Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik schat ook ergens boven 1'30 in totaal wat ik voor niet zo veel vind voor iemand die niet gekend staat als toptijdrijder.
Ik zie andere klassementsrenners een pak meer verliezen (ik schat Carapaz bij de beste 7 tijdrijders die voor GC gaan).
Roglic - Pogi - Thomas - Porte - Kelderman - Uran (schat ik hoger in).
goed gekeken op de ProCyclingStats :D

Spijtig dat er dit jaar geen TTT is , is toch al eventjes geleden in de tour denk ik ?
Van 2019.
Laatste TTT op WT-niveau was de Vuelta 2019.
Zal mede te maken hebben met het afgesloten TTT-hoofdstuk op het WK 2018. Natuurlijk had je 2020-Corona en dit jaar heb de herstart min of meer naar een normaal seizoen. Als er in het najaar geen TTT wordt bekendgemaakt bij de GT' van 2022 en vooral in Spanje, dan zou het TTT misschien een stille dood sterven (ik heb het niet over de mixed TTT) 😢 .
TTT is nochtans iets waar een hoop wielerliefhebbers graag naar kijken. Naar de gesmeerde ketting die geolied ronddraait en we wachten tot een schakel het begeeft onder de druk of de vermoeidheid.

Van 2019.
Laatste TTT op WT-niveau was de Vuelta 2019.
Zal mede te maken hebben met het afgesloten TTT-hoofdstuk op het WK 2018. Natuurlijk had je 2020-Corona en dit jaar heb de herstart min of meer naar een normaal seizoen. Als er in het najaar geen TTT wordt bekendgemaakt bij de GT' van 2022 en vooral in Spanje, dan zou het TTT misschien een stille dood sterven (ik heb het niet over de mixed TTT) 😢 .
TTT is nochtans iets waar een hoop wielerliefhebbers graag naar kijken. Naar de gesmeerde ketting die geolied ronddraait en we wachten tot een schakel het begeeft onder de druk of de vermoeidheid.
Zeker live is het indrukwekkend om te zien.

Die tijdrit met Garmin in de Tour dat Vandevelde of zabriskie nogthans goeie tijdrijders moest 20km skarten om er aan te hangen als 5de man. Is iets dat ik nooit zal vergeten.

Laatst bewerkt:
g7MSn5r.jpg

amai, Het aanbod van Swapfiets gaat er toch ook op vooruit!

g7MSn5r.jpg

amai, Het aanbod van Swapfiets gaat er toch ook op vooruit!
Jonge jonge, ik hoop dat daar gene zever van komt... waarom doet ze bij Jumbo altijd van dommigheid in de Tour of all places? (Ik weet het, geld... maar toch)

Vorig jaar die helm van Roglic, nu die banden. Ik weet niet hoe dat ziet bij Vittoria maar ik weet dat bv Continental voor het GP4000S & GP5000 banden Black Chili Compound gebruikt voor betere lek resistentie etc... en die is dus, euhm... zwart. Als je dan leest dat Vittoria speciale dingen moest toepassen en speciaal alle zwarte componenten uit hun band moest laten om die blauwe kleur te krijgen dan vraag ik mij wel af of die banden aan het einde van de rit exact dezelfde eigenschappen hebben als hun standaard banden. Ze zullen uiteraard wel grondig getest zijn enzo maar toch...

Je moet geen glazen bol hebben om te weten wat er gaat gebeuren als Roglic of Van Aert in de eerste week vooraan lek rijden...

Je moet geen glazen bol hebben om te weten wat er gaat gebeuren als Roglic of Van Aert in de eerste week vooraan lek rijden...
Dan nemen ze een andere fiets en rijden gewoon door...

Voor zover ik weet heeft elke ingreep op lek resistentie een negatieve invloed op rolweerstand en grip. Wedstrijd tubes en banden hebben meestal geen of heel beperkte ingrepen om lek rijden te voorkomen.

Iemand nog goede tips voor sporza tourmanager? :))
Volgens Tom Vandenbulcke moet je Bonifazio nemen... sprinter van de ploeg en kost maar €3M (en bovenal afwezig in deze Tour :unsure: )

Aranburu (€4M) en Jack Haig (€5M) zijn op papier goeie value/money investeringen want goedkoop en mogen in principe beiden hun eigen ding doen binnen hun ploeg.
Ik zie dat er blijkbaar vaak gekozen wordt voor maar 4 van de "big 5". Ik ben toch aan het overwegen om ze alle 5 te nemen en na een week pakweg van der Poel te dumpen voor Thomas of Carapaz.

Volgens Tom Vandenbulcke moet je Bonifazio nemen... sprinter van de ploeg en kost maar €3M (en bovenal afwezig in deze Tour :unsure: )

Aranburu (€4M) en Jack Haig (€5M) zijn op papier goeie value/money investeringen want goedkoop en mogen in principe beiden hun eigen ding doen binnen hun ploeg.
Ik zie dat er blijkbaar vaak gekozen wordt voor maar 4 van de "big 5". Ik ben toch aan het overwegen om ze alle 5 te nemen en na een week pakweg van der Poel te dumpen voor Thomas of Carapaz.

Hmm ik overwoog eigenlijk om VDP eruit te laten (als zware VDP fan), maar het transfer idee met carapaz zie ik ook wel zitten...
3 transfers is wel heel beperkt!

Bonifazio en Aimé De Gendt zelfs!

Wedstrijd tubes en banden hebben meestal geen of heel beperkte ingrepen om lek rijden te voorkomen.
Ze rijden met vittoria... Ik weet nu niet of JV al de overstap heeft gemaakt naar tubeless of niet, maar vanaf vorig jaar waren er experimenten in profwedstrijden met een schuimrubberen insert (van vittoria) bij tubeless banden, zodat je in het geval van lekrijden en de sealant die het gat niet dicht, je nog altijd met een band die een beetje hard staat rondreed, en die ook niet van de velg kwam.

Laatst bewerkt:
Hmm ik overwoog eigenlijk om VDP eruit te laten (als zware VDP fan), maar het transfer idee met carapaz zie ik ook wel zitten...
3 transfers is wel heel beperkt!
Ik had eerst zelfs 2 transfers gelezen (ik zat wrs weer half te slapen)
Veel meer dan 3 transfers wil je waarschijnlijk toch niet doen gezien de 10% "boete" die je betaald op je nieuwe renner. Mijn budget is sowieso volledig opgesoupeerd dus het enige zinnige dat ik wrs nog kan doen is een renner van €10M wisselen voor eentje van €9M (€9,9M dus).

Ze rijden met vittoria... Ik weet nu niet of JV al de overstap heeft gemaakt naar tubeless of niet, maar vanaf vorig jaar waren er experimenten in profwedstrijden met een [schuimrubberen insert (van vittoria) bij tubeless banden](https://s3.amazonaws.com/www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2021/04/01234601/Vittoria-Air-Liner-road-tubeless-tire-run-flat-foam-insert-13.jpg), zodat je in het geval van lekrijden en de sealant die het gat niet dicht, je nog altijd met een band die een beetje hard staat rondreed, en die ook niet van de velg kwam.
Voor op kasseien snap ik dat nog maar anders denk ik niet dat dat veel nut heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan