Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste 2 ritten worden al 'hels' want de 3" en 3km regel geldt NIET. Dus zowel alle punchers én alle klassementsmannen gaan drummen voor dat eindschot.

De klassementsrenners en punchers zijn toch dezelfde dus maakt niet zoveel uit. Roglic en Pogocar kunnen dat openingsweekend ook makkelijk aan hoor. Niet veel renners met een beter eindschot bergop dan die 2.

De klassementsrenners en punchers zijn toch dezelfde dus maakt niet zoveel uit. Roglic en Pogocar kunnen dat openingsweekend ook makkelijk aan hoor. Niet veel renners met een beter eindschot bergop dan die 2.
:wtf: Ewan, Colbrelli, (Stuyven), Van Avermaet, Alaphilippe, Teuns, Aranburu, Matthews, Cosnefroy, Paret-Peintre, Konrad, VDPoel, Van Aert + dan nog alle klassementsmannen. gaat wringen worden.
of hoe bedoel je?

:wtf: Ewan, Colbrelli, (Stuyven), Van Avermaet, Alaphilippe, Teuns, Aranburu, Matthews, Cosnefroy, Paret-Peintre, Konrad, VDPoel, Van Aert + dan nog alle klassementsmannen. gaat wringen worden.
of hoe bedoel je?
?? Zijn toch redelijke steile dingen waar ze op aankomen is niet licht oplopend dacht ik maar redelijk steil. Mur de Bretagne werd ooit gewonnen door Daniel Martin. Ik kijk dus eerder naar de Waalse Pijl als referentie.

Roglic, Pogocar, Alaphilippe en VDP zijn mijn favorieten voor die 2 dagen.

Of vallen die aankomsten toch nog mee? Zou niet de eerste keer zijn dat ze een parcour wat overschatten.

?? Zijn toch redelijke steile dingen waar ze op aankomen is niet licht oplopend dacht ik maar redelijk steil. Mur de Bretagne werd ooit gewonnen door Daniel Martin. Ik kijk dus eerder naar de Waalse Pijl als referentie.

Of vallen die aankomsten toch nog mee? Zou niet de eerste keer zijn dat ze een parcour wat overschatten.
Dag 1: finish 3km @ 5,7% avg click
Die valt dus wel mee maar het lijstje van @NemesisBE is toch licht optimistisch. Uiteraard is het de Tour en gaan veel van die mannen zeker wel proberen van zich er tussen te smijten. Ik verwacht toch vooral van der Poel daar, een relatief stevige eerste 1.4km om de echte sprinters (oa Ewan) dood te doen en dan een veel vlakkere laatste 1.4km. In theorie: als Ewan op de Poggio als 2de boven komt dan moet hij dit ook aan kunnen maar in de praktijk is al vaker gebleken dat Ewan er hier door zakt.

Dag 2: finish 2km @ 6,9% avg Mur de Bretagne click
Sterk vergelijkbaar maar toch nog een stukje zwaarder in te schatten. Ik denk dat je hier 100% op punchers kan focussen en niet naar sprinters die een beetje bergop kunnen moet omzien.

Omdat het direct in rit1 & 2 is, gaan er echt belachelijk veel renners denken dat ze dit aankunnen.
Je vergeet overigens nog Valverde, Dan Martin, Woods en Kelderman. 4 klassementsmannen die vooral dag 2 met stip zullen aangeduid hebben.

Ik vermoed dat hij toch nog iets meer ruimte gaat krijgen van de ploeg tegenover vorig jaar. Zeker in de eerste week.

Ik ga er vanuit dat Jumbo niet meer op dezelfde manier de koers gaat proberen controleren zoals vorig jaar...
Denk dat Ineos wel de grote controle zal uitoefenen met die hun ploeg

of hoe bedoel je?

Van Avermaet zegt ie. :rofl:

Weet er iemand een goede en informatieve Tourgids? Mag van een magazine ook zijn. Ik vind dat altijd handig om te raadplegen voor en tijdens de Tour de France :)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je ergens een meer 'in-depth' roadbook of magazine kan kopen. Waar elke etappe getoond wordt, profiel van de cols, de laatste kilometer op een kaartje, een paar fait divers en toeristische info over de stadjes waar ze starten, passeren en aankomen, aantal interviews, sudoku voor gevorderden voor de sprintetappe's, mooie foto's ertussen...

Ik zou er wel geld voor over hebben, ideaal om bij de start van elke etappe wat door te bladeren :)

Laatst bewerkt:
Van Avermaet zegt ie. :rofl:
Het ging vooral over het wringen naar de voet van de klim, niet zozeer om een mogelijk overwinning.

De neuroten in jullie gaan een slechte TDF tegemoet, ik kan de poll niet aanpassen
De poll is aangepast! :clap:

De resultaten zijn tot hiertoe nogal homogeen Sloveens gekleurd :smile:. Wie is die enkeling die op "iemand anders" gestemd heeft? En wie zou die iemand anders zijn? Carapaz? Uran? Froome??? :unsure:

Met iemand anders heb je op zich wel veel kans. Carapaz, Uran, Lopez, Hart, Kelderman ... meer kans dan Nibali of Valverde.

Het ging vooral over het wringen naar de voet van de klim, niet zozeer om een mogelijk overwinning.

De poll is aangepast! :clap:

De resultaten zijn tot hiertoe nogal homogeen Sloveens gekleurd :smile:. Wie is die enkeling die op "iemand anders" gestemd heeft? En wie zou die iemand anders zijn? Carapaz? Uran? Froome??? :unsure:
Ik! Met Carapaz in't achterhoofd ja.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je ergens een meer 'in-depth' roadbook of magazine kan kopen. Waar elke etappe getoond wordt, profiel van de cols, de laatste kilometer op een kaartje, een paar fait divers en toeristische info over de stadjes waar ze starten, passeren en aankomen, aantal interviews, sudoku voor gevorderden voor de sprintetappe's, mooie foto's ertussen...

Ik zou er wel geld voor over hebben, ideaal om bij de start van elke etappe wat door te bladeren :)
Procycling magazine heeft altijd wel een interessante ginds voor elke grote ronde. Voor de Tour is het altijd een volledig gele special met nog wat extra 'gadgets' bij zoals een poster om de winnaars bij elke rit in te vullen en wat wielerkortverhalen + oude zwartwit foto's uit het rijke Tour verleden. Zeker een aanrader!

Nu VdP geen NK meer is gaat hij niet meer in witte broek kunnen rijden natuurlijk. Benieuwd of hij er dan nog iets van bakt... :unsure:

Weet er iemand een goede en informatieve Tourgids? Mag van een magazine ook zijn. Ik vind dat altijd handig om te raadplegen voor en tijdens de Tour de France :)
Cyclingnews forum => Professional road cycling. Er is iemand die altijd een thread opent per etappe, die enigszins de moeite is om geïnformeerd te geraken over de rit.

Wat de eerste rit betreft. Colbrelli vergeten mannen? Als die aanklampt in de achtergrond na de verwachte versnelling van enkele grootheden en ze kijken naar elkaar, is Colbrelli niet kansloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan