Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die data van de tour...
Van der Poel 50,3 gemiddeld, Pogacar verliest een halve minuut op 183km en heeft 49,5 :laugh:

Lol, wat een taferelen eigenlijk. Vooral door de nervositeit maar ook door de dwaze finale.
Ben momenteel in mijn team al Sutterlin, Lemoine, Haig en Ewan kwijt :eek:.

Merlier wint, maar dit was niet serieus. Wie is NIET gevallen? :unsure:
Pogacar op +-20 sec, Roglic op een dikke minuut.
Ewan gevallen, Sagan gevallen ..

Bleh ..

Toen ik onlangs zei dat Merlier een rit in de ronde van Frankrijk kon winnen werd ik door sommigen uitgelachen. Het is al meteen prijs!

Omdat al de andere renners op de grond liggen :unsure:
Merlier is intrinsiek de snelste van het pak na Caleb Ewan hoor. Zeker met zo'n perfecte lead-out...
Er werd eigenlijk bij zijn Belgische titel 2 jaar geleden al gezegd dat Merlier zo snel mogelijk naar de Tour moest.

Maar eerlijk: dit is echt een fucked up aankomst. Come on... dit zijn mini-WK's voor sprinters, zeker die eerste rit van de Tour: moet je dan echt zo'n kutbocht gaan leggen op het moment dat de spurt eigenlijk ingezet wordt? Ewan rijdt wel zelf in het achterwiel van Merlier maar volgens mij eigenlijk enkel maar omdat de deur dicht gaat door de bocht. Geen fout van Merlier, als die bocht er niet ligt is dit nooit een probleem.

Over de 40km voorafgaand aan die aankomst kan ik kort zijn: fuck you ASO!
Op zo'n baantjes in de laatste 10 km nog een afdaling leggen... hoe gestoord kan je wel niet zijn? Als je ziet dat Mathieu zijn avg in de laatste 20km 50kph was dan weet je voldoende. Ongehoord...

Hoe komt het dat Ewan daar ineens tegen den tarmac detst? Precies zijn voorwiel dat ineens beslist van dwars te gaan.

En inderdaad, gestoorde finales... Hebben ze toevallig Poolse routebouwers erop losgelaten?

Volgens Tim Declerq is er herhaaldelijk gevraagd om de tijden van het GC op te nemen op 8 km van de streep, vanwege de gestoorde finale. ASO is daar niet op ingegaan (heeft zelfs nooit geantwoord).

Haig is inderdaad DNF.

Iedere valpartij is de schuld van de parcoursbouwer. Zelf die van Ewan en Sagan. leg anders nog een halve bocht op 150m in de eerste echte vlakke sprint van de tour.

Gelukkig Mogen ze hun polsen niet meer op het stuur leggen. Ik vraag me nu af of ze de parcoursbouwer ook een klacht aan zen been gaat krijgen...

Check dat filmpje van die val van onder andere Jack Haig en houd Pogacar in het oog vanaf een seconde of 8-9... rijdt gewoon over de voet van die man van Orica.

Haig out... man, dan ben je zo goed (goeie voorbereiding gereden, goed openingsweekend). Hop naar huis voor het echt begint.

Check dat filmpje van die val van onder andere Jack Haig en houd Pogacar in het oog vanaf een seconde of 8-9... rijdt gewoon over de voet van die man van Orica.

Haig out... man, dan ben je zo goed (goeie voorbereiding gereden, goed openingsweekend). Hop naar huis voor het echt begint.
Is van Assos-qhebeka volgens mij :p

Toont alleszins weinig klasse door dat maneuver.

Man man man, elke dag is het van dat. Stel je voor dat je zoon daar tussen rijdt, daar durf je toch gewoon niet meer naar kijken?

Er moet echt iets structureel veranderen, de risico’s in deze sport worden te groot, door de dwaze parcoursen maar ook door de zotte manier van koersen van de renners. Bij die val in de afdaling wist je al dat ze gingen vallen nog voor het zover was. Daar reden ze gewoon te snel voor die bocht.

Proficiat Merlier. Jammer dat zijn overwinning door de omstandigheden minder aandacht zal krijgen. Ook als Ewan niet valt wint hij de rit. Straf hoe die op korte tijd een topsprinter geworden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan