Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Passen voor een wedstrijd tot daar aan toe.

Maar je rijdt ook niet de eerste 30km van de ronde van vlaanderen bv om er dan uit te stappen en jezelf als 1 van de winnaars te noemen omdat je een tijdje op kop gereden hebt.

De ronde is een dagwedstrijd de tour een rittenwedstrijd. Maarja wat kan je er tegen doen. Hij kan ook evengoed buiten tijd aankomen. En dan is hij er ook vanaf. Maar blijft een spijtige zaak.

Wat je er kan aan doen? Vroegtijdig stoppen zonder medische reden: geel kwijt in de notering en prijzengeld teruggeven.

Was toch allang gepland? Was een verplicht nummer wegens vraag van de sponsors. Als het aan Mathieu lag, had hij nooit de Tour gereden dit jaar..

En wat dan met Cipollini, als ik het me goed herinner won ie een paar ritten en als het bergop ging was het al vlug adieu zeggen..

Ja, maar een doserende VDP is makkelijker bij te houden of te kloppen dan een VDP die a fond gaat omdat ie toch geen reserves moet houden voor week 2 en 3. Is een beetje de boel belazeren.
Er zullen weinig renners zijn die meer wedstrijden rijden gans het jaar dan VDP en Van Aert. Dus in dat opzicht rijden ze zeker niet minder

Ja, maar een doserende VDP is makkelijker bij te houden of te kloppen dan een VDP die a fond gaat omdat ie toch geen reserves moet houden voor week 2 en 3. Is een beetje de boel belazeren.
Kunnen we dan ook de tijdslimiet in bergetappes op een kwartier zetten?

Kom, beetje redelijk blijven. Der zijn mannen die vrijdagavond al op een uur stonden. Kijk naar Ide Schelling, die jongen heeft zich de pleuris gereden de eerste 2-3 dagen en zal nu ook blij zijn als hij Parijs uberhaupt haalt. Die dosseert dus ook niet, is dat dan eerlijk?

Alsof VDP zijn rit niet had gewonnen als hij de volledige Tour zou uitrijden...

Er stappen trouwens iedere keer meerdere renners af als de OS na de Tour volgt. Ik zie het probleem niet eigenlijk.

De Gendt en Greg VA geven beiden aan dat ze dezelfde (heel) goeie waarden hebben als andere jaren, maar niet meer mee kunnen.

Iedereen kan interpreteren naar eigen zin.

Laatst bewerkt:
Dat interview van De Gendt is eigenlijk zelfs maar moeilijk om anders te interpreteren :biglaugh: Die mannen vertrouwen da hier voor geen meter

Dat interview van De Gendt is eigenlijk zelfs maar moeilijk om anders te interpreteren :biglaugh: Die mannen vertrouwen da hier voor geen meter

Goh, men rijdt zogezegd zuiverder dan vroeger, maar de snelheden liggen niet lager en de prestaties zijn niet minder.

Voeding en materiaal? Ik heb er ook mijn twijfels over.
Idem met bv de reïncarnatie van Cavendish.

Ik vond het interview met De Gendt nu niet cynisch overkomen of zo, eerder gedesillusioneerd. Maar goed, het zet natuurlijk wel de deur open voor verdere interpretatie.

Meeh die reincarnatie van Cavendish vind ik nu niet zo speciaal. Gewoon een mix van een zwak sprintersveld, Morkov en enorm veel vertrouwen.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat er bepaalde ploegen "iets" hebben wat hun helpt. Of het echt om zware doping gaat zoals vroeger betwijfel ik, eerder dure dingetjes (zoals Ketonen) die nog niet door iedereen gekend zijn waarmee ze de grenzen van het toelaatbare opzoeken.

Er zal toch nog een groot verschil moeten zitten tussen trainingmethode en nieuwe producten die de jongeren misschien sneller gebruiken dan de ouderen die vasthouden aan gekende dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan