Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Carapaz heeft de vorige Vuelta verloren door Movistar (die reden voor mas) die roglic hielp , anders was roglic daar ook 2de ;)

Carapaz zal heel hard gaan bergop , Thomas gaat de croissant en pogacar gewoon volgen. maar Thomas is wel een Meesterpieker maar valt vaak (redelijk banaal ook)

Weet er iemand een goede en informatieve Tourgids? Mag van een magazine ook zijn. Ik vind dat altijd handig om te raadplegen voor en tijdens de Tour de France :)

deze is heel goed imo

Waarom geeft niemand een stem aan Thomas, maar wel 7 aan Carapaz? (serieuze vraag).
Carapaz heeft de ronde van Zwitserland gewonnen ok, maar Thomas leek me in de Dauphiné toch niet tegen te vallen.
Idem voor Porte.
Omdat de pol nadien aangepast is. Origineel was de optie die nu Carapaz is "iemand anders"... die 8 stemmen zijn dus niet zeker voor Carapaz, er zitten er mogelijk ook voor bv Uran en TGH in.

@Obi Wan Kenobi : je vergeet wel te gemakkelijk dat Roglic een loodzware Tour reed + goed reed op WK + LBL won... Carapaz kon in die Tour zijn dagen uitkiezen... en had daar niet gepiekt (was voorzien voor de Giro)

Ik denk dat het deze keer raak is voor Roglic. Bergop zullen hij, Carapaz en Pogacar de beste zijn vermoed ik. Pogacar steekt er in principe nog bovenuit maar ik geloof dat Roglic in de bergen de schade zal kunnen beperken en ik denk toch nog altijd dat hij de betere tijdrijder is (ondanks vorig jaar). En Pogacar moet toch ook ooit eens ergens een zwak moment tonen, nee? Zot hoe die al twee jaar consequent de beste is overal waar hij start.

En bij Bahrein zal er wel weer iemand onverklaarbaar boven zichzelf uitstijgen. ;-) Jack Haig misschien?

@Obi Wan Kenobi : je vergeet wel te gemakkelijk dat Roglic een loodzware Tour reed + goed reed op WK + LBL won... Carapaz kon in die Tour zijn dagen uitkiezen... en had daar niet gepiekt (was voorzien voor de Giro)

Klopt inderdaad, maar hij heeft ze ook gereden en was toch ook kapot na de tour (zie die tijdrit , waarin hij gewoon moest zorgen dat hij het bergje het snelst beklom voor de bolletjestrui en dat liep ook faliekant af).

Klopt inderdaad, maar hij heeft ze ook gereden en was toch ook kapot na de tour (zie die tijdrit , waarin hij gewoon moest zorgen dat hij het bergje het snelst beklom voor de bolletjestrui en dat liep ook faliekant af).
Je bedoelt La Planche tegen een ontketende Pogacar? :)

Feit is dat Carapaz totaal nog niet klaar was voor de Tour en Pogacar misschien zijn beste dag ooit op de fiets had.

Maar ik snap je punt. Ik zie Carapaz ook wel als dé uitgesproken concurrent van de Slovenen. Alleen gaan die TT kilometers hem nekken vermoed ik. Hij gaat ook van Ineos de koers niet mogen dynamiteren zolang Thomas met die TT in een goeie positie zit.

Maar dat is ook een vergissing van vele Carapaz is een degelijke tijdrijder (geen topper natuurlijk) , Vuelta vorig jaar was een tijdrit van 33km (met een klein bergje op het einde) en was hij aan checkpoint 2 (vermoed zo een 25 km) maar 20" kwijt op roglic.

Spijtig dat er dit jaar geen TTT is , is toch al eventjes geleden in de tour denk ik ?

Maar dat is ook een vergissing van vele Carapaz is een degelijke tijdrijder (geen topper natuurlijk) , Vuelta vorig jaar was een tijdrit van 33km (met een klein bergje op het einde) en was hij aan checkpoint 2 (vermoed zo een 25 km) maar 20" kwijt op roglic.

Spijtig dat er dit jaar geen TTT is , is toch al eventjes geleden in de tour denk ik ?
Maar in dat laatste kwart verloor hij wel nog 30" extra. Tijdrijden is ook indelen natuurlijk, het zijn de tijden aan de finish die uiteindelijk tellen. (En de Tour win je in bed, en Parijs is nog ver... :tongue: )

Ik ga er toch wel van uit dat Carapaz alles samen 1'15"-1'30" verliest in de tijdritten op Thomas/Roglic? Jij verwacht eerder richting de 45"-1' dan? Ben alleszins benieuwd, hij mag mij altijd verrassen, hoe meer (echte) favorieten hoe liever. Er valt er links & rechts altijd wel eens eentje weg in die eerste week en ik heb dan liefst niet dat die Tour meteen onthoofd is (looking at you 2014).

Maar in dat laatste kwart verloor hij wel nog 30" extra. Tijdrijden is ook indelen natuurlijk, het zijn de tijden aan de finish die uiteindelijk tellen. (En de Tour win je in bed, en Parijs is nog ver... :tongue: )

Ik ga er toch wel van uit dat Carapaz alles samen 1'15"-1'30" verliest in de tijdritten op Thomas/Roglic? Jij verwacht eerder richting de 45"-1' dan? Ben alleszins benieuwd, hij mag mij altijd verrassen, hoe meer (echte) favorieten hoe liever. Er valt er links & rechts altijd wel eens eentje weg in die eerste week en ik heb dan liefst niet dat die Tour meteen onthoofd is (looking at you 2014).

Nee ik schat ook ergens boven 1'30 in totaal wat ik voor niet zo veel vind voor iemand die niet gekend staat als toptijdrijder.
Ik zie andere klassementsrenners een pak meer verliezen (ik schat Carapaz bij de beste 7 tijdrijders die voor GC gaan).
Roglic - Pogi - Thomas - Porte - Kelderman - Uran (schat ik hoger in).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan