Tour de France 2022

zijn helemaal niet fout. Dit is wat er staat.
“Wout van Aert kreeg na afloop wel nog een boete aangesmeerd. Niet omdat hij volgens de jury iets verkeerd had gedaan in de sprint, wel omdat hij zich tijdens de rit schuldig had gemaakt aan sluikstorten. Hij moet 500 euro betalen.”

Ik ben trouwens niet overtuigd dat VA hier gewonnen zou hebben met alles op een koord te houden. Ik zou eerder zeggen dat Philipsen dan met de vingers in de neus had gewonnen.

zijn helemaal niet fout. Dit is wat er staat.
“Wout van Aert kreeg na afloop wel nog een boete aangesmeerd. Niet omdat hij volgens de jury iets verkeerd had gedaan in de sprint, wel omdat hij zich tijdens de rit schuldig had gemaakt aan sluikstorten. Hij moet 500 euro betalen.”

Ik ben trouwens niet overtuigd dat VA hier gewonnen zou hebben met alles op een koord te houden. Ik zou eerder zeggen dat Philipsen dan met de vingers in de neus had gewonnen.

Hebben ze het dus aangepast. Die kader stond er daarstraks niet, tekst uit mijn quote is ook weg.

Die boete is voor afval. Doet hij dat nog eens, wordt ie uit de Tour gezwierd.
Is nogal streng met al dat volk langs de kant. Iemand pikt dat wel op.
Wat als je een drinkbus net binnen de litter zone weggooit, maar die botst daarbuiten?
Of net ervoor weggooit en die belandt binnen? Of botst tegen een paal en valt erbuiten?
Ik vraag me dat werkelijk af. Zeker die laatste zou wel hard zijn, mochten ze dat beboeten.

Dinsdag kan het leuk worden. Laatste 20km ong. langs de kust en een klein klimmetje voor de gecategoriseerde van 1km aan 7.2% en de laatste 400m +9%.
Genoeg om een Groenewegen en Jakobsen kwijt te spelen, denk ik.
Hopelijk sparen ze hun krachten niet voor dé rit van de eerste week, de dag nadien.

Dinsdag kan het leuk worden. Laatste 20km ong. langs de kust en een klein klimmetje voor de gecategoriseerde van 1km aan 7.2% en de laatste 400m +9%.
Genoeg om een Groenewegen en Jakobsen kwijt te spelen, denk ik.
Hopelijk sparen ze hun krachten niet voor dé rit van de eerste week, de dag nadien.
Ze geven wind N / NO en 2-3bft. Das opnieuw de slechts mogelijke richting (lees: onmogelijk) voor waaiers van Wissant richting Escalles...
Als ze in bloc aan de voet van de Cap Blanc Nez komen denk ik niet dat dat voldoende gaat zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Jumbo zich 10km gaat uitwringen, ze moeten ook aan Roglic en Vingegaard denken.

Knappe sprint van Philipsen idd. Zoals José zei, op een dag is het wel eens raak in de Tour.
Ik begrijp niet goed waarom MVDP zich niet opwerpt als piloot tbh.
Een hele tour in de luwte rijden om een of twee keer uit te pakken vind ik maar on-MVDP's maar daar begint het wel op te lijken.

Ironie ten top. Bij een tweede vergrijp -voor afval weg te gooien waar dit niet mag- krijg hij een tijdstraf hiervoor, bij een 3de vergrijp is het zelfs een uitsluiting (!) en mag hij naar huis.

Maar dat eerst Sagan en daarna VA gevaarlijke sprintjes trekken, daar wordt dan gewoon een oogje voor dichtgeknepen. :crazy:

Een hele tour in de luwte rijden om een of twee keer uit te pakken vind ik maar on-MVDP's maar daar begint het wel op te lijken.

Tot en met rit 8 zie ik al drie uitgesproken kansen voor MVdP (ritten 5, 6 en 8), en indien enkele ploegen er zin in hebben, kan rit 4 er ook nog bij komen. In de slotweek zijn er dan weer vier vluchtersritten op rij (13 t.e.m. 16) waarvan hij de eerste drie ook wel moet aankunnen, al is Mende mss op het randje. Al bij al zie ik tot rit 16 6 uitgesproken kansen. Het zou me verbazen moest hij voor we in Carcassonne vertrekken, nog niet gewonnen hebben en nog één of twee extra podiumplekken verzameld hebben.

Het klimmetje van morgen heeft veel weg van de klim in rit 1 van PN waar de Jumbo's met 3 wegreden.
Morgen is iets korter maar wel stijler. Ook is het nog 10km naar de meet in plaats van 6. Als ze willen zijn alle pure sprinters er gewoon af en blijven er niet veel rappe mannen meer over.

tour-de-france-2022-stage-4-climb-n6-f19c6edd21.jpg
paris-nice-2022-stage-1-climb-n3-ee73de2146.jpg

Als Sagan al geblokkeerd is en Ewan al in de nadars hing (als hem niet remt). Kom kom gewoon DQ geven zodat er wat spanning voor groen kan komen
Volgens mij gaat Sagan zowiezo, de grootste concurrent worden voor VA voor de groene trui.
VA is voor mij de grote favoriet, maar met Sagan is hij nog niet helemaal klaar.

Stel dat Sagan eens meeglipt in een ontsnapping en alle punten onderweg pakt ... ?

Het klimmetje van morgen heeft veel weg van de klim in rit 1 van PN waar de Jumbo's met 3 wegreden.
Morgen is iets korter maar wel stijler. Ook is het nog 10km naar de meet in plaats van 6. Als ze willen zijn alle pure sprinters er gewoon af en blijven er niet veel rappe mannen meer over.

itt tot Paris-Nice zitten iedereen nu wel in topvorm en gaan ze niet op de verrassing kunnen spelen zoals toen. Let wel dat ik het mogelijk acht dat als er van de voet vollen bak wordt gereden + de nodige demarrages dat er wat sprinters in de problemen komen

Tot en met rit 8 zie ik al drie uitgesproken kansen voor MVdP (ritten 5, 6 en 8), en indien enkele ploegen er zin in hebben, kan rit 4 er ook nog bij komen. In de slotweek zijn er dan weer vier vluchtersritten op rij (13 t.e.m. 16) waarvan hij de eerste drie ook wel moet aankunnen, al is Mende mss op het randje. Al bij al zie ik tot rit 16 6 uitgesproken kansen. Het zou me verbazen moest hij voor we in Carcassonne vertrekken, nog niet gewonnen hebben en nog één of twee extra podiumplekken verzameld hebben.
Er is natuurlijk wel nog een hemelsbreed verschil tussen kansen zien en je kans wagen 😀

We zullen het over een paar weken wel weten. Hij heeft uiteindelijk ook al de Giro in de benen, waar hij heel aanvallend heeft gekoerst, mogen we niet vergeten. Ik zou het dus wel begrijpen mocht hij minder zichtbaar rijden, als dat al het geval zou zijn, maar het zou gewoon niet zo op z'n Mathieu's zijn.

Wat als je een drinkbus net binnen de litter zone weggooit, maar die botst daarbuiten?
Of net ervoor weggooit en die belandt binnen? Of botst tegen een paal en valt erbuiten?
Ik vraag me dat werkelijk af. Zeker die laatste zou wel hard zijn, mochten ze dat beboeten.
Drinkbussen mag je sinds het voorval met Schär weer richting het publiek gooien.
Het gaat om verpakkingen van gellekes en anderen. Je moet al zwaar fan zijn om het gebruikte gelleke van van Aert mee naar huis te nemen als trofee.

"Een hele tour in de luwte rijden"
We zijn ocharme 3 dagen ver met 2 massaspurts en 1 tijdrit waarin hij een heel deftige tijd heeft neergezet.

Volgens mij gaat Sagan zowiezo, de grootste concurrent worden voor VA voor de groene trui.
VA is voor mij de grote favoriet, maar met Sagan is hij nog niet helemaal klaar.

Stel dat Sagan eens meeglipt in een ontsnapping en alle punten onderweg pakt ... ?
VA heeft al een voorsprong op hem. Dan heb je nog de TT van 40km (lekker lang!) waarin ie punten gaat pakken en Sagan niet.
VA is iets completer dan Sagan, dat komt in orde. Al zou strijd tot op de Champs niet slecht zijn voor de spanning.
Het gaat om verpakkingen van gellekes en anderen. Je moet al zwaar fan zijn om het gebruikte gelleke van van Aert mee naar huis te nemen als trofee.
Er zijn mensen die verpakkingen van snoepjes verzamelen, dus er zal wel ene wielerzot zijn, die ze verzamelt.
Dan kan Michel erop bieden :unsure:.

Van Aert heeft nu al dubbel zoveel punten als Sagan. Ik zie Sagan ook niet meer elke dag alles kapotrijden richting tussensprint, zoals in zijn hoogdagen. Daarnaast is Van Aert ondertussen op elk terrein beter dan Sagan.

Alleen als Sagan kan profiteren van pech van Van Aert of als Van Aert zich toch teveel moet wegcijferen, dan kan hij eventueel een concurrent worden, maar ik zie het niet echt.

Het gaat supervlot voor Van Aert momenteel. Hij staat nu al duidelijk op kop, terwijl het ook niet helemaal onlogisch was geweest moest er nu een pure sprinter de groene trui hebben gehad. De komende week gaat hij alleen maar verder uitlopen op Jakobsen en co.

Laatst bewerkt:

Je mag de situatie niet 1op1 vergelijken. In Parijs-Nice was niet die helling op zich belangrijk, het was Jumbo dat in de aanloop naar al alles op de kant zette en bij het aanzetten van Nathan en Laporte moesten er daar 2 DSMers vantussen waardoor er een gat viel. Als het niet op een lint zit aan de voet van de Cap Blanc Nez rijden ze nooit weg (toch niet ver genoeg om uit de greep van het peloton te blijven).

Zie: https://youtube.com/clip/UgkxfiR3lgwycr9uXuPHC-DxJAKkUx0xcZXX

+ dit keer rijden ze nooit met enkel Jumbo weg hé. Er gaan er altijd nog een aantal bijzitten (Mathieu, Pogacar... noem maar op) en dan wordt er altijd wel gepokerd. Ik verwacht misschien geen massasprint maar het zal wel een heel ruime groep zijn denk ik. Tenzij er in accidenten gebeuren... het niveau in P-N was ook gewoon veel lager. Het duurde daar 3-4 kilometer tot ze begonnen rijden en pakten dan toch nog wel 10-15 seconden terug op het einde.

Je mag de situatie niet 1op1 vergelijken. In Parijs-Nice was niet die helling op zich belangrijk, het was Jumbo dat in de aanloop naar al alles op de kant zette en bij het aanzetten van Nathan en Laporte moesten er daar 2 DSMers vantussen waardoor er een gat viel. Als het niet op een lint zit aan de voet van de Cap Blanc Nez rijden ze nooit weg (toch niet ver genoeg om uit de greep van het peloton te blijven).

Zie: https://youtube.com/clip/UgkxfiR3lgwycr9uXuPHC-DxJAKkUx0xcZXX

+ dit keer rijden ze nooit met enkel Jumbo weg hé. Er gaan er altijd nog een aantal bijzitten (Mathieu, Pogacar... noem maar op) en dan wordt er altijd wel gepokerd. Ik verwacht misschien geen massasprint maar het zal wel een heel ruime groep zijn denk ik. Tenzij er in accidenten gebeuren... het niveau in P-N was ook gewoon veel lager. Het duurde daar 3-4 kilometer tot ze begonnen rijden en pakten dan toch nog wel 10-15 seconden terug op het einde.
Ik vergelijk de situatie toch niet 1 op 1? Ik zeg enkel dat die laatste helling van morgen veel weg heeft van die in PN. Ik zeg ook niet dat enkel Jumbo weg rijdt..

Ik ben het eens met wat je neerschrijft hoor maar je doet net alsof ik dingen zeg die er niet staan. Ik zeg enkel dat wanneer ze vol richting die helling gaan (en dat kan evenzeer zoals in PN) en dan vol naar boven dat de Jakobsen en Groenwegens van deze wereld eraf liggen. Dat VDP, Pogacar, etc er dan nog bij zijn is een evidentie eh.

Ik vergelijk de situatie toch niet 1 op 1? Ik zeg enkel dat die laatste helling van morgen veel weg heeft van die in PN. Ik zeg ook niet dat enkel Jumbo weg rijdt..

Ik ben het eens met wat je neerschrijft hoor maar je doet net alsof ik dingen zeg die er niet staan. Ik zeg enkel dat wanneer ze vol richting die helling gaan (en dat kan evenzeer zoals in PN) en dan vol naar boven dat de Jakobsen en Groenwegens van deze wereld eraf liggen. Dat VDP, Pogacar, etc er dan nog bij zijn is een evidentie eh.
Ge moet u niet zo aangevallen voelen, is nergens voor nodig. Ik duid alleen maar op het feit dat het niet zo simpel is als "als ze willen rijden ze daar de spurters er af".

De wind zit volgens de huidige voorspellingen ook verkeerd (schuin in het nadeel), om de boel op de kant te zetten moet hij schuins vanachter komen. Ze zullen wel vol naar die helling gaan maar als de wind tegen zit, zitten ze in het wiel te freewheelen. Als hij schuin-achter zit hangen ze tussen hun kader geplooid op hun moeder te roepen, maar dat ziet er niet naar uit. Het zal dus betrekkelijk moeilijk worden om de koers hard te maken nog voorze aan de Cap Blanc Nez komen... en dan is 900m echt wel heel kort als ze daarna nog 10km moeten. Quick-Step zal, zeker bij afwezigheid van Alaphilippe, vermoedelijk wel alles op alles zetten om Jakobsen terug te brengen in de laatste 10km.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan