Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Veroorzaken van een ongeval
2. Ze pleegt daarna dus gewoon vluchtmisdrijf hé (want ze is bewust hiervan en gaat er gewoon vandoor)
Maar een wielerparcours is geen openbare weg, dus de verkeerswetgeving is hier niet van tel... ik vraag me dan af of deze dingen dan ook van toepassing zijn (als in: ongeval veroorzaken, vluchtmisdrijf in de legale zin).

Sowieso weinig compassie tbh.

Mensen die met de rug 'aar de renners gaan staan, gewoon om publiciteit te pakken. Dat mag er echt uitgaan. Zeker als ze dan nog geen ruimtelijk gevoel hebben en op de baan (hint, meestal asfalt) te gaan staan...

Matthews die hier weer de sprint wint als het niet meer om de knikkers gaat :')

Alaphilippe overduidelijk de beste. Ferme numero. Voor de rest valt er niet veel op te zeggen.

Degenen die van aert te plat noemen beseffen denk ik niet hoe goed alaphilippe is op die zulke klimmetjes. Iedere keer rijdt hij iedereen los op zulke klimmetjes. Is gewoon omdat hij daarop veel te goed is. En Van Aert staat mes scherp waardoor hij het beter zal doen op de lange klimmen. Is ook gewoon verloren energie om dat te proberen te volgen want de weg is nog lang.

1. Veroorzaken van een ongeval
2. Ze pleegt daarna dus gewoon vluchtmisdrijf hé (want ze is bewust hiervan en gaat er gewoon vandoor)

Als ze haar te pakken krijgen, kan ze dus voor 2 zaken bestraft worden. En terecht.

Is ze dan al niet genoeg gestraft?"
Als ze was blijven staan en zich verontschuldigd had, dan kan ik mij hier nog ergens in vinden.
Maar ze is ook nog eens "snel" gaan lopen. Neem tenminste uw verantwoordelijkheid.
Dus ze kan best zo snel mogelijk contact opnemen met de organisatie.
In feite moet die vrouw ook in het gevangenis en een proces aan haar been krijgen.

Geen enkel vorm van medelijden mee. Keihard straffen. Misschien dat dat ervoor zal zorgen als er een hard precedent wordt gevormd dat de mensen het wat kalmer aanhouden aan de kant. Straffeloosheid is veel te hoog.

EDIT: En als ik die renner was tegen dat bord knalde zou ik haar aanklagen voor poging tot doodslag.

Eindelijk die 2e "ineos" man kunnen identificeren die bij Carapaz zat. Dat was dus gewoon VA met zijn nieuw uniform :eek: hebben nu ook beiden een zwart rode helm aan ipv de zwarte gele helm die Jumbo draagt.

In feite moet die vrouw ook in het gevangenis en een proces aan haar been krijgen.
Bwoah, gevangenis hoeft nu ook weer niet. Een proces als ze haar te pakken krijgen, zou inderdaad anderen kunnen ontmoedigen om selfietjes te nemen / te juichen voor de camera. Daar hoop ik werkelijk op.
Op een 11km v/h einde weerom een pipo (in het groen, dacht ik) waar het ook niet veel scheelde, of het was het prijs.

Schelling bij de tussensprint. Even een effort placeren voor de show :love:.

Gelukkig gisteren nog Alaphilippe kopman gemaakt bij de wielerprono i.p.v. VDP :biglaugh:. Ik gokte dat die achteraan ging zitten en het was in de sacoche.
Wel Soler kwijt...

Voor degene die al een voorsmaakje willen voor morgen (Mûr-de-Bretagne 2011):
Ik heb die van 2018 net nog eens bekeken. Sagan werd daar mooi 8e tussen alle klassementsmannen, maar dat zal er morgen niet inzitten denk ik. Konrad vandaag opgehouden door die crash op 6k, dus die verwacht ik morgen zeker in de top-5 🤞

Ik ben echt geen Alaphilippe fan maar die was outstanding vandaag. Bijna 2km zo vol gaan. Chapeau! De rest gewoon degraderen en hij staat er altijd op de momenten dat het moet. Vdp die z'n piek maar binnen enkele weken heeft en zo zie je dat je 100% moet zijn in de tour om zo'n moves te kunnen doen. De 2 Slovenen waren de enigen die ook op de afspraak waren maar die wilden niet verder rijden met elkaar en zo werden ze opnieuw gegrepen door de rest anders bleven die ook voorop dacht ik.

De 2 Slovenen waren de enigen die ook op de afspraak waren maar die wilden niet verder rijden met elkaar en zo werden ze opnieuw gegrepen door de rest anders bleven die ook voorop dacht ik.
Die waren gegarandeerd aan het lachen met Ineos en de rest van de klassementsmannen, toen ze hen niet konden volgen.
Mature Roglic zal Tadej ingetoomd hebben, zodat de rest nog kan hopen op Tourwinst en de 'strijd' tussen meerdere teams. Althans tot de eerste bergrit.
:biglaugh:

Tuurlijk was dat niet berekend. Die konden gewoon niet mee ook niet met Latour en met het peloton er vlak achter hebben ze maar wijselijk gewacht en alles op hun sprint gezet.

Roglic en Pogocar kun je toch moeilijk verwijten rekenaars te zijn hé als je hun verleden ziet wat ze ook dit jaar gewoon doortrokken. Zijn niet bang van een aanval of zich vol te smijten voor een rit. Zo won Roglic vorig jaar in de Tour ook vlug zijn rit op een aankomstje berg op.

Je kan het natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen, maar de voornaamste reden dat iemand een gat niet dicht wanneer hij los is, is omdat hij voelt dat het niet zal lukken.

Van Pogacar zou ik eventueel nog durven begrijpen dat die het geel nog niet zou willen nemen met al die valpartijen van zijn teamgenoten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan