Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leeftijd speelt inderdaad een rol. GVA zal dus nooit een ronde gewonnen hebben. Wel paar keer dichtbij. Naesen is ook al op zijn retour denk ik.

Waarom Quintana dan zoveel minder is dan 5 tot 10 jaar geleden begrijp ik ook totaal niet. Daar zit toch ook niet veel meer in.

Voor de spurt is van Aert er ook nog. Die heeft vorig jaar ook al bewezen dat hij kan winnen tegen een vol peloton. Miss nu nog niet goed genoeg, maar de 2e week, en nu hij niet meer moet knechten

Leeftijd speelt inderdaad een rol. GVA zal dus nooit een ronde gewonnen hebben. Wel paar keer dichtbij. Naesen is ook al op zijn retour denk ik.

Waarom Quintana dan zoveel minder is dan 5 tot 10 jaar geleden begrijp ik ook totaal niet. Daar zit toch ook niet veel meer in.
Naesen op zijn retour? Had die het zo goed niet kunnen uitleggen we zouden er nooit van gehoord hebben.

En Cav die pakt sowieso nog de bloemen op de Champs Elysées.

Quintana heeft vooral last van een blessure
Vorig jaar was die steengoed in het begin van het seizoen (had toen de snelste beklimming ooit naar chalet renard)
en dan was er de valpartij met een knieoperatie in oktober als gevolg waardoor hij ook pas later is kunnen trainen en het zelf niet zeker was of hij de TDF van dit jaar ging meedoen.

De laatste jaren viel het nog wel mee met quintana (top 10 plaatsen met een ritje erbij)
Quintana had vooral veel last in zijn carriere van goede klimmers die nog beter konden tijdrijden.

Als je in je eerste Tour 2e eindigt en het jaar er op de Giro wint wordt er natuurlijk wel wat meer verwacht dan wat hij de laatste 3 jaar getoond heeft. Dat was toch telkens stevig lossen en er dan maar een ritje uitkiezen als vluchter.
Na Pogacar gaapt er een immens gat in deze Tour, dan zou je als Quintana zijnde toch gewoon mee moeten kunnen met mannen als Uran en Kelderman.

Pogacar is gewoon een monstertalent. Die rijdt al van bij de jeugd alles aan gort. Wat hij trouwens vandaag gedaan heeft hebben we nog al gezien in de Vuelta 2019 en zelfs in de Tirreno van dit jaar.

Een heel verschil met bv. Froome die quasi uit het niets is uitgegroeid tot een meervoudig Tourwinnaar. Hiermee wil ik geen discussie starten overigens, want de beste man is tot op heden nooit gepakt op doping en dus onschuldig, maar je snapt m'n punt wel denk ik.
Dat vind ik dus niet. Pogacar rijdt niet alles aan gort vanaf de jeugd. Vergelijk hem even met Evenepoel zijn jeugdresultaten en dan zie je wat aan gort rijden wel is.
https://www.procyclingstats.com/rider/tadej-pogacar/2015
https://www.procyclingstats.com/rider/remco-evenepoel/2017

In 2015 geen enkele overwinning, slechts 3 keer top 10. Half 2016 begint ie wel betere klasseringen te rijden en wedstrijden te winnen. Voor 2020 won hij geen enkele tijdrit. Hij eindigde meestal rond plaats 30 bij de jeugd.
Natuurlijk had Pogacar wel veel talent. Mogelijks haalde hij voornamelijk matige resultaten door latere groeispurt en tactisch niet slim genoeg in jeugdkoersen.

In 2017 wordt hij 'ontdekt' door Joxean Fernández Matxin, die hem een contract bij UAE voorschotelt. Joxean Fernández Matxin was in het verleden samen met Gianetti (nu ook manager bij UAE, die 2 lijken onafscheidelijk) de baas bij Saunier Duval. Een team waarin iedereen gedopeerd bleek (Mayo, Ricco, Piepoli, ...). Later leidden ze ook nog de opvolger, het GEOX team, waar Cobo op geheel verrassende wijze de Vuelta wist te winnen. Uiteraard was ie gedopeerd. Gianetti zelf vocht in 1998 voor zijn leven na een mislukte dopingkuur.

Uiteraard zegt dat niets over Pogacar zelf, maar zaken die ik zie zijn;
- geen supertalent bij de jeugd
- een spectaculaire ontwikkeling
- dubieuze leiders bij UAE
- Extreem herstelvermogen. Hij lijkt quasi nooit moe na een inspanning.
- Overklast àlle tegenstand.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij het volledig zuiver doet, maar ik zie toch een aantal 'red flags' die me zorgen baren. De tijd zal het uitwijzen :)

Dat vind ik dus niet. Pogacar rijdt niet alles aan gort vanaf de jeugd. Vergelijk hem even met Evenepoel zijn jeugdresultaten en dan zie je wat aan gort rijden wel is.
https://www.procyclingstats.com/rider/tadej-pogacar/2015
https://www.procyclingstats.com/rider/remco-evenepoel/2017

In 2015 geen enkele overwinning, slechts 3 keer top 10. Half 2016 begint ie wel betere klasseringen te rijden en wedstrijden te winnen. Voor 2020 won hij geen enkele tijdrit. Hij eindigde meestal rond plaats 30 bij de jeugd.
Natuurlijk had Pogacar wel veel talent. Mogelijks haalde hij voornamelijk matige resultaten door latere groeispurt en tactisch niet slim genoeg in jeugdkoersen.

In 2017 wordt hij 'ontdekt' door Joxean Fernández Matxin, die hem een contract bij UAE voorschotelt. Joxean Fernández Matxin was in het verleden samen met Gianetti (nu ook manager bij UAE, die 2 lijken onafscheidelijk) de baas bij Saunier Duval. Een team waarin iedereen gedopeerd bleek (Mayo, Ricco, Piepoli, ...). Later leidden ze ook nog de opvolger, het GEOX team, waar Cobo op geheel verrassende wijze de Vuelta wist te winnen. Uiteraard was ie gedopeerd. Gianetti zelf vocht in 1998 voor zijn leven na een mislukte dopingkuur.

Uiteraard zegt dat niets over Pogacar zelf, maar zaken die ik zie zijn;
- geen supertalent bij de jeugd
- een spectaculaire ontwikkeling
- dubieuze leiders bij UAE
- Extreem herstelvermogen. Hij lijkt quasi nooit moe na een inspanning.
- Overklast àlle tegenstand.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij het volledig zuiver doet, maar ik zie toch een aantal 'red flags' die me zorgen baren. De tijd zal het uitwijzen :)
Anderzijds is Pogacar van September dus eigenlijk kan je dan beter 2016 nemen ipv 2015
En Evenepoel trainde als junior al 2 keer per dag, geen idee hoe dat bij Pogacar zit

Ik volg de resultaten van de jeugd niet op, maar de naam Pogacar rinkelde toch wel heel hard in het jaar voor hij prof werd... Daar werd enorm naar uitgekeken en werd als een echt monstertalent aangekondigd door de volgers van het jeugdwielrennen... Dat was voor hij tekende bij UAE...
Maargoed, bij Gianetti en Matxin moet je inderdaad wel altijd de nodige kanttekeningen durven maken. daarmee ben ik akkoord.

Anderzijds is Pogacar van September dus eigenlijk kan je dan beter 2016 nemen ipv 2015
En Evenepoel trainde als junior al 2 keer per dag, geen idee hoe dat bij Pogacar zit

Jeugdtrainer van Pogacar (uit een interview van tijdens de tour van vorig jaar).:

Koncilija. “Ik wil het toch zeggen. Als ik hem bezig zie, dan zie ik nog altijd veel ruimte voor verbetering. Hij gaat in de toekomst nog completer zijn. Kijk maar eens naar zijn benen. Daar zit bijna geen spiervezel in. In de jeugd hebben we er ook altijd voor gezorgd dat hij niet te veel trainde.

Of gewoon een supertalent?

Bovenstaande vraag stelde ik mij ook bij een zekere Usain Bolt. Maar dan denk ik: Had hij wél doping nodig om te winnen? Als je de finale bekeek van ELKE 100 meter in die tijd: Allemaal gedopeerde spierbundels (ze zijn quasi allemaal tegen de lamp gelopen in hun carriere) en ene normaal gespierde sukkel die er in het midden tussenstond. Die sukkel was aldus Usain Bolt. En wie won? Juist ja .. :tongue:

Wat lees ik hier de laatste pagina's... Naesen die we enkel kennen omdat hij een grote mond heeft en Pogacar die geen supertalent was. 😅

Hier een random uitslag van een 18-jarige Pogacar: Klik. In zijn eerste bergritten (als 19-jarige) bij de profs was Evenepoel echt waar niet beter dan dit hoor.

Wat lees ik hier de laatste pagina's... Naesen die we enkel kennen omdat hij een grote mond heeft en Pogacar die geen supertalent was. 😅

Hier een random uitslag van een 18-jarige Pogacar: Klik. In zijn eerste bergritten (als 19-jarige) bij de profs was Evenepoel echt waar niet beter dan dit hoor.

Van welke prestaties zouden we Naesen dan moeten kennen? Ik denk dat er meer mensen zijn die Naesen kennen dan Dylan Teuns.

En Evenepoel trainde al jaren quasi dagelijks bij Anderlecht en Psv. Ok het is maar voetbal, maar het zal toch iets doen.

En als Belg heb je nu ook wel wat voorsprong tov een Sloveen als het aan komt op ploegen, begeleiding, wedstrijden. Ik kan me goed voorstellen dat 2015 voor Pogacar eerder een ontdekkingstocht was dan dat hij toen al als een halve prof trainde.

Hij was 16 ale. Dat mensen zijn resultaten van nu absurd vinden omdat hij toen geen geweldige uitslagen reed. Zelf geen puberteit gehad? Er zijn er die op 15 al uitzien als een volwassen vent en anderen die nog hun eerste schaamhaar moeten kweken.

Van welke prestaties zouden we Naesen dan moeten kennen? Ik denk dat er meer mensen zijn die Naesen kennen dan Dylan Teuns.
- In het Vlaams voorjaar van 2017 was dat de derde sterkste renner na Sagan en Van Avermaet. Zonder die jas strijdt hij mee om de zege in de Ronde.
- In 2019 tweede in Sanremo in een elitegroep van 10 man.
- BK 2017
- Een sterk najaar in 2016 (winst in Bretagne, tweede in de Eneco Tour, winst in Eurometropole als Groenewegen hem daar niet in de dranghekken rijdt, sterk op het WK in Qatar, ...).

Ik zie dat hij in 2019 zestiende was volgens de PCS ranking, Teuns is toch ook een keer 35ste geweest, in 2018. :p

Edit: in 2018 en 2019 is Naesen telkens 9de geworden in de one day race ranking van de UCI. In 2017 bestond dat nog niet, maar heeft hij ook voldoende punten gescoord om volgens dat systeem top 10 te eindigen. Het is dus niet vrij overdreven om te zeggen dat Naesen één van de betere eendagscoureurs was van de tweede helft van vorig decennium. :p

Laatst bewerkt:
Sjonge jonge, wat ge hier allemaal leest
Belgisch kampioen geweest misschien? Elke vlaamse klassieker aan het front enz?
Belgisch Kampioen in 2017, en daarmee zeg je het. En elke Vlaamse klassieker aan het front, hoe plaats je dit op je palmares? Leif Hoste streed ook elke klassieker mee aan het front, Sep Vanmarcke ook. Gaan zij de analen in als Vlaamse wielerhelden?

En inderdaad, Oliver kan zich beroepen op ereplaatsen, maar hij is geen afwerker noch een meesterknecht. Trouwens niks tegen de persoon in kwestie, hij is zo goed als een buurman van mij samen met zijn broer en ik vind ze beiden sympa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan