… Ik vond het verschrikkelijk om in een niet-opgeruimd huis te leven, nu lach ik eens met onze miserie als we door de blokken en speelgoed waden om de eettafel te bereiken. Wel nog alles aan de kant als ze slapen inderdaad.

Gisteren kwam m'n dochter thuis met een boodschap in de agenda van de juf: "tegen vrijdag een leeg botervlootje meebrengen".
Ok juf Eline, we zullen 2 dagen boter eten.

Vorige week: "aluminium folie meebrengen"
Hoeveel, juf Eline? Een rol?
"Nee hoor, gewoon enkele blaadjes"
Ik geef enkele blaadjes mee en de dochter komt thuis: 't is nie genoeg van de juf, papa.
Dan maar de rol meegegeven.

Benieuwd wat het volgende week zal zijn. Voor de kerstvakantie vroeg juf Eline om 10 toiletrollen om een kerstboom te maken. Ze vroeg dat 3 dagen op voorhand.

Ik kreeg er 't schijt van.

Gisteren kwam m'n dochter thuis met een boodschap in de agenda van de juf: "tegen vrijdag een leeg botervlootje meebrengen".

Ik geef enkele blaadjes mee en de dochter komt thuis: 't is nie genoeg van de juf, papa.

Benieuwd wat het volgende week zal zijn. Voor de kerstvakantie vroeg juf Eline om 10 toiletrollen om een kerstboom te maken. Ze vroeg dat 3 dagen op voorhand.

Hier was de hoofdprijs voor de verantwoordelijke voor het nieuw systeem van naschoolse opvang. Omdat er toch veel mensen vragen hadden hierover was er één contactmoment op een maandag van 15.30 tot 16.30.

Voor de mensen die vragen hebben over de naschoolse opvang, waarschijnlijk omdat ze daar gebruik van moeten maken.

De juf kan dit volgend jaar eenvoudig oplossen; eerst de opdracht van het botervlootje, dan heb je sowieso voldoende wc papier nodig.

Zijn er hier die zich nauw betrekken met het school van hun kind?
Mijn vrouw heeft dit idee dat we amper omgaan met de andere ouders en dat onze dochter hierdoor niet genoeg omgaat met de andere kinderen en dat ze geen vrienden zal hebben. Ze is wel degelijk wat schuchter en heeft meer tijd nodig om open te bloeien maar lijkt zich wel te amuseren.

Mijn vrouw ziet vooral dat een paar van onze vrienden en een kliekje van ouders in onze school zich erg bezighouden met de bezigheden van klas.

Mijn vrouw heeft dit idee dat we amper omgaan met de andere ouders en dat onze dochter hierdoor niet genoeg omgaat met de andere kinderen en dat ze geen vrienden zal hebben. Ze is wel degelijk wat schuchter en heeft meer tijd nodig om open te bloeien maar lijkt zich wel te amuseren.

Mijn vrouw ziet vooral dat een paar van onze vrienden en een kliekje van ouders in onze school zich erg bezighouden met de bezigheden van klas.
Wij zijn allebei niet van de streek, dus kennen hier niemand, en ik heb me o.a. daarom heel snel aangesloten bij de ouderraad (en nu ook de schoolraad). Ook omdat ik het gewoon belangrijk vind om betrokken te zijn. Maar zo leer je wel makkelijker andere ouders kennen, en ook de kinderen. Ik ga ook jaarlijks voorlezen etc. Zeker in de kleuterklas is dat wel geestig.

Maar uiteindelijk heb je vooral contact met de ouders van de vriendjes hé. Het is niet omdat je goed opschiet met bepaalde ouders, dat het ook een match is tussen de kinderen. Omgekeerd helaas ook niet 😅. Lijkt me ook gewoon logischer dat de kinderen daarin leidend zijn, niet de ouders.

Laatst bewerkt:

Hier niet betrokken bij de school buiten eens af en toe gaan meehelpen bij een activiteit als er vraag naar is en ik me vrij kan maken.
Contact met andere ouders en hun kindjes is er gaandeweg gekomen als ze bij elkaar willen gaan spelen en als de hobby's zijn begonnen.
Ik weet niet hoe oud jullie dochter is? Bij ons begonnen de speel afspraakjes in de laatste kleuterklas.

Ze zit nu in de tweede kleuterklas.
Ik vraag het omdat er in haar klas een kliekje is van 3 koppels die precies overal aanwezig zijn maar het lijkt moeilijk om er bij te komen en de rest van de ouders zien we amper. Er is ook geen WhatsApp groep.

Laatst bewerkt:
Ik vraag het omdat er in haar klas een kliekje is van 3 koppels die precies overal aanwezig zijn maar het lijkt moeilijk om er bij te komen en de rest van de ouders zien we amper. Er is ook geen WhatsApp groep.
Zelf het initiatief nemen om een WhatsApp-groepje te maken? Eventueel via de leerkracht (briefje met code meegeven)?

De kans is groot dat die 3 al vrienden waren voordat ze kinderen hadden.

Hier zijn ze ondertussen 8 en 9 en mogen af en toe al eens kleine momenten alleen thuisblijven als we bv snel in het buurtwinkeltje iets moeten halen of broer of zus van de hobby halen. We willen wel graag iets voorzien zodat ze wel iemand kunnen bellen moest er iets gebeuren. We hebben hier nog een oude smartphone liggen die ze kunnen gebruiken. Hoe doen jullie dat? Zetten jullie daar ook een abo op of een prepaid kaart? Of via een optie om via internet te bellen, bv messenger?

Hier zijn ze ondertussen 8 en 9 en mogen af en toe al eens kleine momenten alleen thuisblijven als we bv snel in het buurtwinkeltje iets moeten halen of broer of zus van de hobby halen. We willen wel graag iets voorzien zodat ze wel iemand kunnen bellen moest er iets gebeuren. We hebben hier nog een oude smartphone liggen die ze kunnen gebruiken. Hoe doen jullie dat? Zetten jullie daar ook een abo op of een prepaid kaart? Of via een optie om via internet te bellen, bv messenger?
Heb je een tablet dat ze gebruiken? Daarmee kunnen ze eventueel bellen.

Terug
Bovenaan