Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ze zelf ook (voor MrsFingers), het wérkt wel hoor. Het is niet zozeer om de velg te beschermen (die mannen zijn toch gesponsord), maar omdat een tubeless setup een lagere rolweerstand heeft dan een tubular, maar als grote nadeel heeft dat de band louter op zijn plaats wordt gehouden door de luchtdruk langs binnen. Als je dan lekrijdt/klapband hebt, val je gegarandeerd met een losse buitenband, terwijl je met een tubular die op de velg gekleefd is wel nog even kunt doorrijden/gecontroleerd kunt stoppen. Die inserts zouden de voordelen van beide systemen combineren (dus een lage(re) rolweerstand en zelfdichtend vermogen met een verzekerde hechting van de buitenband aan de velg), 't is alleen een absolute miserie om te installeren.

Onlangs reed collega lek met zijn tubeless, we kregen zelfs die band er niet af dat zat zo hard vast tegen zijn velg. Op mtb heb ik dat ook. Denk dus niet dat bij die profs die band dan wel ineens zo snel er af vliegt

Hangt van velg & bandcombinatie af. Sommigen zitten echt wel los. WTB op DT-Swiss komt al vanzelf los als de druk naar atmosferische druk gaat.

Volgens Tom Vandenbulcke moet je Bonifazio nemen... sprinter van de ploeg en kost maar €3M (en bovenal afwezig in deze Tour :unsure: )

Aranburu (€4M) en Jack Haig (€5M) zijn op papier goeie value/money investeringen want goedkoop en mogen in principe beiden hun eigen ding doen binnen hun ploeg.
Ik zie dat er blijkbaar vaak gekozen wordt voor maar 4 van de "big 5". Ik ben toch aan het overwegen om ze alle 5 te nemen en na een week pakweg van der Poel te dumpen voor Thomas of Carapaz.
Bonifazio Doet NIET mee!

Volgens Tom Vandenbulcke moet je Bonifazio nemen... sprinter van de ploeg en kost maar €3M (en bovenal afwezig in deze Tour :unsure: )

Aranburu (€4M) en Jack Haig (€5M) zijn op papier goeie value/money investeringen want goedkoop en mogen in principe beiden hun eigen ding doen binnen hun ploeg.
Ik zie dat er blijkbaar vaak gekozen wordt voor maar 4 van de "big 5". Ik ben toch aan het overwegen om ze alle 5 te nemen en na een week pakweg van der Poel te dumpen voor Thomas of Carapaz.
Niet zo slim vind ik persoonlijk want je verliest teveel geld door die 10% belasting bij je transfers.. Beter G4 nemen (VA of VDP?).. en topsprinters zoals Ewan en Sagan die altijd veel punten haalt..

Mij lijken WVA en MVDP te veel te kosten binnen het budget, gezien de punten die je krijgt voor het eindklassement.
Voorbeeld: de 10e in't klassement in Parijs wint 100 punten, evenveel als een ritoverwinning.

Ik neem bijgevolg geen van beide heren en spendeer liever iets meer aan een deftige klassementsrenner ;)

Hoe noemt de minicompetitie ?

Ik ben reeds aangesloten bij een competitie, namelijk PCMworld maar zou die van BG ook willen joinen. Als ik op de uitnodiging klik kom ik enkel bij PCMWorld uit...

Kom via de link in de openingspost altijd terecht bij een minicompetitie waar ik al inzit..
Hoe noemt de minicompetitie ?

Ik ben reeds aangesloten bij een competitie, namelijk PCMworld maar zou die van BG ook willen joinen. Als ik op de uitnodiging klik kom ik enkel bij PCMWorld uit...
Edit: Heb het gevonden.

Onderaan staat er een uitnodiging in het klein. Net onder of boven 'zoek een minicompetitie'.

Zonet de aankomst van die laatste klim gezien bij de vrouwen.. Is toch wel een fameus pittig ding. Ik denk dat zelfs één van de klassementsmannen al kan winnen vandaag.. denk dan vooral aan Roglic/Pogacar..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan