Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Op sociale media gaat al de theorie rond dat Pogy een evil masterbrain heeft en weet dat hij wellicht covid besmet is en daarom Vingegaard een hand gaf.Hij toonde zich ook een sportieve verliezer na de rit.

Over VLV
‘Vive le vélo’: alles om toch maar geen kenner aan het woord te moeten laten
![]()
Frederik De Backer zet de blik op oneindig. Vandaag: Vive le vélo.www.demorgen.be
Zo waar![]()
Over VLV
![]()
Frederik De Backer zet de blik op oneindig. Vandaag: Vive le vélo.www.demorgen.be
Zo waar![]()
Wanneer Sep eindelijk nog eens het woord krijgt, onderbreekt Karl hem om te zeggen dat er een eendje voorbijkomt. Woont David Lynch tegenwoordig in Frankrijk? En als dat zo is, kan iemand hem daar dan alstublieft zo snel mogelijk weghalen?

Over VLV
![]()
Zo waar![]()
Gelieve thuis hier buiten te laten aubNagels en koppen.
Maar ja, als je ziet hoeveel vlamingen naar Thuis kijken verschiet ik er niet van dat er zoveel naar VLV kijken.
Maar die interviews met pianomuziek in achtergrond zijn echte cringe.

van de laatste jaren mssn maar ervoor toch ook heel mooie dingen gezien hoor. Dan denk ik maar aan de rit van Teuns vorig jaar, Pogacar in de tijdrit naar Planche de Belles Filles, de ritzege van Schleck op de Galibier, Sastre die op de Alp zijn tourzege veilig stelt. Contador-Armstrong hetze gedurende de tour van 2009, Armstrong-Pantani op de Ventoux Armstrong-Ullrich duels, Ullrich-Pantani in 98 met de ene dag Ullrich in de vernieling en de andere dag Pantani bijna eraan voor de moeite. Indurain die kopje ondergaat in 96 richting Hautacam. En dat zijn de 1ste zaken die mij te binnen schieten. En denk dat je nog veel grotere verhalen kunt opvissen van de jaren 60 en 70 waar er vanalles en nog wat gebeurde in bijna iedere ritDit was een rit voor de geschiedenisboeken. Zalig hoe die Jumbo-Visma’s daar gelijk roofdieren hun prooi zaten af te matten door om de beurt aan te vallen. Zonder de hele geschiedenis van buiten te kennen, dit hoort toch in de top 3 ritten ooit zeker.
Wim De Coninck wordt denk ik al jaren niet meer uitgenodigd in voetbalprogramma's omdat die mens echt VERSCHRIKKELIJK kan zagen op tv. En dan nodigen ze hem uit in een wielerprogramma en ja, het was echt zoals de auteur het neerschrijft in z'n recensieIk heb deze aflevering niet gezien maar kan het mij zo voorstellen, de aflevering met Karel Sabbe en diene hocky speler had ik net hetzelfde gevoel. Fijn dat ze gasten hebben die van de koers houden maar dat maakt niet persé interessante televisie.

En dan enkeltje omslaan bij de sprong van de trap en einde tour. Heel vive le vélo zou direct gevuld zijn.It's Pogi all in!
Van uw uitleg geloof ik dan nog minder dan een snars.. Ze hebben hem wel degelijk afgemat als je dat niet zag ben je ergens blind. En waarom naar die excuses zoeken (hongerklop, ziekte?..). Het is duidelijk dat Pogacar ook maar een mens is van vlees en bloed en geen robot.Daar geloof ik geen snars van. Pogacar gaf werkelijk geen krimp op de Galibier. In theorie klinkt dat allemaal wel mooi enzo, maar uiteindelijk moeten Vingegaard en Roglic ook gewoon meegaan wat ook gewoon energie kost. Ik geloof absoluut niet dat ze hem daar hebben afgemat. Toch niet in die mate dat Pogacar steendood zat en Vingegaard zo fris als een hoentje.
Ze hebben daarna in de afdaling voldoende tijd gehad om te recupereren want er werd niet doorgereden tot Roglic kwam aansluiten... Mocht men nu direct terug begonnen zijn met klimmen tot daar aan toe... Ik vind die superlatieven voor Jumba-Visma werkelijk tenenkrullend. Tot aan de voet van de Granon heeft heel die ploegtactiek geen zak uitgehaald, daarna was het man tegen man. Het is enkel en alleen Vingegaard die hier alle lof verdiend voor wat hij gedaan heeft.
Of wel was dit een loepzuivere hongerklop, of wel een combinatie van hoogte + hellingsgraad. (In 2020 moest hij bv. als enige keer Roglic laten rijden op een soortgelijke klim). Zoals ik daarstraks al gezegd heb, gaan we morgen veel meer weten over wat nu wellicht het probleem was.
Inderdaad de ravage was er wel degelijk.. maar voor sommigen is dat blijkbaar niet mogelijk. Pogacar is ook maar een mens.. net zoals Vdp, Remco en andere renners ondanks hun talent.hij heeft 10 aanvallen moeten counteren en is dan zelf maar gaan aanvallenm omdat hij dat niet meer wou/kon.
Tuurlijk heeft hem dat krachten gekost.. Gij doet alsof het geen hol uitmaakt wat Jumbo gedaan heeft. De rituitslag zegt genoeg wat voor ravage ze hebben aangericht..
De Alpe d'Huez is bijna 14km lang, dat is voldoende tijd om met een hoger vermogen mannen te lossen.Precies vandaag toch minder interessant om van ver aan te vallen? Vanop de top van de Croix de Fer is het nog een eind tot de voet van Alpe d'Huez. En er zit ook nog een vrij lang vlak stuk tussen?
Dan zal Pogacar toch wat hulp nodig hebben. Wordt moeilijk. Als hij zich écht goed voelt, kan hij natuurlijk vanaf de voet van Alpe d'Huez ook nog wel brokken maken.
Mag je totaal niet vergelijken...![]()
Marco Pantani heeft snelste tijd op Alpe d'Huez: 36'50" in 1995 | sporza
Marco Pantani heeft de snelste beklimming van Alpe d'Huez achter zijn naam: in de Tour van 1995 reed de betreurde Italiaan in 36 minuten en 50 seconden naar boven.sporza.be
36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.