Tour de France 2022

Sep Vanmarcke is echt wel aangenaam om naar te luisteren in Vive le Vélo de voorbije dagen. Doet dat heel goed, mogen ze meer uitnodigen als "analyst", veel beter dan een Bert De Backer en Jan Bakelants.
Ja idd, aangenaam om naar te luisteren, heel verstandige mens ook gewoon

Sep Vanmarcke is echt wel aangenaam om naar te luisteren in Vive le Vélo de voorbije dagen. Doet dat heel goed, mogen ze meer uitnodigen als "analyst", veel beter dan een Bert De Backer en Jan Bakelants.
Jan Bakelants vind ik wel oké hoor.

Die andere vent die erbij zit is dan weer echt verschrikkelijk. Kent werkelijk geen zak van koers en nu net een beetje "pronken" dat hij dit een beetje had voorspeld. Tuurlijk vent.

Ik zeg nergens dat het geen hol heeft uitgemaakt, maar niet in die mate dat hij hier op 3 minuten binnenkomt. Dat ligt ergens anders aan. Dan zouden mannen als Bardet en Thomas ook gewoon op +-3 minuten of zelfs meer moeten finishen.

Vingegaard heeft zelf gezegd dat hij dacht dat hun plan niet ging werken omdat Pogacar op de Galibier nog heel sterk leek volgens hem
Maar voor ‘t zelfde geld zaten ze allemaal naar elkaar te kijken en te wachten zoals de laatste jaren vaak gebeurde, en dan pas op 3 km van het einde te versnellen. Dan had hij kunnen aanklampen. Vroeg aanvallen en blijven bestoken, en hem zoveel mogelijk isoleren, is wel taktiek en een verdienste ook van Jumbo-Visma.

Of het dan lukt, mja, ze moeten hem er uiteraard ook afkrijgen.

Sep is echt een aangename vent gewoon, die aflevering van vandaag zou echt weer een dramatische geweest zijn zonder hem. Gisteren werd hij nog constant onderbroken, mocht hij precies niets zegge, vandaag mag hij gelukkig wat meer aan het woord komen als enige mens aan tafel die daar echt iets van koers kent.

Ik gun hem nog een mooie overwinning voor het einde van zijn carrière.

Khoop dat Pogacar een comeback kan maken , maar Jumbo is gewoon duidelijk de sterkste ploeg van deze Tour . Hij zal het alleen moeten flikken en dat wordt lastig .

Jan Bakelants vind ik wel oké hoor.

Die andere vent die erbij zit is dan weer echt verschrikkelijk. Kent werkelijk geen zak van koers en nu net een beetje "pronken" dat hij dit een beetje had voorspeld. Tuurlijk vent.

Irritante kerel met irritant accent.
Sep is een verademing.

Jawadde, had een halve dag verlof genomen voor de rit van morgen maar had het beter vandaag genomen.
Heb het met een half oog kunnen volgen, wat een rit :drool: .

Kijk al uit naar de rest vd tour.

Khoop dat Pogacar een comeback kan maken , maar Jumbo is gewoon duidelijk de sterkste ploeg van deze Tour . Hij zal het alleen moeten flikken en dat wordt lastig .
Morgen op de Alp zullen we al veel wijzer zijn. Sowieso mega controle over de koers door Jumbo.
Verliest Pogacar daar opnieuw tijd dan vrees ik dat de tour gereden is. Dan gaan we nog anderhalve week naar een gele Jumbo trein kijken zoals we dat jaren met sky gedaan hebben.

Morgen op de Alp zullen we al veel wijzer zijn. Sowieso mega controle over de koers door Jumbo.
Verliest Pogacar daar opnieuw tijd dan vrees ik dat de tour gereden is. Dan gaan we nog anderhalve week naar een gele Jumbo trein kijken zoals we dat jaren met sky gedaan hebben.
zou goed kunnen idd , Pogacar zijn team UAE is niks , Jumbo-dominantie .

Morgen voorspel ik wel nog een nummertje van de supermarkt jongens op hun oranje berg… dat wordt een thuismatch! Maar er zit nog veel moois in de laatste week… vooral die rit naar Hautacam en die TT van 40km… daar kan nog met minuten gegoocheld worden. Als Pog er wat doorkomt en Jonas wordt wat minder, dan kan er nog veel gebeuren. We zijn echt nog niet ver in deze tour!

Ja idd, aangenaam om naar te luisteren, heel verstandige mens ook gewoon
Ik kan veel verdragen, maar nu ga je toch te ver…

VLV hangt gewoon te veel af van wie de gasten zijn en wat er in de koers is gebeurd. Bij een rit zoals deze heb je gewoon mensen nodig met kennis van zaken, en Sep en Jonas hebben dat, maar Berings veel minder.
Maar een Jan Bakelants is toch echt wel een stuk beter, al was het nog maar omdat hij zijn mening durft te geven.

2j later reed hij wel top-10 he en was zijn broer 2e
Die tegenstanders in 2013 waren minder dan die van 2011. 2011 had Wellens en Declercq :unsure:.
Waren allebei 24j toen ze het zeer goed deden in een GT. Sommigen komen er eenmaal pas goed door na enkele jaren koersen (in een juiste ploeg).
Wat een kanonstart overigens van VA (cfr. hoe VDP moest harken om in het wiel te geraken)
:crazy:
Dat heeft hem de das omgedaan. Een super-VA volgen in de Tour is jezelf opblazen en alle hoop vergaat op beterschap.
Toen de achterliggende groep hen bijbeende, dat gezicht van VDP... Na het lossen, wat verderop direct achteraan, dan wist je genoeg.
Nu weet hij dat Giro-Tour niet te combineren valt op zijn manier.

Ik had eerder het gevoel dat het een soort bewuste kamikaze was van VDP. Dat hij wist het wordt toch niets, gewoon eens knallen en dan de bus in.

Sympathiek dat hij zijne kameraad Wout aan wat puntjes helpt. :biglaugh:

Gisteren geen seconde gezien van de rit, ook geen verslag, allemaal te wijten aan vakantieverplichtingen. Ik denk, eens lezen wat de toogkenners hebben te vertellen over de rit. In hindsight zijn er vermakelijke reacties gepost, maar het gemoed baadt intussen in tranen. Moeder God, wat heb ik gemist. Christus is al vaker verschenen dan een instorting van Pogiboy.

Ik had eerder het gevoel dat het een soort bewuste kamikaze was van VDP. Dat hij wist het wordt toch niets, gewoon eens knallen en dan de bus in.
Had ook die indruk.

Over de rit gisteren en de Tour tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldige editie is. Ik heb te vaak naar Sky en vroeger US Postal moeten kijken die alles kapot controleren, om dan hun kopman elke keer te zien winnen. De strijd die er tot nu toe geweest is, zowel in de bergen als in de andere ritten is alles wat ik wil zien in de Tour.

Ik hoop nu eigenlijk net dat gisteren een iets mindere dag van Pogacar was en dat hij zich kan herpakken, dat kan alleen maar voor nog meer strijd zorgen.

De rit van gisteren deed mij echt denken aan de Tour van 1996 tot en met 1998. Toen hebben we ook drie keer een verschillende winnaar gehad na enkele fantastische omwentelingen.

Gisteren geen seconde gezien van de rit, ook geen verslag, allemaal te wijten aan vakantieverplichtingen. Ik denk, eens lezen wat de toogkenners hebben te vertellen over de rit. In hindsight zijn er vermakelijke reacties gepost, maar het gemoed baadt intussen in tranen. Moeder God, wat heb ik gemist. Christus is al vaker verschenen dan een instorting van Pogiboy.
Het was een mooie rit en de instorting van de gele trui is altijd fijn om te zien, na de dominantie van vorig jaar, maar die rit van vorig jaar met Teuns als winnaar in de regen vond ik nog ietsje beter: Belg wint; Pogacar superaanval; heel wat gebeurd in de rit bij velen.

Dit was een rit voor de geschiedenisboeken. Zalig hoe die Jumbo-Visma’s daar gelijk roofdieren hun prooi zaten af te matten door om de beurt aan te vallen. Zonder de hele geschiedenis van buiten te kennen, dit hoort toch in de top 3 ritten ooit zeker.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan