Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch een fantastisch peloton die dit jaar aan de start staat
Van der Poel
Van Aert
Alaphilippe
Roglic
Pogocar
Ineos team in zijn geheel
Chaves, Yates, Cavendish, Ewan, Uran, Valverde, Lopez, Sagan, Merlier, ...

Veel zaken en renners waar ik naar uitkijk.
Ultra moeilijk om pooltjes in te vullen.

Ultra moeilijk om pooltjes in te vullen.
Ja, vind het ook niet simpel. Gewoon omdat het een breed deelnemersveld is.
Vooral groen vind ik iets moeilijker dan vorig jaar heb ik de indruk.
Mij deze week eens mee bezighouden.

En ik heb bij wijze van spreken niet anders gehoord dan dat hij zware problemen heeft met faalangst.
Ik heb daar werkelijk nog nooit iets van gehoord. Ik heb het ook eens opgezocht en op artikels van vandaag na, vind ik er niets over terug.
Het lijkt me zeer sterk dat iemand die zijn contract laat ontbinden om (sprint)kopman te zijn bij de beste ploeg waar hij een cruciale rol heeft. Volgend jaar nog de groene trui gewonnen. En die zou opeens zoveel faalangst hebben dat hij uitvluchten zoekt om de tour niet te moeten rijden? Kom nou…

En zelfs moest het toch waar zijn, dan bespreek je dat intern in plaats van Bennett open en bloot te schofferen.

Ik heb daar werkelijk nog nooit iets van gehoord. Ik heb het ook eens opgezocht en op artikels van vandaag na, vind ik er niets over terug.
Het lijkt me zeer sterk dat iemand die zijn contract laat ontbinden om (sprint)kopman te zijn bij de beste ploeg waar hij een cruciale rol heeft. Volgend jaar nog de groene trui gewonnen. En die zou opeens zoveel faalangst hebben dat hij uitvluchten zoekt om de tour niet te moeten rijden? Kom nou…

En zelfs moest het toch waar zijn, dan bespreek je dat intern in plaats van Bennett open en bloot te schofferen.
Het zou niet de eerste zijn die bezwijkt onder de druk om opnieuw te presteren. In verschillende interviews kwam reeds aan bod dat Bennett moeite heeft om in zichzelf te geloven, concrete voorbeelden vind ik helaas niet onmiddellijk.

Wat betreft dat laatste heb je absoluut gelijk.

Ik heb inderdaad toch ook al meer dan één keer vernomen dat Bennett niet helemaal sterk in zijn eigen schoenen staat, of dat nu meteen moet gekoppeld wordt aan faalangst is iets anders, maar veel zelfvertrouwen lijkt hij toch niet altijd te hebben.

Ik vraag me af hoe sterk WVA nu echt is voor deze tour, was niet zo zeker over zijn vorm op het BK (dat hij vooral moest volgen, vond het nu ook niet zo overtuigend, wrsclk ook wel last van de hoogtestage).
Wout is nu niet iemand die zand in de ogen strooit lijkt me.

Zou dat nu in 1 week tijd veel verbeteren ?

De eerste week ligt hem redelijk als gegoten als hij in zijn beste doen is het een koud kunstje om dat geel te pakken en groen.
De vraag is wil Jumbo dat wel en WVA ook (met oog op OS bvb. ) en het lastigere 2de deel van de tour.

Ik vraag me af hoe sterk WVA nu echt is voor deze tour, was niet zo zeker over zijn vorm op het BK (dat hij vooral moest volgen, vond het nu ook niet zo overtuigend, wrsclk ook wel last van de hoogtestage).
Wout is nu niet iemand die zand in de ogen strooit lijkt me.

Zou dat nu in 1 week tijd veel verbeteren ?

De eerste week ligt hem redelijk als gegoten als hij in zijn beste doen is het een koud kunstje om dat geel te pakken en groen.
De vraag is wil Jumbo dat wel en WVA ook (met oog op OS bvb. ) en het lastigere 2de deel van de tour.
Misschien is het plan van Jumbo dat Van Aert net de eerste Tourweek nodig heeft om in topvorm te komen.
Wat ik me eerder afvraag is of hij zich gaat mengen in de spurten. Gezien de "beperkte" groep rasspurters (Merlier, Cav,...) heeft hij zeker kans maar wil hij het risico nemen en MAG hij van Jumbo het risico nemen?

Weet er iemand een goede en informatieve Tourgids? Mag van een magazine ook zijn. Ik vind dat altijd handig om te raadplegen voor en tijdens de Tour de France :)

Misschien is het plan van Jumbo dat Van Aert net de eerste Tourweek nodig heeft om in topvorm te komen.
Wat ik me eerder afvraag is of hij zich gaat mengen in de spurten. Gezien de "beperkte" groep rasspurters (Merlier, Cav,...) heeft hij zeker kans maar wil hij het risico nemen en MAG hij van Jumbo het risico nemen?
Vorig jaar gooide hij zich er ook tussen hoor dus zal dat wel opnieuw doen.

Ik vermoed dat hij toch nog iets meer ruimte gaat krijgen van de ploeg tegenover vorig jaar. Zeker in de eerste week.

Ik ga er vanuit dat Jumbo niet meer op dezelfde manier de koers gaat proberen controleren zoals vorig jaar...

Blijft de grote vraag of hij mag van de ploeg ;-)
Van Aert heeft afgelopen winter zijn contract bij Jumbo open gebroken. Het zou me zeer sterk verbazen dat hij dat gedaan heeft zonder garanties dat hij meer dan gewoon maar luxe knecht van Roglic moet spelen in de Tour...

Ik denk dat Van Aert vorig jaar al redelijk vrij was in wat hij wel en niet deed. Ik denk dat hij dit jaar exact hetzelfde gaat doen als vorig jaar: als hij zich ertussen kan zetten zonder lijf en leden te riskeren gaat hij dat zeker niet laten maar als het een zottekot gaan zijn, zoals hoogstwaarschijnlijk in rit 3, zal hij vermoedelijk wel bedanken. Ik denk dat voor Van Aert, net als bij van der Poel de Tour dit jaar vooral als opstapje naar de OS (en later het WK en Roubaix) zal fungeren. van der Poel zal vooral rit 1 & 2 aangekruist hebben, Van Aert zal eens goed willen testen in rit 5 (zonder die blinde darm wrs ook rit 1 & 2). Het mag beginnen!

Jumbo gaat er ook anders uit zien dit jaar: Kruijswijk neemt de plaats in van Dumoulin als laatste man. Kuss blijft voorlaatste man (op papier, want vorig jaar was die in praktijk laatste man). Vingegaard zou in principe (een deel van) het werk moeten kunnen overnemen dat Van Aert vorig jaar deed.
Maar UAE: Hirschi, Majka, McNulty en vooral Ineos gaat dit jaar in principe véél sterker voor de dag komen: Thomas, Porte, Carapaz & Hart: wat - een - weelde.

Laatst bewerkt:
Laat ons hopen dat alle hoofdrolspelers de eerste week goed doorkomen en dat we geen opgaves hebben door valpartijen of andere ongemakken.
Een gelijke strijd voor alle kopmannen.

Als hij vorig jaar al mocht waarom zou hij dan dit jaar niet mogen? Zijn status zal er bij Jumbo in dat jaar niet op verminderd zijn.
Alles op Roglic ( lijkt me nog meer focus op het winnen van de tour dan vorig jaar bij Jumbo) en de doelen die hij heeft naar Olympische spelen en WK later.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan